کد خبر : 921 / /
/

تغذیه مناسب، سپر دفاعی قوی در جنگ با کرونا خانه » زندگی رژیمی » بیماری ها » تغذیه مناسب،

کرونا ویروس حتی با تزریق واکسن هم ریشه کن نخواهد شد پس تا میتوانید پروتکل های بهداشتی را رعایت فرمائید .کرونا ویروس تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک و رعایت فاصله ی اجتماعی می توان به قطع زنجیره کویید 19 رسید .کروناویروس علائم این بیماری تب سردرد سرفه بدن درد تنگی نفس . کرونا ویروس اپیدمیولوژیست و انجام تست Pcr تنها برای گروه های پرخطر و اپیدمیولوژیک است . کرونا ویروس مهمترین واکسن آن زدن ماسک است .

کرونا ویروس 

کرونا ویروس

 سپر دفاعی قوی در جنگ با کرونا تعداد بازدید واژه ای که این روزها زیاد از گوشه و کنار می شنوید و احتمالا از ترس آن حتی جرات بیرون رفتن از خانه را ندارید. بیماری همه گیری که به صورت تصاعدی، افراد را مبتلا می کند و حتی برخی از آنها را به کام مرگ می کشاند. برخلاف ظاهر ترسناکش، درصد مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا بسیار پایین و چیزی در حدود دو درصد است

اما اینکه چرا این ویروس تبدیل به یک کابوس شده، میزان بالای شیوع آن است. نگرانی عزیزان و سوال های متعدد در مورد این بیماری، تیم به اندام دکتر کرمانی را بر آن داشت که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی توضیحاتی درباره ی این ویروس، نکات ایمنی و روش پیشگیری از آن را توضیح دهیم. امیدواریم پس از خواندن این مطلب و تماشای ویدئوی دکتر کرمانی در این باره، نگرانی شما را کمتر کرده و گامی خداپسندانه در جهت سلامت مردم عزیزمان برداشته باشیم. ویروس کرونا چیست؟ کروناویروس‌ خانواده ی بزرگی از ویروس‌ها هستند که از سرماخوردگی معمولی تا بیماری‌های شدیدتری مثل سارس و مرس (نوعی آنفولانزا) را شامل می شوند.

کرونا ویروس / راه های جلوگیری از ابتلا به کویید 19 

کرونا ویروس

این ویروس ها که برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند، به طور طبیعی در میان پستانداران و پرندگان وجود دارند. آخرین نوع این ویروس، یعنی همان ویروسی که در حال حاضر به شدت در حال انتشار است، برای اولین بار سر و کله اش در ووهان چین پیدا شد. مقایسه ی این ویروس با ویروس های دیگر نشان داد که منبع اصلی این بیماری به احتمال زیاد از خفاش است. حتما بخوانید: آنفولانزا را چگونه درمان کنیم؟ علائم بیماری کرونا چیست؟ علائم این بیماری بسیار شبیه به آنفولانزا یا سرماخوردگی معمولی است که با تب بالا، سرفه، سردرد و تنگی نفس همراه است . هرچند در موارد شدیدتر منجر به مشکلات تنفسی و مرگ می شود. این ویروس چگونه منتشر می شود؟ با اینکه راه انتقال ویروس ها به هم شبیهند، اما بر حسب اندازه روش های انتقال متفاوتی دارند. خبر خوش اینکه ویروس کرونا جزو ویروس های سنگین است.

در نتیجه نمی تواند فاصله های خیلی طولانی را طی کند و از فیلترهای ریز هم عبور نمی‌کند. از جمله روش های انتقال آن می توان به تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد مبتلا (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده اشاره کرد. حتما بخوانید: ۷ جایی که ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا در کمین شماست این ویروس چه کسانی را مبتلا می کند؟ درست است که شیوع این بیماری بالاست و هر فردی را ممکن است آلوده کند، اما سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در ابتلا به این بیماری دارد.  یک فرد با سیستم ایمنی قوی این خطر را همانند یک سرماخوردگی معمولی رد می کند. اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، در خطر بیشتری هستند.

کرونا ویروس / علائم این بیماری 

کرونا ویروس

آسیب پذیرترین گروه ها عبارتند از: گروه های سنی بالای ۷۰ سال گروه های سنی پایین ۲ سال افراد دیابتی مبتلایان به مشکلات ریوی مبتلایان به مشکلات کلیوی افرادی که به هر دلیلی کورتون مصرف می کنند زنان باردار زنان شیرده بیماران مبتلا به ایدز و یا هر بیماری دیگری که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. تغذیه چه نقشی در برابر این بیماری دارد؟ رابطه مستقیمی بین نوع تغذیه و سیستم ایمنی بدن وجود دارد. سیستم ایمنی مجموعه ای از سلول ها و اجزایی است که باعث حفاظت بدن در برابر بیماری ها شده و در صورت بروز بیماری باعث بهبودی و سلامتی می شود. وظیفه ی اصلی سیستم ایمنی تخریب باکتری ها، ویروس ها و انگل ها می باشد. نقش دیگر سیستم ایمنی از بین بردن سلول های آسیب دیده و یا غیرنرمال است. تغذیه ی سالم می‌تواند مقاومت بدن را بالا ببرد و ما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند

مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C، D، زینک و سلنیوم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. ویتامین D به طور طبیعی در نور خورشید وجود دارد و به صورت رایگان می توانید آن را دریافت کنید. عقیده بر این است که ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون (که کلید مبارزه با عفونت در بدن است) می شوند. ویتامین C در این مواد غذایی به میزان فراوان وجود دارد:

کرونا ویروس / برای تقویت سیستم ایمنی بدن چی بخوریم 
کرونا ویروس

گریپ‌فروت پرتقال نارنگی لیمو شیرین لیمو ترش فلفل دلمه ای انواع کلم آویشن جعفری کیوی آناناس نکته ی مهم دیگر این است که در مصرف کربوهیدرات (قند) باید اصل تعادل رعایت شود چرا که دریافت کم و یا زیاد کربوهیدرات، هر دو باعث اختلال در فعالیت سیستم ایمنی بدن می شود. منابع غذایی امگا۳ (مثل روغن سویا، روغن کانولا، ماهی و …) نیز باعث افزایش سطح ایمنی می شوند و خاصیت ضدالتهابی دارند. ویتامین های A ، D ،E ،B ، C و عناصر روی و سلنیوم در فعالیت و تنظیم سیستم ایمنی نقش دارند، بنابراین مصرف منابع غذایی آن ها و یا مکمل این ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی باید مصرف شوند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.