کد خبر : 3059 / /
/

وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می شود.

نحوه برگزاری امتحانات با تصمیم ستاد اجرایی کرونا حضوری می باشد. نحوه برگزاری امتحانات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود . نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و دهم حضوری خواهد بود. نحوه برگزاری امتحانات به گونه ای تنظیم شده است که قبل از دوره انتخابات 1400 به اتمام می رسد. جزئیات نحوه برگزاری امتحانات را می توانید در سایت خبر روز بخوانید.

نحوه برگزاری امتحانات/ اعتراض به حضوری شدن امتحانات نهایی

آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات پایان سال در دو مقطع نهم و دوازدهم دوره متوسطه حضوری است. این موضوع اعتراض دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را در پی داشته و باعت تجمعاتی در برخی شهر ها شده است. وضعیت وخیم کرونا در کشور باعث نگرانی و استرس والدین درباره این موضوع شده است.

خبرگزاری صداوسیما به نقل از محسن حاجی‌میرزایی نوشت: «درخواست خود را برای حضوری‌شدن امتحانات دانش‌آموزان به ستاد ملی کرونا داده‌ایم و در صورت موافقت ستاد، امتحانات این دو پایه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.»

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری

وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می شود.

آقای حاجی میرزایی افزود: امتحانات همه‌ی پایه‌های تحصیلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در زمان مقرر اعلام شده برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری امتحانات

وی با بیان اینکه هر اقدامی قطعا با هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد، گفت: در زمان برگزاری امتحانات در صورت مساعد بودن شرایط سلامت جامعه و کاهش شیوع ویروس کرونا، تلاش می‌کنیم امتحانات را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم و چنانچه شیوع ویروس کرونا شدت پیدا کند ممکن است در برگزاری امتحانات تجدید نظر کنیم.

حاجی میرزایی افزود: بعد از عید سعید فطر آزمون‌ها در همه‌ی پایه‌های تحصیلی آغاز می‌شود و تا قبل از ۲۸ خرداد ماه و برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش به والدین دانش آموزان اطمینان داد که اگر در زمان برگزاری امتحانات به مشکلی برخورد کنیم و مسئولین بهداشتی محدودیت‌هایی اعمال کنند متناسب با آن محدودیت‌ها تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

هر چند سال گذشته عاقبت و با وجود تمامی اعتراض‌ها امتحان در این دو مقطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار شد اما در واقع وضعیت سال جاری به نسبت سال گذشته بسیار وخیم‌تر است./ایسنا

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.