کد خبر : 3874 / /
/

فیلمی از الهه منصوریان منتشر شده است که با دو مرد چینی در حال تمرین ضربات مشت است.

الهه منصوریان در بین دوخواهر دیگر اولین نفری بود که سمت رشته ووشو رفت. الهه منصوریان سپس خواهران دیگر  به سمت باشگاه خودش کشاند تا این رشته را دنبال کنند. الهه منصوریان همچنین اولین عضو خانواده منصوریان بود که نام خود را در ووشوی ایران مطرح کرد. الهه منصوریان در حال حاضر در ۵۶ کیلوگرم مبارزه می کند.الهه منصوریان به عنوان قهرمانی آسیا و جهان رسید.

فیلم مشت زنی الهه منصوریان

الهه منصوریان (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۰ در سمیرم، اصفهان) ووشوکار ایرانی در بخش سان‌دا است.

 وی تاکنون موفق به کسب سه نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ شده‌است. نشان نقره در سال ۲۰۰۹ و برنز در سال ۲۰۱۱ از دیگر افتخارات او در مسابقات جهانی می‌باشد. منصوریان در بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ نشان نقره و در گوانگژو ۲۰۱۰ مدال برنز کسب کرده است. دو خواهر دیگر او شهربانو منصوریان و سهیلا منصوریان از قهرمانان به‌نام ووشوی ایران و جهان می‌باشند.

الهه منصوریان

الهه منصوریان کیست؟

الهه منصوریان به همراه خواهرش شهربانو در طی یک برنامه ضبط شده محاوره محور درخصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده بازیگر سینما با وعده‌های مالی شامل خانه و خودرو به اضافه صد میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آنها آمد و از آنها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. آنها اظهار کردند پس از انجام اعمالی که درخواست شده بود و علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای عهد چرخنده نشد و چیزی دریافت نکردند.

الهه منصوریان

الهه منصوریان و خواهرانش

ورزش امروز زنان ایران، نام های مهمی دارد که یکی از آنها،‌ خواهران منصوریان هستند. الهه، شهربانو و سهیلا منصوریان، نوابغ ووشو ایران و جهان هستند که توانسته اند با اتکا به قدرت بدنی و عزمی جزم، در یکی از سخت ترین رشته های ورزشی، برای ایران، افتخارات جهانی کسب کنند. در تاریخ ورزش ایران، حضور سه خواهر قهرمانی در یک رشته ورزشی سابقه نداشته است.

خواهران ووشوکار ایران، تا کنون موضوع چند فیلم مستند ورزشی هم شده اند. فیلم خواهران قریب که مبارزات ورزشی الهه و شهربانو در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی را به تصویر کشید و مستندی  به نام صفر تا سکو که روایتی از زندگی سه قهرمان ورزش بانوان ایران است و حضور موفقی در سینما حقیقت را در کارنامه دارد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز  به نمایش در آمد از آن جمله است.

این فیلم، جایزه  “نشان فیروزه” بهترین فیلم مستند جشنواره حقیقت را در سال ۹۵ از آن خود کرد که با استقبال گسترده تماشاگران این دوره از رقابت ها مواجه شد. تیتراژ این فیلم را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

ووشو، ترکیبی از بوکس و تکواندو بوده و از سخت ترین ورزش ها به خصوص برای بانوان به شمار می رود. عشق به ووشو در میان خواهران افسانه ای ووشوکار ایران سبب شد تا آنها، راه پایتخت را برگزیده و در باشگاه های تهران مشغول به تمرین شوند.

*خواهران منصوریان از حضور در میادین ورزشی محروم شدند

الهه منصوریان، یکی از خواهران افسانه ای ووشو ایران، متولد سمیرم اصفهان است. خواهرانش وی را تکنیکی تر از خودشان می دانند و علت ورودشان به صحنه ووشو را حمایت های الهه می دانند.

الهه در سال ۲۰۱۰ میلادی، مدال طلای جام جهانی سانشو چین و مدل برنز سانشور در بازی های آسیایی گوانگجو را تصاحب کرد. همچنین در سال ۲۰۰۹ میلادی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مدال نقره قهرمانی جهان را در تورنتو کانادا بدست آورد.

مشاهده فیلم های بروسلی سبب شد تا وی با ورزش رزمی به ویژه رشته ووشو علاقه پیدا کند و از صفر تا صد این مسیر را با موفقیت طی کند.

