کد خبر : 2946 / /
/

سیاست‌های مالیات بر همه چیزُ توسط دولت تدبیر و امید همچنان ادامه دارد و این بار به ماجرای خرید سکه نیز رسیده است.

قیمت سکه و طلا در کانال 9 میلیون و 990 ثابت شد. قیمت سکه و طلا  تحت تأثیر ارزش دلار است. قیمت سکه و طلا روز جمعه شاهد کاهش بود اما دیروز و امروز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه کمی افزایش پیدا کرد . قیمت سکه و طلا تحت تأثیر فضای کرونا و کاهش قیمت دلار  در روز های گذشته روند نزولی یافته بود. برای اطلاع از قیمت سکه و طلا با این خبر همراه باشید.

روز گذشته خبری مبنی بر تعیین مالیات بر خرید بالاتر از ۵ سکه توسط بانک مرکزی منتشر شد که فعلا در تعطیلی کرونایی بازار، هنوز آثار واکنشی خود را بروز نداده است. با این حال به نظر می‌رسد که به زودی بازار سکه و طلا در کشور به این مصوبه دولت واکنش بدهد. بدیهی است که صرافی‌ها و طلافروشی‌ها که خریداران عمده طلا و سکه هستند، در پی این تصمیم، افزایش غیرمستقیم قیمت سکه را به خریداران انتقال می‌دهند.

تلاش برای جبران کسری بودجه از طریق افزایش قیمت سکه وطلا

قیمت سکه و طلا

بدیهی است که انتقال هزینه این مالیات از طریق واسطه‌های صرافی و طلافروشی به خریداران، باعث افزایش قیمت سکه و طلا در کشور خواهد شد. در حالی که دولت مدعی تلاش برای کنترل قیمت بازار سکه و طلا است، با این حال به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد بخشی از کسری بودجه خود را از طریق گردآوری بخشی از نقدینگی موجود در بازار طلا تامین کند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که دولت قرار است که اقدام به پیش‌فروش سکه کند که در میان تحلیلگران بازار طلا این دیدگاه را به وجود اورد که دسترسی دولت به ذخایر طلا، بسیار محدودتر از ادعای بانک مرکزی است و دولت می‌کوشد تا نقدینگی مورد نیاز خود برای بودجه را تامین کند. با این حال، به نظر می‌رسد که انتشار اخباری نظیر پیش‌فروش سکه و یا مالیات بر خرید سکه، به لحاظ روانی بر بازار سکه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.