کد خبر : 7041 / /
/

با گذشت بیش از ۵ ماه از درگذشت مرحوم علی انصاریان، هنوز شبهاتی در مورد روند درمان او وجود دارد.

علی انصاریان (۱۴ تیر ۱۳۵۶ – ۱۵ بهمن ۱۳۹۹) بازیکن فوتبال، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود.  علی انصاریان کار خود را در سال ۱۳۷۵ و با بازی در باشگاه فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز آغاز و در پرسپولیس به اوج رسید و سرانجام در سال ۱۳۹۰ از حرفهٔ فوتبال خداحافظی کرد. علی انصاریان پس از فوتبال در حرفه سرگرمی و تلویزیون فعال شد.  علی انصاریان در بیش از ده فیلم و مجموعه تلویزیونی بازی کرد و چند برنامه تلویزیونی اینترنتی را اجرا کرد. علی انصاریان همچنین در خرداد ۱۳۹۰ ترانه‌ای به نام «شدید» را به بازار موسیقی عرضه کرد. علی انصاریان اما پس از آن خوانندگی را ادامه نداد. علی انصاریان در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان در تهران بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

علی انصاریان، فوتبالیست، مجری و بازیگر فقید که در روز ۱۵ بهمن ماه و پس از چند روز مبارزه با ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد، در مدت کوتاهی پس از درگذشت مرحوم میناوند بار دیگر جامعه ایران را داغدار کرد. 

علی انصاریان

مدتی پس از فوت مرحوم انصاریان بود که ماجرای قصور پزشکی در روند معالجه او مطرح شد و اینطور عنوان شد که دکتر هاشمیان، پزشک معالج وی در تعیین زمان جداسازی دستگاه ونتیلاتور دچار اشتباه شده است. این ماجرا ابتدا توسط داماد خانواده انصاریان مطرح شد و سپس محمدحسین میثاقی در برنامه فوتبال برتر به آن پرداخت که با واکنش تند دکتر هاشمیان هم همراه بود. 

حالا با گذشت بیش از پنج ماه از درگذشت مرحوم انصاریان، مادر آن مرحوم پیگیر پرونده درگذشت فرزندش شده و از پزشک معالج وی و بیمارستان فرهیختگان شکایت کرده است تا این موضوع مورد بررسی و تفحص جدی قرار بگیرد. 

شکایت خانواده انصاریان علیه پزشک معالج و بیمارستان محل درمان او در دادسرا به ثبت رسیده و قرار است موضوع مطرح شده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و پرونده پزشکی آن مرحوم به دقت بازبینی و روند درمانی وی از زمان بستری تا روز فوت واکاوی شود تا مشخص شود ماجرای قصور پزشکی در این خصوص صحت دارد یا نه. 

علی انصاریان و زندگی نامه اش

علی انصاریان ابتدا به‌ عنوان فوتبالیست به شهرت رسید. اوج محبوبیت او زمانی بود که در تیم پرسپولیس بازی می‌کرد. او بعد از اتمام دوران فوتبال سراغ تصویر رفت و به‌عنوان بازیگر و مجری به فعالیت پرداخت.

علی انصاریان

علی انصاریان متولد ۱۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران است. او شغل های زیادی داشته است بازیکن فوتبال بوده و در تیم های پرسپولیس و استقلال نیز بازی کرده است و بعد از این وارد حرفه خوانندگی شد و مشغول کار بازیگری و کارگردانی شد. انصاریان در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. در تانما با بیوگرافی علی انصاریان بیشتر آشنا شوید.

علی انصاریان یک خواهر و یک برادر دارد پدرش فوت کرده و نام مادرش حاجیه خانم سادات شاه ولایتی بوده و یک برادر بزرگتر به اسم محمد و یک خواهر به اسم فاطمه دارد که ازدواج کرده و اسم دامادشون حامد اژدری است.

خانواده او یک خانواده کم جمعیت است و اتحاد و صمیمیت خاصی در بین آنها وجود دارد؛ طوری که دیگر در این خانواده ستاره ای به نام علی انصاریان وجود ندارد، بلکه او پسری فرمانبردار و آرام برای مادرش و برادری دلسوز و مهربان برای خواهر و برادرش است.

در زمان بازیکنی جسته و گریخته به عنوان بازیگر مهمان در چند مجموعه تلویزیونی آن هم در یکی دو قسمت و در نقش خود جلوی دوربین رفت.

از آن جمله می توان به سریال زیر آسمان شهر در سال 1380 به کارگردانی مهران غفوریان فیلم پاداش سکوت در سال 85 و سریال چارخونه در سال 86 اشاره کرد.

