کد خبر : 743 / /
/

پژوهشگران در حال آزمایش روشی هستند که می‌تواند از ابتلا به کووید-۱۹ جلوگیری کند.

کووید- 19 علائمی دارد. کووید- 19 با یک آنتی بادی ممکن است کنترل شود. دانشمندان در حال بررسی این آنتی بادی برای جلوگیری از کووید- 19 هستند. کووید- 19 و مبتلایان سرطان می توانند با این آنتی بادی بهبود پیدا کنند. درباره کووید- 19 و این آنتی بادی که حال آزمایش است بیشتر بخوانید. 

آزمایش آنتی بادی برای کنترل کووید-19

کووید 19

پژوهشگران دانشگاه کالج لندن در حال آزمایش یک آنتی بادی هستند که می‌تواند از بروز علائم مرتبط با کووید-۱۹ جلوگیری کند. این آنتی بادی که قادر است ایمنی درازمدت را در برابر ویروس کرونا ایجاد کند، برای افرادی کاربرد دارد که با ویروس کرونا تماس داشته اند و نمی‌توان از واکسن‌های کرونا برای ایمن‌سازی آنها بهره برد. همچنین بیمارانی که به دلیل تضعیف دستگاه ایمنی نمی‌توانند از واکسن کرونا استفاده کنند از مزایای این روش درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این آنتیبادی که AZD7442 نام دارد، به وسیله شرکت استرا زنیکا تولید شده است -- شرکتی که به کمک دانشگاه آکسفورد، یکی از واکسن‌های کرونا را تولید کرده است. تا کنون ۱۰ نفر این آنتیبادی را دریافت کرده اند و قرار است در مراحل آتی این آزمایش، هزار و ۱۲۵ نفر در مناطق مختلف جهان آن را دریافت کنند.

به گفته پژوهشگران، دریافت تزریقی این آنتی بادی می‌تواند در برابر ویروس کرونا «ایمنی آنی» ایجاد کند: موضوعی که خبری خوب برای افراد آسیب‌پذیر در برابر کووید-۱۹ و یا مبتلایان به بیماری‌هایی نظیر سرطان و اچ‌آی‌وی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.