کد خبر : 2070 / /
/

بورس امروز را با افت شاخص شروع کرد.

سعید کرداری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت وگویی وضعیت بورس  را در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می کند. وضعیت بورس با توجه به وضعیت سردرگمی و ابهام همواره در موقعیت نوسان قرار می گیرد اما قوانینی نیز از سوی سیاستگذاران در جهت سوق دادن بازار سرمایه به سمت صعود قرار است انجام گیرد. وضعیت بورس در آغاز سال گذشته در محدوده 500 هزار واحد بود. وضعیت بورس پیرو مسائلی چون مذاکره بین ایران و آمریکا و ابهامات قیمت دلار دچار نوسان است. جزئیات مربوط به  آخرین وضعیت بورس در 1400 را در سایت خبر روز بخوانید.

در افت بورس امروز سه نماد فارس، شپنا و شتران بیشترین تاثیر را داشتند.

شاخص بورس طی دقایق ابتدایی معاملات امروز، ۷۸ واحد افت کرد. البته شاخص هم وزن منفی افت ۱۸۳ واحدی داشته است.

عضو ناظر مجلس بر بورس با بیان اینکه به نوعی بازار قفل شده است که این وضعیت نیاز به یک شوک دارد، گفت: اولین شوک بازار می‌تواند این باشد که دولت منابع هنگفتی را که توسط شرکت‌های خود از بازار سرمایه خارج کرده است را بازگرداند و جان مرده بازار را روحی دوباره بخشد.

وضعیت بورس امروز 25 فروردین ماه 

وضعیت بورس

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در رابطه با اوضاع بازار سرمایه در سال جدید، اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته بازار سرمایه نتوانست به روند قبلی و مثبت خود بازگردد که علل مختلفی دارد و این موضوع مرتبط به این اواخر نیست.

وی ادامه داد: یکی از این علت‌ها سلب اعتماد مردم توسط دولت است یعنی متاسفانه دولت با دخالت در این بازار روند آن را بهم زد که نتیجه آن همین وضعیتی است که شاهد آن هستیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: خیلی از سهام داران حتی به قیمت ضرر قصد فروش سهام خود را دارند، ولی چون صف‌های فروش طولانی است و انگیزه خرید سهام در بازار نیست.

علیزاده با بیان اینکه به نوعی بازار قفل شده است که این وضعیت نیاز به یک شوک دارد، افزود: اولین شوک بازار می‌تواند این باشد که دولت منابع هنگفتی را که توسط شرکت‌های خود از بازار سرمایه خارج کرده است را بازگرداند و جان مرده بازار را روحی دوباره بخشد.

وی ادامه داد: دولت حداقل می‌توانست شرکت‌های خود را که بیشترین تعداد سهامدار را دارا بود را حمایت کند تا اعتماد عمومی به اهالی بازار بازگردد و دومین مورد که می‌تواند کمکی به بازار سرمایه کند این است که سرمایه ها‌ی جذب شده منتهی به تولید شوند که اگر چنین اتفاقی در بازار سرمایه شکل بگیرد بازار از حالت رکود خود خارج خواهد شد.

وضعیت بورس / شوک اساسی به بورس باید داد 

وضعیت بورس

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تاکید کرد: نمایندگان مجلس یازدهم همواره سعی کرده اند از حقوق موکلین خود همه جا دفاع کنند که یکی از همین موارد بازار سرمایه است و اجازه نخواهند داد اعمال اشخاصی که باعث از دست رفتن سرمایه مردم شده بی پاسخ بماند.

علیزاده تصریح کرد: متاسفانه متضررترین افراد سهامداران تازه وارد بودند که عموما از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند که در کنار گرانی و اوضاع وخیم اقتصادی این شرایط بازار فشار دوچندانی بر روی آن‌ها داشت. بازهم تکرار میکنم مجدانه در پی بررسی عوامل این سقوط تاریخی و غیر منطقی خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در سال جدید جلساتی را کمیسیون اقتصادی مجلس در سال جدید با رئیس سازمان بورس و همچنین وزیر اقتصاد خواهد داشت تا علل منفی شدن بازار بورس را جویا شود و همچنین پیشنهادات ویژه‌ای به سازمان بورس در خصوص حذف دامنه نوسان نامتقارن و برگرداندن آن به حالت سابق درکنار افزایش حجم مبنا طی یک هفته کاری خواهیم داشت که شاید فشار فروش از این طریق تخلیه شود و اصلاح فرسایشی بازارهرچه زودتر تمام شود، ولی همه این‌ها مستلزم حضور دولت در نقش خریداراست که تزریق نقدینگی که مثل اکسیژن است برای این بازار انجام گیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.