به صورت جدی از سال 94 با سریال کیمیا وارد قاب تلویزیون شد و در سال 96 نیز در سریال محکومین حضور داشت اما عمده فعالیت او شبکه خانگی و سینماست.

خصوصیات اخلاقی علی انصاریان

ساده، خودمانی ولی همیشه در لاک خود است. کمتر کاری به کار کسی دارد مگر اینکه به کارش کار داشته باشند، می گوید خیلی وقت ها می بینم و میبخشم ولی تا آخر عمر فراموش نمی کنم.

علی انصاریان

فوتبال

علی انصاریان فوتبال خود را به صورت حرفه ایی در سال ۱۳۷۵ از تیم فوتبال فجرسپاسی شروع کرد و بعد از آن در سال ۱۳۷۷ به تیم پرسپولیس رفت. در سال ۱۳۸۵ در اقدامی پرحاشیه برای فوتبال دوستان از تیم پرسپولیس تهران به تیم استقلال تهران رفت که البته یک فصل بیشتر در این تیم بازی نکرد. وی سابقه بازی در تیم های دیگر چون باشگاه فوتبال شهرداری تبریز، سایپا، استقلال اهواز، شاهین بوشهر، استیل آذین و گسترش فولاد را نیز داراست. علی انصاریان در سال ۱۳۹۰ و در سن ۳۴ سالگی در تیم شاهین بوشهر از دنیای حرفه ایی فوتبال در قامت بازیکن خداحافظی کرد.

علی انصاریان از بیماری تا درگذشت

بر پایه گزارش صدا و سیما، انتقال ویروس کرونا در برنامه تصویری اپلیکیشن پرسپولیس صورت گرفت که علی انصاریان همراه با مهرداد میناوند در آن شرکت کرده بودند و پروتکل های بهداشتی لحاظ نشده بود. علاوه برنداشتن ماسک، حتی فاصله گذاری اجتماعی نیز مناسب نبود. در روند درمان بی نتیجه مهرداد میناوند و علی انصاریان، محمدرضا هاشمیان پزشک بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، مصاحبه های فراوانی را در راهروی بیمارستان لاله و بیمارستان فرهیختگان انجام داد و پست هایی در همین رابطه در اینستاگرام منتشر کرد. هاشمیان در هنگام این مصاحبه ها و پست ها مواردی مانند داروهای مصرفی، سی تی اسکن ریه و سایر مواردی را که جزء حریم بیمار است، افشا نمود که این اقدام وی انتقادات فراوانی از سوی پزشکان برانگیخت.

در روزهای پیش از در گذشت وی، وضعیت جسمانی انصاریان به شکلی امیدوار کننده تغییر کرده بود و حتی علی پروین گفتگوی کوتاه تلفنی با او داشت. اما در ساعات آخر روز دوشنبه وضعیتش به شکلی شد که تیم پزشکی وی را به خواب مصنوعی برد. در همین هنگام اخبار ضد و نقیض از بیمارستان فرهیختگان مخابره می شد تا جایی که مهدی قایدی، افشین پیروانی و… در فضای مجازی از مردم خواستند تا برای انصاریان دعا کنند. هاشمیان، پزشک معالج او که خبر بیهوشی مصنوعی علی انصاریان را اعلام کرده بود، در یک لایو اینستاگرامی با لحنی نا امیدانه دربارهٔ وضعیت او صحبت کرد تا اینکه انصاریان درگذشت.

انصاریان در ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ بنابر خواسته خودش، در قطعه ۲۲۲ بهشت زهرای تهران در کنار پدرش، اسماعیل انصاریان به خاک سپرده شد. عموی وی، حسین انصاریان بر پیکرش نماز میت خواند. مراسم خاکسپاری او با حضور خانواده، جمعی از دوستان، هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.

با وجود شوخی های علی انصاریان با شهرام شب پره، دقایقی پس از درگذشت علی انصاریان، شهرام شب پره با انتشار پیامی ویدیویی، درگذشت او را به عنوان ورزشکار و هنرمند باارزش ایران، تسلیت گفت. همچنین بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان دیگر نیز برای این حادثه اظهار تاسف کردند. این مسئله در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز بازتاب داشت در حالی که انصاریان با یک فیلم سینمایی در آن جشنواره حضور داشت.

علی انصاریان همیشه از علاقه به مادرش حرف می زد و گفته بود چون نمی خواهد مادرش تنها بماند، ازدواج نکرده است. ولی خیلی تلخ در روز مادر درگذشت.

علی انصاریان

ازدواج علی انصاریان

علی انصاریان با وجود اینکه در دهه چهارم زندگی اش می باشد هنوز ازدواج نکرده و مجرد است او ملاک ازدواجش را تنها انسان بودن عنوان می کند.

