کد خبر : 3901 / /
/

قیمت جدید دلار و یورو در صرافی ملی اعلام شد.

قیمت دلار امروز 

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۲۳۳۴۶ ریال اعلام شد. قیمت دلار در این صرافی نیز ۲۱۹۷۸۸ ریال تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش ۲۶۵۸۶۸ در صرافی‌ ملی ریال اعلام شده؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی ۲۶۰۶۰۴  ریال قیمت خورده است.

قیمت دلار

آخرین قیمت دلار پیش از شروع بازار امروز (۱۴۰۰/۰۲/۲۹)

نوسان‌گیران دیروز توانستند خواست خود را به بازار دیکته کنند و بازارساز به‌طور موقت در برابر آنها عقب‌نشینی کرد. ممکن است عقب‌نشینی بازارساز برای مقابله با نوسان‌گیران،‌ حرکتی استراتژیک باشد.

به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار، چنین احتمالی مطرح است که بازارساز بخواهد از قیمت‌های بالاتر عرضه خود را کلید بزند. عرضه ارز از قیمت‌های بالاتر دست بازارساز برای مداخله را بازتر می‌کند، با این حال عده دیگری باور دارند که بازارساز قصد دارد معامله‌گران را بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی سرگردان کند. در واقع عرضه ارز در کانال ۲۳ هزار تومان و عقب‌نشینی چندباره قیمت به کانال ۲۲ هزار تومان موجب می‌شود که به‌تدریج، معامله‌گران از افزایش قیمت ناامید شوند و خودشان در موقعیت فروش قرار بگیرند.

قدرت‌نمایی نوسان‌گیران در روز سه‌شنبه موجب شد که دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی برگردد و ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۲۳ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شود. این قیمت ۲۷۰ تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. در بازار سکه نیز فلز گرانبهای داخلی به‌واسطه رشد قیمت دلار، ۲۰۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید.

بازار ارز صحنه رفت و برگشت قیمت دلار بین کانال‌های ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی شده است. اسکناس آمریکایی که روز دوشنبه با بیش از ۴۰۰ تومان افت به زیر کانال ۲۳ هزار تومانی رفته و در محدوده ۲۲ هزار و ۸۸۰ تومانی آرام گرفته بود، روز سه‌شنبه را با افزایش قیمت آغاز کرد و خیلی سریع به بالای مرز ۲۳ هزار تومانی بازگشت. ساعت ۴ بعدازظهر، دلار در بازار داخلی با قیمت ۲۳هزار و ۱۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۲۷۰ تومان بالاتر از روز دوشنبه بود.

جزئیات قیمت دلار

قیمت دلار

به گفته فعالان، افزایش قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که بازارساز در روز دوشنبه نشان داده بود که تمایل ندارد، اسکناس آمریکایی بالای مرز ۲۳ هزار تومانی نوسان کند. به گفته فعالان، برجسته کردن برخی خبرهای رسانه‌های خارجی موجب شده بود که نوسان‌گیران جسارت بیشتری برای خرید ارز داشته باشند. آنها به گزارشی از خبرگزاری رویترز اشاره می‌کردند که عنوان می‌کرد، دولت آمریکا در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، وارد میدان مینی با بیش از ۷۰۰ تحریم ایران شده که لغو آن‌ها راحت نخواهد بود. تحریم‌های اعمال‌شده از دولت قبلی آمریکا فقط در حوزه فعالیت هسته‌ای ایران نیست و حمایت از تروریسم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقض حقوق بشر را شامل می‌شود و لغو آن دولت بایدن را با اتهام‌هایی از جمله «نرمش در مقابل تروریسم» روبه‌رو می‌کند.

تصور سخت بودن برداشته شدن تحریم‌ها و طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای در انتظارات بازیگران ارزی تاثیر زیادی داشت. با این حال، ممکن است طی روزهای آتی با افزایش دوباره فعالیت بازارساز قیمت به سوی کانال‌های پایین‌تر هدایت شود.

به گفته فعالان، به‌دلیل هراس از افزایش عرضه ارز توسط بازارساز، نوسان‌گیران آماده بودند که یکباره از موقعیت خرید خارج و وارد فاز فروش شوند. تحلیلگران فنی نیز مرتب به بازیگران گوشزد می‌کردند که حد سود و ضرر را رعایت می‌کنند. دلار روز یک‌شنبه با قدرت زیادی در مسیر افزایشی قرار گرفته و تا محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی نیز رشد کرده بود. با این حال، به یکباره روز دوشنبه در موقعیت کاهشی قرار گرفت و عده بسیاری را دچار ضرر کرد. هراس از تکرار چنین ضرری موجب می‌شد که معامله‌گران با احتیاط بیشتری در بازار رفتار کنند. در حالی که بازیگران دلار تا حدی با احتیاط رفتار می‌کردند، در بازار سکه، هیجان معاملات بیشتر بود. سکه‌بازان با توجه به رشد بهای طلای جهانی نسبت به آینده دارایی خود خوشبین‌تر شده بودند. طلای جهانی بعدازظهر دیروز بالای محدوده هزار و ۸۶۵ دلار نوسان می‌کرد و موقعیت سکه را برای خرید جذاب‌تر می‌کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.