کد خبر : 1809 / /
/

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، با انتظار تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس رشد کرد.

قیمت نفت روز جمعه جهش یافته است. قیمت نفت به دنبال مسدود شدن کانال سوئز افزایش یافته است. قیمت نفت طی هفته اخیر با نوسان مواجه شده است. قیمت نفت با ادامه این روند تا چند هفته افزایشی خواهد بود. برای اطلاع از قیمت نفت با این خبر همراه باشید.

قیمت نفت خام رشد کرد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، با انتظار تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس رشد کرد.

قیمت نفت

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، با انتظار تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس رشد کرد.

تا ساعت ۱۲:۴۹ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک جهانی برنت ۰.۴۴ درصد رشد کرد و به ۶۴.۴۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین غرب تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۳۵ درصد رشد کرد و به ۶۰.۷۶ دلار رسید.

انتظار می‌رود اوپک پلاس کاهش تولید خود را تا ماه می ادامه دهد. ماه گذشته در حالی که انتظار می‌رفت با تقویت قیمت نفت خام اعضای اوپک پلاس تولید خود را افزایش دهند اما این گروه بازارهای نفت جهان را غافل‌گیر کرده و کاهش تولید خود را ادامه دادند.

تحت توافق کنونی اوپک پلاس ۷ میلیون بشکه در روز از تولید خود کاسته است که این میزان ۱ میلیون بشکه دیگر به علت کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی افزایش می‌یابد.

سقوط قیمت نفت پس از بازگشایی کانال سوئز

روز دوشنبه، پس از اینکه تیم‌های نجات توانستند کشتی غول پیکری که کانال سوئز را به مدت یک هفته مسدود کرده بود به حرکت درآورند و مهم‌ترین مسیر معاملات حیاتی تجارت جهانی دوباره باز شد و قیمت نفت بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

قیمت نفت

  یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان که مسیر معاملات تجاری بزرگی در دنیا است به دلیل به گل نشستن یک کشتی باری غول‌ پیکر مسدود شده بود.

انسداد کانال سوئز همزمان با نگرانی‌های بازار تقاضا در دوران کرونا، در چند روز اخیر باعث نوسانات شدیدی در این بازار شد.روز دوشنبه، پس از اینکه تیم‌های نجات توانستند کشتی غول پیکری که کانال سوئز را به مدت یک هفته مسدود کرده بود به حرکت درآورند و مهم‌ترین مسیر معاملات حیاتی تجارت جهانی دوباره باز شد، قیمت نفت بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

طبق این گزارش نفت برنت با ۱٫۳۸ دلار یا ۲٫۱ درصد کاهش قیمت به ۶۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. همچنین هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲٫۴ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید.

یک منبع حمل‌ونقل روز دوشنبه به رویترز گفت: کشتی غول پیکری که باعث انسداد کانال سوئز شده بود، تقریبا به طور کامل شناور شده است و قبل از انتقال بازرسی می‌شود.

بر اساس آنچه که رویترز نوشته است صدها کشتی باری دیگر، و تانکرهای پر از نفت در هر دو انتهای کانال پشتیبان مانده‌اند، اما اخبار مربوط به حرکت این کشتی، بلافاصله پس از معاملات امروز صبح دوباره قیمت نفت را به شدت پایین آورد.

بر اساس این گزارش در چند روز گذشته، در حالی که تاجران و سرمایه‌گذاران سعی کردند تاثیر انسداد یکی از نقاط اصلی ترانزیت تجاری و تاثیر گسترده‌ای که محدودیت‌های قرنطینه‌ای بر بازار تقاضا را ارزیابی کنند، قیمت‌های نفت بسیار به شدت تغییر کرد.

جفری هالی ، تحلیلگر ارشد بازار به رویترز گفت که این نوسانات بازار قرار است ادامه یابد.

وی گفت: با توجه به نوسانات هفته گذشته ، به نظر می‌رسد برنت به ۶۰ دلار تا ۶۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید. در حالی که نفت ایالات متحده احتمالا به پایین‌ترین سطح ۵۷ دلار و ۵۰ سنت تا ۶۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه کاهش خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لحظه‌ای نفت برنت به ۶۳ دلار و ۴۴ سنت رسیده است.

همچنین قیمت لحظه‌ای نفت خام  WTI آمریکا به ۵۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

صعود قیمت نفت با مسدود شدن کانال سوئز

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش ۳.۸ درصدی در روز پنجشنبه، در پایان معاملات جمعه با ۲ دلار و ۶۲ سنت معادل ۴.۲ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۵۷ سنت رسید.

قیمت نفت

به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی ها از عرضه جهانی نفت و احتمال اختلال در تولید فرآورده های نفتی و در حالی که متخصصان در تلاش برای رهاسازی یک کشتی کانتینری بزرگ هستند که کانال سوئز را بند آورده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد جهش 4 درصدی بود.

این در حالی است که در جلسه قبل و به دنبال نگرانی ها از موج جدید قرنطینه در اروپا که می تواند بر میزان تقاضا تاثیر بگذارد قیمت نفت شاهد کاهش قابل توجهی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش 3.8 درصدی در روز پنجشنبه، در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 62 سنت معادل 4.2 درصد افزایش به 64 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز پنجشنبه 4.3 درصد افت کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 41 سنت معادل 4.1 درصد افزایش به 60 دلار و 97 سنت رسید. در این هفته نفت برنت .01 درصد افزایش داشت در حالی که نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی شاهد افت 0.7 درصدی بود.

وضعیت پر نوسان معاملات نفتی

طی هفته اخیر معاملات نفتی وضعیت پرنوسانی داشت، زیرا تجار در حال ارزیابی تاثیر بسته شدن کانال سوئز از یک سو و موج جدید قرنطینه در کشورهای اروپایی از سوی دیگر بودند.

قیمت نفت

پائولا رودریگز معاون موسسه ریستاد انرژی در امور بازار نفت گفت: «امروز بازار دوباره شاهد افزایش بوده، زیرا تجار به این نتیجه رسیده اند که موضوع کانال سوئز و تاثیر آن بر جریان عرضه نفت در حال جدی شدن است.»

پس از به نتیجه نرسیدن تلاش های اولیه، مسئولان کانال روز جمعه تلاش های خود برای آزاد سازی کشتی گرفتار شده را افزایش دادند. تلاش ها برای رها سازی این کشتی غول پیکر ممکن است هفته های به طول بیانجامد و وضعیت ناپایدار آب و هوا ممکن است این تلاش ها را با دشواری مواجه سازد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.