کد خبر : 534 / /
/

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا امروز2 دی 99 روی بیاورند.

سکه طلا هرچقدر حباب سکه بیشتر باشد نشان دهنده ی تقاضای مازاد در بازار است .سکه طلا ثبات قیمت در بازار طلا از دیگر سیگنال های اطمینان بخش بازار ارز خواهد بود . سکه طلا قیمت سکه طلا از هفته ی گذشته تا به امروز تتغییرات کمی داشته است سکه طلا بهار آزادی یکی از مسکوکات قانونی جمهوری اسلامی نیز هست سکه طلا امروز سه شنبه 2 دی ماه قیمت سکه طلا را در این خبر مشاهده می فرمائید 

سکه طلا

راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 2 دی 99 پرداختند که در ادامه میخوانید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 137 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، حدود 15 روز است که آرامش به بازار طلا بازگشته است. پیش‌بینی می‌شود هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم بازار طلا روند آرامش را حفظ کند و قیمت طلا هم ثابت بماند. چنانچه امروز هم بازار ارز کنترل شود قیمت طلا در محدوده یک میلیون و 138 هزار تومان است.

سکه توانست در آذر در برابر کاهش قیمت مقاومت کند و حدود ۴/ ۰ درصد افزایش پیدا کرد. به نظر می‌رسد سکه‌بازان نسبت به رشد آتی اونس طلا تا حدی خوشبین شده‌اند و انتظار دارند که با تصویب بسته حمایتی در آمریکا، قیمت طلا به سوی سطوح بالاتر قدم بردارد.

با این حال، سکه در صورتی که بخواهد افزایش معناداری را تجربه کند، نیاز به بال و کمک دلار خواهد داشت. بدون افزایش دلار، دشوار است که سکه حتی به بالای ۱۳ میلیون تومان که قیمت انتهای تابستان این فلز گران بها بود، بازگردد.

در کنار این، در بازار سهام، شرایط در آذرماه کمی متفاوت شد و شاخص کل بورس رفتار افزایشی از خود نشان داد. با این اوصاف می‌توان گفت روند انتهای پاییز بیشتر از تقویت احتمالی بورس و سکه در مقایسه با دلار خبر می‌داد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات نسبی بهای اونس جهانی و نرخ ارز و نیز نبود تقاضا، افزایش قیمت‌ طلا و سکه را غیر محتمل دانست و به مردم توصیه کرد با توجه به ثبات بازار طلا خرید و فروش‌های خود را ‌آغاز کنند.

سکه طلا

نادر بذرافشان با اشاره به افت چشمگیر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه افزود: همه همکاران ما در اینکه تقاضا افزایش پیدا نکرده متفق‌النظر هستند و با وجود اینکه قیمت‌ها ثبات پیدا کرده همچنان خرید و فروشی انجام نمی‌شود؛ ضمن اینکه اگر تقاضا بیشتر شود قیمت‌ها افزایش خواهد یافت درحالیکه شاهد چنین اتفاقی در بازار طلا نیستیم.

او تصریح کرد: مردم فعلا نظاره‌گر هستند که ببینند قیمت‌ها افزایش خواهد یافت یا کاهش اما، بازار حدود دو هفته‌ای است که تکان نخورده و بهای اونس جهانی و نرخ ارز هم تغییرات چشمگیری نداشته‌، لذا توصیه ما این است که با توجه به ثبات قیمت‌ها مردم می‌توانند داد‌و‌ستد‌های خود را آغاز کنند.

 امروز با وجود اینکه اونس جهانی با رشد ۲۰دلاری همراه بوده، به دلیل ثبات نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار طلا افزایش نیافته؛ همچنین حباب سکه امروز کاهش یافته و از یک میلیون تومان هفته گذشته به ۷۰۰هزار تومان سقوط کرده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که روند قیمت‌‌ها در روز‌های آینده چطور خواهد بود، گفت: اگر در بازار جهانی و ارز نوسانی نداشته باشیم باتوجه به نبود تقاضا احتمال افزایش قیمت‌ طلا و سکه بسیار پایین است لذا در این شرایط ثبات، مردم می‌توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.