کد خبر : 1739 / /
/

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای ۷۰متری که در آژانس‌های‌ املاک سطح شهر تهران، برای فروش فایل شده، پرداخته است؛

قیمت آپارتمان در سال ۱۴۰۰، با پیروی از نیمه دوم سال ۹۹ دوران پساجهشی خود را طی خواهد کرد؛ این نتیجه از واسطه‌های ملکی است که البته به شکل مشروط و در قالب تحقق یک ماموریت اضطراری در بازار مسکن مطرح شده است. قیمت آپارتمان درحال‌حاضر  فضای بالقوه‌ای را برای سیاست‌گذار و متولیان امر فراهم کرده تا بتوانند این بازار را در سال آینده مدیریت کنند. قیمت آپارتمان می‌تواند دوباره با بی‌اعتنایی دولتمردان به ماموریت اضطراری، به دوران جهش قیمتی که در نیمه اول سال ۹۹ به اوج خود رسیده بود، بازگردد. قیمت آپارتمان در منطقه جردن به نسب متوسط قیمت بالاتر است.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران با خبر روز همراه باشید.

آپارتمان های ۷۰ متری در تهران چند؟+‌جدول

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای ۷۰متری که در آژانس‌های‌ املاک سطح شهر تهران، برای فروش فایل شده، پرداخته است.

قیمت آپارتمان

خرید واحدهایی که متراژی کمتر از صد متر داشته باشد، همواره انتخاب بسیاری از افرادی که قصد خرید مسکن را دارند بوده است؛ در بین خانه‌های کمتر از ۱۰۰متر، آپارتمان‌هایی با متراژ نزدیک به ۷۰متر نیز از جمله واحدهایی است که متقاضیان زیادی دارد؛ در بهمن ماه۹۹ نیز یک چهارم معاملات مربوط به واحدهایی با متراژ تقریبا ۷۰متر بوده است؛ از این رو در ادامه این گزارش به بررسی قیمت واحدهای ۷۰متری که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده‌اند، خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن فارغ از متراژ در هر محله متفاوت بوده و واحدهای شمالی تهران با قیمتی بسیار بالاتر نسبت به واحدهای جنوبی معامله می‌شود. همچنین در هر محله نیز قیمت مسکن باتوجه به عواملی چون کوچه، خیابان، متراژ، سن بنا، امکانات ساختمان، مواد و مصالح به کاررفته در ساختمان و... متفاوت خواهد بود و این تفاوت قیمت در برخی از محله‌های شمالی به بیش از ۵۰میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

تهرانپارس یک محله در شرق تهران است؛ یک کارشناس مشاور املاک در این محله با اشاره به این که قیمت مسکن در تهرانپارس تقریبا از متری ۲۰میلیون تومان شروع می‌شود، گفت: یک واحد ۷۵متری و ۱۰سال ساخت در تهرانپارس متری ۲۷میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ همچنین قیمت یک خانه ۷۰متری و ۲۰ساله در تهران نو ۲۰میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

قیمت مسکن در محله‌های غربی معمولا از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و برخی واحدها در این محله‌ها با قیمت‌هایی بسیار بالا به فروش می‌رسد؛ خانه‌ای ۷۰متری و یک ساله در مرزداران متری ۴۰مییلون تومان، یک دستگاه آپارتمان ۷۰متری و ۸ساله در پونک متری ۳۵میلیون تومان، واحدی ۷۰متری و ۲۰ساله در کوی فردوس متری ۳۰میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان ۷۵متری و نوساز در جنت آباد متری ۳۰میلیون تومان قیمت خورد.

قیطریه محله‌ای در شمال تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن بسیار بالاست؛ یک واحد ۷۱متری و ۵سال ساخت در قیطریه متری ۶۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ گفتنی است که در محله‌های شمالی خانه‌هایی با متراژ پایین کمتر معامله می‌شود.

افسریه یک محله معروف در جنوب شرق تهران بوده که می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب در آن خریداری کرد و بسیاری از واحدهایش قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد؛ برای مثال مالک واحدی ۷۰متری و ۱۰ساله در این محله، قیمت واحد خود را متری ۱۷میلیون تومان اعلام کرد.

قیمت آپارتمان در نیاوران متری چند؟

به گفته یک مشاور املاک، آپارتمان‌های نیاوران این روزها از متری حدود ۴۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت آپارتمان

 نیاوران یکی از محله‌های تهران است که در منطقه یک شهرداری این شهر قرار دارد؛ این محله از محله‌های مرفه‌نشین در شمال تهران بوده و قیمت مسکن در آن بسیار بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران (حدودا ۳۰میلیون تومان) است.