البته در 3 اسفند 97 با انتشار عکسی خبر نامزدی خود را منتشر کرد اما بعدا معلوم شد صرفا با پرستو صالحی که نامزدی اش بهم خورده بود شوخی کرده است.

حواشی علی انصاریان

اظهارات در برنامه ویتامین ۳

انصاریان در دی ماه ۹۱ در برنامه زنده تلویزیونی «ویتامین ۳» در شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه مادرش حاضر شد. وی در بخشی از اظهاراتش انتقال به استقلال پس از سال ها حضور در پرسپولیس را بزرگ ترین اشتباه زندگی خود عنوان و تأکید کرد شرایطی به وجود آمد که مجبور به این کار شد.

برنامه زابیواکا

حواشی اصلی برنامه مربوط به علی انصاریان است که در بخشی از برنامه به نام «سخن بزرگان» با خواندن اشعاری از ترانه های خوانندگان «لس آنجلسی»، همواره حواشی زیادی ایجاد کرده است که گفته می شود این عملکرد او در ده روز اجرا باعث دریافت ۱۴۰ تذکر از سمت سازمان صداو سیما شده است. یکی از این خواننده ها شهرام شب پره بود که شوخی انصاریان با یکی از ترانه هایش موجب اعتراض و واکنش از سوی او شد.

یکی از قسمت های ماجراساز این برنامه نام بردن مهمان خارجی برنامه از گوگوش به عنوان خواننده مورد علاقه اش بود. واکنش مجریان برنامه علی انصاریان و مجید یاسر به این اتفاق باعث شد تا کلیپ های این قسمت از برنامه از پربازدیدترین کلیپ های صفحات مجازی باشد.

این ماجرا تا جایی پیش رفت که شایعاتی در مورد ممنوع التصویر شدن هر دو مجری در فضای مجازی منتشر شد که با حضور مجدد آن ها در برنامه تکذیب شد.

علی انصاریان

باشگاه

(۷۵-۷۷) فجرسپاسی

(۸۲-۷۷) پرسپولیس (88 بازی و 10 تا گل داشته است)

(۸۳) سایپا (6 بازی داشته است)

(۸۳-۸۵) پرسپولیس (48 بازی و 11 تا گل داشته است)

(۸۵-۸۶) استقلال تهران (23بازی و 4 تا گل داشته است)

(۸۶-۸۷) استیل آذین (20 تا بازی و 2 تا گل داشته است)

(۸۷-۸۸) استقلال اهواز (14 تا بازی داشته است)

(۸۸-۸۹) گسترش فولاد (13 تا بازی داشته است)

(۸۹-۹۰) شهرداری تبریز (18 تا بازی و 5 تا گل داشته است)

(۹۰-۹۰) شاهین بوشهر (10 تا بازی داشته است)

باشگاه های جوانان

(۱۳۶۹–۱۳۷۱) پیام تهران

(۱۳۷۱–۱۳۷۲) بانک سپه

(۱۳۷۲–۱۳۷۵) بانک ملی

(۱۳۷۵) فجر سپاه

تیم ملی

(۱۳۷۷–۱۳۸۶) ایران (6 تا بازی داشته است)

خوانندگی

وی در خرداد ۱۳۹۰ آهنگی به نام «شدید» را به بازار موسیقی عرضه کرد که بعد از آن خوانندگی را ادامه نداد.

مجری

زابیواکا (۱۳۹۷) تلویزیون اینترنتی آیو

ورزشگاه (۱۳۹۷) شبکه پنج

مسابقه منچ (۱۳۹۸) شبکه پنج

برنامه اینترنتی پانوراما ۱۳۹۹

سینمایی

1398 رمانتیسم عماد و طوبا

1397 کلوپ همسران

1397 اژدر

1395 حس خوب زندگی

1395 دو روز تا ماندن

1394 حکم تیر

1394 شروع یک پایان

1393 کلاف

1385 پاداش سکوت

سریال

داغون ترین (یک قسمت)

زیر آسمان شهر (دو قسمت)

چارخونه (یک قسمت)

خانه اجاره ای (یک قسمت)

غنچه های سحر

نقطه چین (دو قسمت)

1396 محکومین (حسین قناعت و سیدجمال سیدحاتمی)

1394 سریال کیمیا (جواد افشار)

1399 سرزده (بهادر اسدی)

1399 87 متر (کیانوش عیاری)

نمایش خانگی

شام ایرانی (۱۳۹۹)

آسپرین (۱۳۹۵ – ۱۳۹۴)

هدیه (۱۳۹۳)

اینستاگرام علی انصاریان

علی انصاریان از هنرمندان فعال در شبکه اجتماعی به ویژه اینستاگرام است و aliansarian نشانی اینستاگرام علی انصاریان است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.