کد خبر : 575 / /
/

موثرترین راه درمان کرونا و یا ویروس جهش یافته می تواند تغذیه مناسب و خواب کافی باشد ادامه مطالب را در این خبر می خوانید

در دوره  کرونا خواب مناسب می تواند موضوع مهمی باشد . در دوره کرونا نباید هیچ ماده غذایی را کنار گذاشت. عادت غذایی در دوره کرونا مسئله مهمی است. میوه و سبزیجات در دوره کرونا فراموش نشود. با توجه به اینکه کرونا هر روز دارد شکل جدیدی به خود می گیرد رعایت عادت غذایی سالم از اهمت بالایی برخوردارد است. 

 کرونا و اثرات خواب کافی بر سلامتی انسان 

کرونا

همراه با آغاز سال 2020 میلادی، یک نام جدید به گوش همه مردم جهان رسید! نامی که به یک پاندمی تبدیل شد؛ کرونا ویروس.

بسیاری از مردم تصور می کردند که با پر کردن قفسه هایشان با دستمال کاغذی، شوینده ها و ضد عفونی کننده ها و … خیلی زود این پاندمی رو از سر خواهند گذراند اما …

این ویروس شبیه به آنفولانزا بود ولی با ابعادی متفاوت و ترسناک! نوع انتقال این ویروس به شدت سریع بود و دوران خاموش زیادی داشت. حالا چگونه باید با کرونا ویروس زندگی کرد؟ کدامیک از نیازهای اولیه را تحت تاثیر قرار میدهد؟ تاثیرات خواب و کرونا بر یکدیگر چگونه است؟ کرونا ویروس چقدر روی خواب افراد تاثیر خواهد گذاشت؟ زیرا کیفیت خواب با سیستم ایمنی بدن رابطه مستقیمی دارد.

درمان کرونا ویروس با خوابیدن از زبان پیژامه - تاثیرات خواب و کرونا ویروس بر یکدیگر

علائم کرونا ویروس COVID-19 چیست؟

کرونا

طبق اعلام متخصصان حوزه پزشکی بیماری کرونا ویروس علائمی دارد که طی 2 تا 14 روز خود را نشان میدهد که این علائم عبارتند از:

تب

سرفه کردن

تنگی نفس

خستگی

آبریزش بینی

گلو درد

بدن درد

سر درد مداوم

اسهال

چگونه کرونا ویروس می تواند روی خواب شما تأثیر بگذارد؟

با توجه به تحقیقات تیم پیژامه به نظر می رسد کرونا شباهت های زیادی به آنفولانزا دارد و معمولاً با تب و سرفه همراه است که هر دو عاملی برای پایین آورد سطح کیفیت خواب شماست و باعث کاهش میزان خواب عمیق شما خواهد شد. پس بهتر است در صورتی که تب دارید با توجه به دستور پزشک قبل از رفتن به تخت خواب از داروهای تب بر استفاده کنید زیرا آثار این نوع داروها حدود 4 تا 8 ساعت خواهد بود.

پاشویه و استفاده از حوله خیس روی پیشانی قبل از خواب نیز میتواند موثر باشد تا هم تب شما را کاهش دهد هم به بالا بردن کیفیت خواب شما کمک کند.

در کنار مصرف تب بر ها، اگر سرفه می کنید بهتر است از دمنوش هایی مثل آویشن و عسل، چای گرم، دمنوش های زنجبیل و لیمو و … و یا داروهای ضد سرفه استفاده کنید و یک لیوان آب در کنار تخت خود بگزارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

چطور خواب موثرترین راه درمان کرونا ویروس است؟

چگونه خواب می تواند به درمان کرونا ویروس کمک کند؟ در ابتدا مقاله را با این تیتر شروع کردیم “خواب موثرترین راه درمان کرونا ویروس” شاید این جمله برایتان عجیب باشد با ما همراه باشید تا در ادامه ارتباط مستقیم درمان کرونا ویروس را با خواب توضیح دهیم.

 کرونا و تغذیه سالم در زمان ابتلا به ویروس کرونا 

کرونا

اگر شما به کرونا ویروس مبتلا هستید، (امیدواریم هرچه زودتر سلامتی خود را بدست بیاورید) یک درمان اساسی و طبیعی برای شما خوابیدن است! خوابیدن همیشه در زمان بیماری یکی از راه هایی است که به بدن شما کمک می کند تا انرژی خود را حفظ کرده و برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و میکروب ها از این انرژی استفاده کند. این مساله در مورد کرونا ویروس نیز کاملا صادق است. (خواب و کرونا با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند)

خوابیدن بخش مهمی از روند درمان و بهبودی افرادی است که به این بیماری مبتلا شده اند، زیرا بدن در هنگام خواب فرصت کافی برای مقابله و ترمیم خود پیدا خواهد کرد. خواب کافی و با کیفیت باعث میشود بدن شما بر روی درمان و مقابله با ویروس متمرکز شود این مهم باعث کوتاه تر شدن دوران بیماری نیز خواهد شد.

شاید خنده دار به نظر برسد اما یکی از توصیه های ما به شما در این دوران، انتخاب کالای خواب مناسب در زمان استراحت شماست پس به دقت بالش، تشک و الباقی لوازمی که برای خوابیدن لازم دارید را انتخاب کنید.

چگونه در برابر کرونا ویروس از خود و خانواده‌مان محافظت کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: باور کنید یا نه، محافظت از خانواده در برابر کرونا ویروس به معنای استفاده از حجم انبوهی از دستمال کاغذی و مواد شوینده نیست! بلکه کافی است مانند انواع آنفولانزا برخورد بهداشتی صحیحی داشته باشید.

دست های خود را به صورت مستمر بشویید

از دست زدن به صورت خود پرهیز کنید.

اگر بیمار هستید یا حس میکنید بیمارید در خانه بمانید.

از ورود به فضاهایی که در آن ازدحام جمعیت وجود دارد پرهیز کیند.

هنگامی که سرفه یا عطسه میکنید، جلوی بینی و دهان خود را بگیرید

سطوح را به صورت مستمر ضد عفونی

آرامش خود را حفظ کنید و مثیت اندیش باشید

این نیز بگذرد…

کرونا 
کرونا

در زمان حاضر بهتر است به شایعات دامن نزنیم، دائما به دنبال اخبار نباشیم! و به اخبار موجود در شبکه های اجتماعی اطمینان نکنیم چون اکثر این اخبار یا دروغ است و یا مبالغه آمیز گفته شده است. لازم نیست تحت تاثیر قرار بگیریم و از این موضوع بترسیم، بهتر است اخبار از یک رسانه قابل اعتماد مانند سایت وزارت بهداشت ایران یا سازمان بهداشت جهانی دنبال کنید. با دوستان و آشنایان خود از طریق برنامه ها و شبکه های اجتماعی در ارتباط باشیم و آن جا دور هم جمع شویم و در مورد مسائل مثبت صحبت کنیم. برای این کار میتوانید از برنامه هایی مثل واتساپ، اسکایپ یا گوگل میت استفاده کنید. و در آخر بدانیم که این روزها خواهد گذشت و روزهای خوب برای همه مردم دنیا در راه است.

در انتها ما در این مقاله سعی کردیم دلایل این که چرا خواب موثرترین راه درمان کرونا ویروس است را برایتان بگوییم؛ ما در پیژامه امیدواریم همه مردم ایران و جهان بزودی سلامتی خود را بدست آورند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.