الهه منصوریان

او نخستین بانوی ووشو کشور است که توانسته سانداراکاران فوق حرفه ای چینی را شکست دهد و مدال طلای قهرمانی آسیا را بر گردن اندازد. او این موفقیت را از همه موفقیت هایش بیشتر دوست دارد، چرا که به شکست چینی ها منتهی شد. البته او گفته بود که برای کسب این موفقیت،‌ مدتی را در باشگاه هایی در چین تمرین کرد و قریب به ۳۰ میلیون تومان نیز خرج روی دستش گذاشت.

تمرین در چین و شکست دادن چینی ها که مهد ووشو جهان را در اختیار دارند،‌ کاریست کارستان که الهه، توانست بانوان رزمی کار ایران را به این موفقیت نائل کند. الهه، اکنون سرمربی تیم سپاهان اصفهان است و امید دارد تا این تیم را قهرمان لیگ برتر ساندا ایران نماید و به همین خاطر، پیشنهاد ماهانه ۸ میلیون تومانی باشگاه ساندا چینی را در سال ۲۰۱۶ میلادی رد کرد.

خانم منصوریان بارها در مصاحبه های خود، از زندگی بسیار سختی که وی و خانواده اش در سمیرم نصف جهان با آن روبرو بود سخن گفت. وی و دو خواهرش، از کودکی با کم ترین امکانات ورزشی در منطقه ای محروم، مسیر رشد را پیمودند و از دوازده سالگی، پا به عرصه ورزش حرفه ای گذاشتند.

ووشو، ترکیبی از بوکس و تکواندو بوده و از سخت ترین ورزش ها به خصوص برای بانوان به شمار می رود. عشق به ووشو در میان خواهران افسانه ای ووشوکار ایران سبب شد تا آنها، راه پایتخت را برگزیده و در باشگاه های تهران مشغول به تمرین شوند.

الهه، موفقیت خود و خواهرانش را در این رشته،‌ مدیون حمایت خانواده دانست که به زعم مخالفت های اطرافیان که رشته رزمی را مناسب بانوان نمی دانستند، در این راه گام برداشتند.

شهربانو منصوریان ۲۹ ساله (قد ۱۸۰ ،وزن ۶۰) متولد شهرستان سمیرم از توابع استان اصفهان، حدود ۲۰ سال است که در رشته های رزمی فعالیت دارد، وی تا به حال افتخارات زیادی را به همراه دو خواهر دیگرش در ووشو به دست آورده است.

شهربانو منصوریان از ۹ سالگی به ورزش های رزمی علاقه مند شد و علاوه بر ووشو در رشته کونگ فو نیز حال فعالیت داشته است. وی سه مدال طلای جهانی، یک مدال طلای جام جهانی اندونزی، یک نشان طلای آسیا و همچنین چندین قهرمانی کشوری در رشته ووشو بخش ساندا بدست آورده است.

الهه و سهیلا منصوریان، خواهران شهربانو هستند و هر سه نابغه ووشو، افتخارات زیادی را در این رشته برای ایران اسلامی به دست آورده اند.

شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان با حضور در برنامه ماه عسل ، از دقایق تلخ و حسرت های دوران کودکی اش گفت.

شهربانو: آرزوم بود یه موتور لاستیکی داشته باشم. پدرم نمیتونست آرزوهای منو براورده کنه و فقط زورش میرسید که شکممون رو سیر کنه. ‌

شهربانو منصوریان؛ قهرمانِ ملی ووشو از شکل آشنایی با همسرش در برنامه ماه عسل گفت : من با یک نفر بحثم میشه سر کرایه أسب و همون موضوع باعث آشنایی ما میشه و درنهایت ازدواج میکنیم. اون موقع بیشترین نگرانیم برای خانواده بود چون همسرم دیگه اجازه نمیداد برم آبشار برای أجاره أسب و برم مزرعه برای سیب چیدن و کار کنم و پول دربیارم

شهربانو منصوریان از ۹ سالگی به ورزش های رزمی علاقه مند شد و علاوه بر ووشو در رشته کونگ فو نیز حال فعالیت داشته است.

پرسش و پاسخ

  • الهه منصوریان چند سال دارد؟
    29 سال
  • الهه منصوریان ازدواج کرده است؟
    خیر
  • بیوگرافی الهه منصوریان
    الهه منصوریان (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۰ در سمیرم، اصفهان) ووشوکار ایرانی در بخش سان‌دا است.
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.