کد خبر : 6947 / /
/

ملی پوشان والیبال زنان ایران در لیگ پرتغال هم باشگاهی علیرضا بیرانوند شدند.

علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی است. علیرضا بیرانوند در ایران محبوب است. علیرضا بیرانوند در تیم بلژیکی بازی می کرد. علیرضا بیرانوند اکنون به تیمی در پرتغال پیوسته است. علیرضا بیرانوند متأهل است. 

ملی پوشان والیبال زنان ایران در لیگ پرتغال هم باشگاهی علیرضا بیرانوند شدند.

علیرضا بیرانوند

مونا دریس محمودی سرعتی زن تیم ملی والیبال بانوان ایران با عقد قراردادی رسمی به باشگاه بواویشتا پرتغال پیوست.

پیش از این نیز مهتاب رحمانی، دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال بانوان ایران نیز به بواویشتا پیوسته بود تا به این ترتیب زوج بانوان ایرانی در این تیم کامل شود.

پیش از این، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران به صورت قرضی راهی تیم بواویشتا پرتغال شده بود و به این ترتیب جمع بازیکنان ایرانی این باشگاه به سه ورزشکار افزایش یافت.

علیرضا بیرانوند در پرتغال

دروازه‌بان ایرانی باشگاه آنتورپ به طور رسمی به بواویستای پرتغال پیوست.

به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال آنتورپ بلژیک، پس از یک فصل حضور در این باشگاه، به صورت رسمی به بواویستای پرتغال پیوست.

بر اساس توافق میان دو باشگاه، برای این انتقال یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به باشگاه بلژیکی پرداخت خواهد شد و ۲۰ درصد از هزینه انتقال بیرانوند از باشگاه پرتغالی به هر باشگاه دیگری، باز هم سهم آنتورپ خواهد بود.

قرارداد بیرانوند با باشگاه بواویستا سه ساله و به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو برآورد می‌شود.

بواویستا تیم دوازدهم لیگ پرتغال بوده است.

علت کوچ علیرضا بیرانوند از بلژیک

علیرضا بیرانوند گلر اول سال‌های اخیر فوتبال ایران برای ادامه ماجراجویی زندگی پر فراز و نشیب خود به پرتغال رفته است.

 انتشار تصویری از علیرضا بیرانوند پشت یک میز کار کوچک در حالی که یک برگه قرارداد (با باشگاه بواویشتا پرتغال) امضا می‌کند، فضای فوتبال ایران در حین برگزاری بازی انگلیس - دانمارک تحت تاثیر قرار داد. تصویر مردی بلند قامت از جنس سختی‌های فراوان که فراز و فرود های زیادی را در زندگی شخصی و حرفه‌ای(نفت و پرسپولیس و انتورپ) تجربه کرده است.

علیرضا بیرانوند

وبسایتهای بلژیکی جدایی بیرانوند از رویال انتورپ را تایید کردند

 

او که سال گذشته و در حالی که هنوز کار پرسپولیس در لیگ برتر به اتمام نرسیده بود به بلژیک سفر کرد غافل از این‌که در باشگاه آنتورپ جعبه شکلاتی که کنار قرارداد سه ساله اش وجود داشت، آن چیزی نبود که انتظارش را می‌کشید. پس شیرینی اولیه این انتقال سه ساله و پرداخت مبلغ رضایتنامه به پرسپولیس برای لژیونر شدن خیلی زود از بین رفت و سختی‌های محیط جدید کار را دست او خارج کرد.بیرانوند که اعتماد همیشگی سرمربیانی چون برانکو، کالدرون، کی‌روش، ویلموتس و گل‌محمدی را متوجه خود دیده بود، در حالی به نیمکت منتقل شد که در باشگاه های قبلی، حتما زمانی که روی حضور فیکس ۱۰ بازیکن دیگر تردید بود، او به عنوان مهره ثابت بازی می‌کرد.

