کد خبر : 2785 / /
/

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تکذیب شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص جان باختن کارمند بیمارستان ماسال براثر تزریق واکسن کرونا گفت: هم اکنون وضعیت عمومی این فرد، خوب است.

واکسن کرونا می تواند منجر به جلوگیری از اپیدمی کرونا شود. کشورهای دیگر نیز تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده اند. واکسن کرونا در حال حاضر از روسیه به ایران وارد می شود. واکسن کرونا در ایران هم ساخته شد و در حال حاضر در مرحله تست است. واکسن کرونا برای تزریق توسط مراقبان سلامت ملاحظاتی دارد که این موارد توسط تزریق کنندگان واکسن در نظر گرفته شده است. 

دکتر انوش دهنادی مقدم اظهار کرد: در جهت واکسیناسیون گروه‌های هدف گیلانی که بخش عمده‌ای از آن را پرستاران و پزشکان تشکل می‌دادند، یک نفر از کارکنان بیمارستان ماسال در حین تزریق، دچار واکنش آنافیلاکسی شد که بلافاصله از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: واکنش آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی و تهدیدکننده حیات است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ انسان نیز شود.

تزریق واکسن کرونا

واکسن کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: استفاده از واکسن‌ها همانند هر داروی دیگری، نیز ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد که البته تعداد نادری از افرادی که تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند ممکن است به آن دچار شوند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع از مشخصات واکسن و رعایت نکات ذکر شده در استفاده از واکسن، این عوارض احتمالی را به حداقل خواهد رساند.

دهنادی مقدم با اشاره به تکذیب شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص جان باختن کارمند بیمارستان ماسال براثر تزریق واکسن کرونا گفت: هم اکنون وضعیت عمومی این فرد، خوب است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.