کد خبر : 2909 / /
/

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان یک خبر خوش تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم این خبر خوش را می‌دهم که انشالله حداکثر تا دو ماه آتی تعداد تولید واکسن داخل و همچنین واکسن های وارداتی به حدی خواهد رسید که بخش قابل توجهی از بیماران با بیماری زمینه‌ای و مشاغل با ریسک بالا واکسینه شوند.

واکسیناسیون کرونا در ایران قرار است از خردادماه به صورت عمومی آغاز شود. واکسیناسیون کرونا در ایران در مراسمی در تالار امام بیمارستان "امام خمینی" تهران بطور رسمی آغاز شد. ایران واکسیناسیون کرونا را با استفاده از واکسن اسپوتنیک ( Sputnik V) ساخت روسیه آغاز کرد.  واکسیناسیون کرونا ابتداز از کادر درمان آغاز شد. اخبار جدید درباره واکسیناسیون کرونا را در ادامه این خبر دنبال کنید.

نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد:

واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از مردم تا دوماه آینده/ وزارت بهداشت هرچه سریع تر سامانه شفافیت طراحی کند.

واکسیناسیون کرونا برای بیماران زمینه ای

سیدجلیل میرمحمدی میبدی گفت: حداکثر تا دو ماه آتی تعداد تولید واکسن داخل و همچنین واکسن های وارداتی به حدی خواهد رسید که بخش قابل توجهی از بیماران با بیماری زمینه‌ای و مشاغل با ریسک بالا واکسینه شوند.

واکسیناسیون کرونا

دکتر سیدجلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به تزریق واکسن کرونا به افراد خارج از اولویت به ویژه در شهرداری ها گفت: سوءاستفاده از واکسن کرونا بسیار کم است و از آنجایی که خودم دغدغه این موضوع را دارم، چند روز گذشته در استان حوزه انتخابیه خود یعنی یزد جلساتی با معاون امور بهداشتی داشتم و مشاهده کردم سوءاستفاده از واکسن واقعا کم است اما در هرصورت همین مقدار کم هم زیاد است چون افراد خاص به ویژه بیماران زمینه ای و آسیب پذیر در اولویت ما هستند و اگر یکی دومورد هم حق آنها تضییع شود، زیاد است و باید بر آن نظارت شود.

او افزود: بخش اعظمی از افرادی که در اولویت واکسیناسیون قرار دارند؛ مانند بیماران خاص، بیماران زمینه ای، بیماران سرطانی و... باید با مراجعه به مراکز بهداشت و درمان تحت نظر دانشگاه های علوم پزشکی واکسن کرونا تزریق کنند البته نمی‌توان گفت در این بخش تخلف صورت نگرفته اما درصد آن بسیار کم است همچنین جدا از آن، برای واکسیناسیون پاکبانان ارائه لیست پاکبانان برعهده شهرداری ها گذاشته شد که متاسفانه تخلفاتی صورت گرفت. 

واکسیناسیون کرونا/ راه اندازی سامانه شفافیت

میرمحمدی میبدی با تاکید بر راه اندازی سامانه شفافیت برای اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن افزود: بنده شخصا موافق این هستم که سامانه شفافیت جهت اعلام اسامی تزریق کنندگان واکسن طراحی شود. امیدوارم هرچه سریع تر وزارت بهداشت و درمان این کار را انجام دهد. 

واکسیناسیون کرونا

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان یک خبر خوش تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم این خبر خوش را می‌دهم که انشالله حداکثر تا دو ماه آتی تعداد تولید واکسن داخل و همچنین واکسن های وارداتی به حدی خواهد رسید که بخش قابل توجهی از بیماران با بیماری زمینه‌ای و مشاغل با ریسک بالا واکسینه شوند.

او درخصوص صف های طویل میانسال ها برای تزریق واکسن کرونا گفت: قطعا نظارت بر این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهیم داد که بررسی شود آیا برای تزریق واکسن کرونا به افراد هدف، پیامک ارسال می‌شود که چه روز و چه ساعتی مراجعه کنند؟ آیا شخص پیامک گیرنده مراجعه می‌کند یا همراه خود همسر، فرزند، خواهر، برادر و... نیز می‌برد؟ همه این مسائل انشاءالله با ورود محموله عظیم واکسن کرونا و همچنین تولید انبوه واکسن ایرانی برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.