کد خبر : 338 / /
/

روز دوشنبه دلار ۷۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۵ هزار و ۸۳۰ تومان رسید. قیمت دلار امروز در بازار متشکل هم ۲۵,۳۳۵ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دلار تا پایان سال ممکن است سیر نزولی داشته باشد 

دلار تاثیرات ویژه ای می تواند بر روی بورس بگذارد 

دلار قیمتش بعد از انتخابات آمریک روند کاملا نزولی داشت 

دلار روی 25 هزار 900 تومانی نیز قرار گرفت 

دلار اگر محدوده 25 هزار 800 تومانی را از دست بدهد سکه بازان موقعیت فروش بیشتری را نیز می توانند کسب کنند 

دلار

در ابتدای دیروز میزان فروش‌ها در بازار ارز زیاد بود. برخی معامله گران عنوان می‌کردند که فروشهای هیجانی در واکنش به خبر احتمال بررسی دوباره لوایح گروه ویژه اقدام  مالی در مجمع تشخیص مصلحت، بالا رفته بود. با این حال، این خبر در ابتدای روز چند بار تکذیب شد و در ادامه روز بازار داخلی بیشتر متاثر از نرخ حواله درهم نوسان خاصی را تجربه نکرد.

حواله درهم در روز دوشنبه توانست محدوده 7 هزار و 100 تومانی را حفظ کند و خبری از افت هیجانی نبود. در نتیجه این اتفاق، ‌معامله‌گران بازار داخلی هم با احتیاط بیشتری رفتار کردند و خریدو فروش‌های خود را کاهش دادند. به گفته فعالان، به طور کلی در روزهای اخیر بازار ارز حالت رکودی پیدا کرده است و این مساله در  کاهش نوسانات بازار هم مشهود است. عمده نوسانات بازار در دو روز اخیر بین دو محدوده 25 هزار و 800 تومان تا 25 هزار و 900 تومان صورت گرفته است. کاهش نوسانات به تدریج، سفته بازان را از بازار خارج خواهد کرد.

دنیای اقتصاد هم نوشت: گفته می‌شود که بسیاری از معامله‌گران در انتظار آغاز به کار دولت جدید آمریکا هستند و سعی می‌کنند تا آن زمان اقدام به معامله خاصی نکنند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی تنها معامله‌گران کوتاه‌مدت در بازار فعال هستند و سعی می‌کنند از نوسانات دلار در فواصل کوتاه قیمتی کسب سود کنند. به‌عنوان مثال، بسیاری در بازار ارز دلار را روی مرز ۲۶ هزار تومانی به فروش رساندند و بعد در محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ خریدار شدند. اگر قیمت افت بیشتری را تجربه کند، ‌آنها حاضر هستند با ضرر اندکی، خرید خود را خالی کنند

در سومین روز هفته، دلار افت قیمت را تجربه کرد،‌ اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۵ آذر ۹۹ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: روز دوشنبه دلار ۷۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۵ هزار و ۸۳۰ تومان رسید. این در حالی بود که در روز یکشنبه اسکناس آمریکایی ۱۲۰ تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود. به نظر می‌رسد، محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی در بازار ارز اهمیت زیادی پیدا کرده است و تحلیلگران فنی اعتقاد دارند تنها با شکست محدوده یاد شده است که دلار آمادگی رفتن تا ابتدای کانال ۲۵ هزار تومانی را پیدا می‌کند.

معامله‌گران دلار، صبح دوشنبه را باخبر موافقت رهبر انقلاب با تمدید بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز کردند. گروهی از فعالان انتظار داشتند با این خبر قیمت دلار دچار افت شدیدی شود. با این حال، این اتفاق رخ نداد و قیمت تنها زیر ۲۶ هزار تومان باقی ماند.

برخی تحلیلگران اعتقاد داشتند، رفتن ایران به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی در انتهای سال ۹۸، یکی از عوامل زمینه‌ساز نوسانات دلار در سال جاری بود. از این زاویه دید، آنها باور داشتند بالا رفتن احتمال بازگشت به FATF می‌تواند سمت و سوی انتظارات را تغییر دهد و منجر به افت قیمت دلار شود.

با این حال،‌ عده دیگری از معامله‌گران سعی داشتند اخبار دیگری را در بازار برجسته کنند. به‌عنوان مثال، دسته‌ای از بازیگران افزایشی، سعی می‌کردند روی لغو شدن میزگرد روابط اقتصادی اروپا با ایران مانور دهند؛ هم چنین صحبت‌های برخی مقام‌های نزدیک به دولت بایدن در مورد مسائل حقوق بشری در ایران مورد توجه برخی معامله‌گران قرار گرفت. البته عده زیادی از معامله‌گران هم باور داشتند که اخبار یاد شده تاثیر خاصی روی قیمت نداشتند.

از نظر آنها بازار از شرایط خبری عبور کرده است و بیشتر تحت تاثیر تقاضا و عرضه واقعی قرار گرفته است. از سوی دیگر گفته می‌شود که بسیاری از معامله‌گران در انتظار آغاز به کار دولت جدید آمریکا هستند و سعی می‌کنند تا آن زمان اقدام به معامله خاصی نکنند.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی تنها معامله‌گران کوتاه‌مدت در بازار فعال هستند و سعی می‌کنند از نوسانات دلار در فواصل کوتاه قیمتی کسب سود کنند. به‌عنوان مثال، بسیاری در بازار ارز دلار را روی مرز ۲۶ هزار تومانی به فروش رساندند و بعد در محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ خریدار شدند. اگر قیمت افت بیشتری را تجربه کند، ‌آنها حاضر هستند با ضرر اندکی، خرید خود را خالی کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.