علیرضا بیرانوند

البته شاید پیش‌بینی می‌شد که کار بیرانوند و یا هر دروازه بان دیگری برای بازی در لیگ رقابتی در یک کشور اروپای غربی سخت باشد. به خصوص که مقصد او کشوری فرانسه‌زبان است،زبانی که یادگیری‌اش برای بیرانوند برای ارتباط با بازیکنان داخل زمین کار چندان ساده ای نیست.در نهایت او در انتورپ یکی از سه گلری بود که باید  برای حضور در ترکیب می‌جنگید و در این فصل هم ممکن بود دوباره مدتی طولانی از حضور در میدان محروم شود.

روزنامه ابولای پرتغال:بیرانوند فردا به پرتغال می‌آید

بعد از انجام یک بازی تدارکاتی ، او در این هفته مشغول فکر کردن به پیشنهاد تیم پرتغالی و نهایی کردن قراردادی بود که حضور ثابت او در دروازه را گارانتی می‌کرد. به‌خاطر داشته باشیم که برای اولین بار  بیرانوند این روزها دیگر بی رقیب نیست و امیر عابدزاده یک فصل خوب را در ماریتیمو پشت سر گذاشته و جایگاه بیرانوند را پس از سال‌ها تهدید کرده است. پس بیرانوند اما به سبک دیالوگ معروف فیلم گاد فادر عمل کرد:

«دوستانت را نزدیک نگه دار و رقیبانت را نزدیک‌تر.»

 او به کشوری رفت که جدی ترین رقیبش برای دروازه بانی تیم ملی در آن بازی می‌کند. اتفاقی که باعث می‌شود عملکرد این دو، هفته به هفته با هم مقایسه شود. موضوع جایی جالبتر می‌شود که پیام نیازمند، گلر سپاهان نیز در تابستان احتمالا به لیگ پرتغال خواهد رفت و برای ملی پوش شدن در این کشور اروپایی خواهد جنگید.

حضور عابدزاده در ماریتیمو، بیرانوند در بواویشتا و نیازمند در پورتیموننزه اتفاقی شگفت انگیز درباره لژیونرهای ایران خواهد بود.این که سه دروازه‌بان ایرانی گلر شماره یک تیمهای پرتغالی شوند اتفاق جالب و شاید بی نظیر برای تمام کشورهای آسیایی باشد؛ شاید هم پرتغال به سکوی پرتاب آنها تبدیل شده و این سه فصول آینده به تیمهای بزرگتری هم بروند.

پرتغال کشوری است که آغوشش برای ما باز است. در فصل پیش هر هفته بازیهای  علی علیپور، مهدی طارمی و عابدزاده را دنبال میکردیم و حالا  این کشور دستها را برای گلری باز کرده که مردمش در آغوش کشیدن توپ پنالتی رونالدو، توسط او  را به خوبی در خاطر دارند. اتفاقی که می‌توانست در لحظات آخر صعود قهرمان دور گذشته یورو به مرحله بعد جام جهانی روسیه را نیز به خطر بیندازد و ایران را به پدیده جام جهانی تبدیل کند.این درحالیست که صحبت هایی نیز درباره حضور مجدد کریستیانو رونالدو به لیگ پرتغال وجود دارد و ممکن است او به اسپورتینگ لیسبون، تیمی که کارش را با آن شروع کرده بازگردد.

علیرضا بیرانوند

اینکه امسال شاهد برخوردی از نوع کریس و بیرانوند خواهیم بود یا نه مشخص نیست اما اگر رونالدو به لیگ پرتغال برگردد در کنار مدافعان سرسخت باید خودش را آماده نبرد با سه گلر ایرانی جاه طلب لیگ پرتغال هم بکند.کسانی که یا می‌خواهند درخشش بیرانوند را تکرار کنند یا دوباره اسم خود را با بهترین گلزن ملی تاریخ گره بزنند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.