یکی از کارشناسان مشاور املاکی که در محله نیاوران فعالیت می‌کند، در گفت‌وگویی گفت: قیمت مسکن در این محله از متری حدود ۴۵میلیون تومان شروع شده و قیمت‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان برای هر متر مربع نیز در بین فایل‌ها دیده می‌شود.

وی با تاکید براینکه آپارتمان‌های لوکس زیادی در این محله وجود دارد و این مساله در قیمت واحدها موثر است گفت: یکی از عوامل مهم که در تعیین قیمت مسکن نقش دارد، امکانات موجود در ساختمان است و این امکانات می‌تواند تا حد زیادی بر قیمت بیافزاید؛ همچنین در بسیاری از برج‌ها، پنت‌هاوس‌ها و... هرچه به طبقات بالاتر برویم، قیمت مسکن نیز افزایش دارد و عموما واحدهای طبقات پایینی، اختلاف قیمت زیادی با واحدهای طبقات بالا دارد.

این کارشناس مشاور املاک همچنین اظهار داشت: گل سنگ یکی از مناطق گران قیمت در نیاوران است؛ واحدی ۲۷۰متری و ۳ساله در این منطقه متری ۱۰۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین یک دستگاه آپارتمان ۱۸۰متری و نوساز در خیابان همایون متری ۸۵میلیون تومان قیمت گذاشته شد.

وی ادامه داد: از دیگر فایل‌های موجود، یک دستگاه آپارتمان ۱۲۰متری و نوساز در مرجان است که متری ۷۰میلیون تومان قیمت خورد. قیمت واحدی ۱۱۰متری و ۱۰ساله در خیابان امیر نیز متری ۶۰میلیون تومان بوده است.

قیمت آپارتمان

این کارشناس مشاور املاک در پایان با تاکید بر رکودی که مدت زیادی بر بازار مسکن حاکم است، گفت: تعداد معاملات مدت زیادی است که روندی کاهشی دارد و مانند قبل نیست؛ اما قیمت مسکن تغییر زیادی نداشته و اگر کاهشی صورت گرفته، بسیار جزیی بوده است.

امانیه محله‌ای در شمال شهر و واقع در منطقه۳ شهرداری تهران است؛ جردن نیز یکی از خیابان‌‌های اصلی این محله محسوب می‌شود؛ نرخ مسکن در محله امانیه بسیار بالا بوده و از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر است.

قیمت آپارتمان در بالای شهر تهران

بافت امانیه ترکیبی از بافت اداری و مسکونی بوده و در کنار واحدهای لوکس مسکونی، واحدهای اداری و تجاری بسیاری نیز در آن دیده می‌شود.

قیمت آپارتمان

همچنین امانیه از نظر دسترسی هم وضعیت مناسبی را داراست. در ادامه این گزارش به بررسی نرخ واحدهایی که طی بهمن ماه امسال در این محله انجام شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

یک دستگاه آپارتمان ۹۶متری و ۲۱سال ساخت در گلفام متری ۵۳میلیون و ۷۵۷هزار تومان معامله شد؛ نرخ مسکن جهت معامله یک خانه ۸۶متری و ۱۹ساله در بلوار افریقا نیز ۴۶میلیون و ۴۲۸هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

گفتنی است؛ متراژ واحدها در این محله نیز مانند سایر محله‌های شمال تهران بالاست و واحدهای نقلی و متراژ پایین به ندرت در بین معاملات این محله مشاهده می‌شود؛ یک خانه ۱۶۹متری و ۴۵ساله در کوچه مروارید جردن متری ۱۰۶میلیون و ۷۰۹هزار تومان و واحدی ۷۱متری در همین منطقه متری ۹۸میلیون و ۵۶۳هزار تومان معامله شد.

قیمت آپارتمان در خیابان ولیعصر

برای معامله یک دستگاه آپارتمان ۱۳۳متری و ۱۸ساله متری در خیابان ولیعصر ۵۲میلیون تومان هزینه پرداخت شده است؛ واحدی ۱۱۹متری و ۱۹سال ساخت در همین خیابان نیز متری ۵۱میلیون و ۹۹۶هزار تومان فروخته شد.

قیمت آپارتمان

قیمت واحدی ۹۴متری و یک ساله در کوچه زینت ۷۴میلیون و ۶۸۲هزار تومان در هر متر مربع بود؛ امانیه از محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود؛ بنابراین واحدهای قدیمی زیادی نیز در آن به فروش می‌رسد. یک آپارتمان ۱۲۰متری و ۴۰سال ساخت در خیابان ایثار سوم نیز متری ۴۳میلیون تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.