کد خبر : 29191 / /
/

 

وضع قوانین جدید ضد پولشویی چه تاثیری بر تراکنش‌های تتر خواهد داشت و آیا تتر می‌تواند خود را از اتهامات مربوط به استیبل کوین‌ها دور نگه دارد؟ آیا در آینده نزدیک باید شاهد تحولاتی در فرایند خرید تتر با توجه به وضع این قوانین باشیم؟ پولشویی یکی از مهمترین چالش‌هایی است که همچنان بازار ارز دیجیتال را رها نکرده و نگرانی‌ها از بابت امنیت مالی در ارزهای دیجیتال روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود. از یک طرف استقبال کاربران و سرمایه‌گذاری بیشتر در بازار کریپتوکارنسی، تراکنش‌های تتر را بالاتر می‌برد و از طرف دیگر انتظاراتی از سوی آنها برای کنترل کلاهبرداری‌ها و پولشویی‌ها نیز وجود دارد که هنوز این انتظارات برآورده نشده است. 

یکی از مهمترین تاثیرات وضع قوانین ضد پولشویی به استیبل کوین‌ها برمی‌گردد. جایی که این دسته از ارزهای دیجیتال ملزم به رعایت قوانین مشخصی برای جلوگیری از پولشویی هستند و در راس تمام استیبل کوین‌ها تتر است که تحت تاثیر این قوانین قرار خواهد گرفت. اما وضعیت تراکنش‌های تتر به کدام سمت خواهد رفت؟

20

تاثیرات قوانین ضد پولشویی جدید بر روی تتر 

تصویب یک چارچوب نظارتی برای کنترل و مدیریت استیبل کوین‌ها، در جهت حفظ تسلط دلار آمریکا و همچنین حمایت از مصرف کنندگان و مبارزه با پولشویی و حتی امور مالی غیرقانونی از جمله نکات بسیار مهمی است که در قوانین جدید ضد پولشویی در نظر گرفته می‌شود. در لایحه جدید پیشنهادی سناتورهای آمریکا، پیشنهاد شده که استیبل کوین‌های بدون پشتوانه الگوریتمی و آنهایی که ذخایر یک به یک برای تعداد توکن‌های خود را ندارند، به عنوان استیبل کوین‌های غیرمجاز شناخته شده و استفاده از آنها ممنوع شود. 

جلوگیری از استفاده از استیبل کوین های غیرقانونی توسط سازمان‌های نظارتی ایالتی و فدرال در جهت ممانعت از پولشویی، عملاً می‌تواند بخش بسیار زیادی از سرمایه‌ها را به سمت تتر کشانده و این استیبل کوین را نسبت به گذشته جذاب‌تر و معتبرتر تلقی کند. با توجه به اینکه تتر از هر نظر شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک استیبل کوین مجاز را دارا است، از این رو وضع چنین قوانینی می‌تواند باعث افزایش تراکنش‌های تتر شده و سرمایه کاربران در سایر استیبل کوین‌ها را نیز به سمت آن بکشاند. 

21

تتر به جایگزینی پول واقعی نزدیک می‌شود 

هرچند قوانین نظارتی در نظر گرفته شده معمولاً به این سمت است که همچنان تسلط دلار آمریکا حفظ شود و استیبل کوین‌ها نتوانند به این موضوع آسیبی برسانند، اما روند معاملات و تراکنش‌ها بر روی تتر نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال از همیشه به شرایط تبدیل شدن به جایگزینی برای پول واقعی نزدیکتر است. استفاده از تتر برای پرداخت هزینه‌ها توسط بسیاری از کسب‌وکارها در فضای واقعی بسیار رایج شده و در حال حاضر بسیاری از تراکنش‌های مربوط به شبکه تتر خارج از بازار کریپتوکارنسی انجام می‌پذیرد. 

البته نحوه مدیریت بنیاد تتر در این موضوع را نیز بایستی بسیار مهم در نظر بگیریم. استفاده از یک روش بسیار کاربردی برای کنترل میزان عرضه و تقاضا در شبکه تتر توسط بنیاد این ارز دیجیتال باعث شده تا کاربران بتوانند با خیال راحت‌تری از تتر به عنوان ارز پرداختی استفاده کنند. 

حتی بنیاد تتر تحت تاثیر قوانین ضدپولشویی، اقداماتی هم برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های این‌چنینی در شبکه تتر در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال این امکان به راحتی وجود دارد که دارندگان تتر در کشورهایی که از قوانین fatf پیروی نمی‌کنند، دارایی خود را از دست بدهند و تترهای آنها در کیف پول‌های مختلف بلوکه شود. 

اضافه شدن چنین رفتارهایی هم می‌تواند یکی از دلایل اصلی اعتماد بیشتر کاربران به تتر و افزایش میزان تراکنش‌های آن در بازار باشد. شاید هنوز خیلی زود باشد که بگوییم تتر جایگزین واقعی دلار است اما تتر از همیشه به این شرایط نزدیک‌تر است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.