کد خبر : 629 / /
/

امروز قیمت سکه و طلا گران شد. علت این افزایش قیمت طلا و سکه به چهار عامل ارتباط دارد:

قیمت سکه امر.وز 4 دی 99 روند صعودی داشته است . قیمت سکه به کانال 12 میلیون تومان برگشت . قیمت سکه هرچقدر حباب سکه بیشتر باشد نشان دهنده ی تقاضای مازاد در بازار است . قیمت سکه بهار آزادی سکه طلا یکی از مسکوکات قانونی جمهوری اسلامی است . قیمت سکه امروز پنج شنبه 4 دی 99 را در این خبر مشاهده می فرمائید 

قیمت سکه

1- افزایش جزئی قیمت دلار نسبت به دیروز و رسیدن آن به کانال 25 هزار و 770 تومان

2- افزایش 8 دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به کانال یک هزار و 864 دلار

3- افزایش میزان تقاضا در سطح دنیا

4- شیوع ویروس کرونای جدید و عدم کارکرد واکسن‌های تولید شده

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت افزایش قیمت طلا در بازار ایران افزایش قیمت انس جهانی و دلار است. روز پنج‌شنبه تمام فروشندگان طلا نیمه وقت فعالیت دارند. چنانچه اتفاقی در بخش کلان اقتصاد رخ ندهد قیمت طلا تا اوایل روز شنبه همین روند را دارد.

ابراهیم محمدولی معتقد است: امروز روند افزایشی قیمت طلا چشمگیر نبود و قیمت طلا و سکه همانند ماه‌های گذشته گران نشده است. نوسان امروز قیمت طلا و سکه معقول و عادی بود و خللی در روند معاملات ایجاد نشده است.

روز گذشته قیمت انس جهانی طلا کاهش یافت. نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پیش‌بینی گفته بود: «با ثبات بازار ارز قیمت طلا گران نمی‌شود.» این در حالی است که امروز بازارهای جهانی طلا نسبت به ویروس کرونای نوع دو واکنش نشان داد و قیمت طلا دوباره بالا رفت.

قیمت انواع سکه

محمدولی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 9 هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 146 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم با 320 هزار تومان افزایش به قیمت 12 میلیون و 60 هزار تومان رسید..

همچنین امروز قیمت نیم سکه 120 هزار تومان گران شد و با قیمت شش میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به دیروز 50 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت چهار میلیون و 250 هزار تومان فروخته شد.

تقاضا همچنان برای خرید سکه گرمی بالا گرفته است. سکه گرمی با 10 هزار تومان افزایش با قیمت دو میلیون و 350 هزار تومان داد و ستد شد

هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون ۹۸۰ تومان قیمت خورد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چهارم دی ۹۹ چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۳ دی با 6,900 تومان افزایش، یک میلیون و 149 هزار تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تضعیف ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم امضای بسته کمک مالی کرونایی افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری  تا ساعت 19 به وقت تهران به 1876 دلار رسید این رقم در روز سه‌شنبه در قیمت 1852 دلار بسته شده بود.

شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که کشورهای دیگر را وادار کرده است مرزهایشان را به روی این کشور ببندند و تلاش داروسازان برای آزمایش واکسنشان در برابر این نوع جدید، نگرانی‌ها نسبت به روند احیای اقتصادی جهانی را افزایش داده است و این مهم سبب کاهش رشد سالانه طلا شده و رشد اونس طلا را به 23 درصد کاهش داده؛ درحالی‌که این رقم در نیمه دوم آبان ماه به 29 درصد رسید.

سکه طلا

سکه در نزدیک کانال 12 میلیونی

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز چهارشنبه نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شد؛ سکه تمام بهار آزادی که روز سه‌شنبه در محدوده 11 میلیون تومان قیمت خورده بود، روز گذشته در نزدیکی کانال 12 میلیون تومان بسته شد و هر قطعه تمام طرح جدید 11 میلیون 980 تومان قیمت خورد که افزایش 150 هزار تومانی را نشان می‌دهد.

همچنین با افزایش قیمت سکه تمام بهای دو قطعه کوچک‌تر نیز افزایشی شد و به این ترتیب قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 250 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.

علت افزایش طلا و سکه در روز چهارشنبه را می‌توان افزایش 10 دلاری اونس طلا در بازار جهانی و ورود دلار به کانال 26 هزار تومانی به‌عنوان دو محرک اصلی مو موثر بر بازار طلا و سکه دانست.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.