کد خبر : 2195 / /
/

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در سه ماهه نخست سال 1400 برگزار خواهد شد. مجلس قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را اخیرا تغییر داده است.  نزدیک به یک ماه تا ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده اما فضای سیاسی کشور نه تنها انتخاباتی نشده بلکه در غباری از تردید جریانات سیاسی برای اجماع بر سر کاندیداهای مورد توافق فرو رفته است. در انتخابات ریاست جمهوری  1400 حداقل سن داوطلبان  40 سال اعلام شده است. اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400 را در خبر روز دنبال کنید.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دهم درباره پیش بینی خود از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم گفت: من نسبت به حضور مردم در این دوره از انتخابات خوشبین هستم و معتقدم که مشارکت کم نخواهد بود.

مطهری درباره حضور نامزدهای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: آنها ابتدا باید استعفا دهند و بعد داوطلب ریاست جمهوری شوند و یا اینکه تعهد دهند که در صورت پیروزی در انتخابات حتما استعفا دهند و اینگونه نباشد که هم نظامی باشند و هم رئیس جمهور؛ معتقدم که این گونه بسیار بهتر است.

انتخابات ریاست جمهوری به گفته علی مطهری

انتخابات ریاست جمهوری

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور یا عدم حضور سید ابراهیم رئیسی در رقابتهای انتخابات ۱۴۰۰ را در آرایش انتخاباتی این دوره تاثیرگذار و تعیین کننده دانست و گفت: پیش بینی من این است که در صورت کاندیداتوری آیت الله رئیسی آقای قالیباف کاندیدا نخواهد شد.

روح الله متفکر آزاد با اشاره به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من فکر می کنم آن چه در آرایش انتخاباتی این دوره از انتخابات بسیار تعیین کننده خواهد بود آمدن یا نیامدن حضرت آیت الله رئیسی است طبیعتا اگر ایشان وارد میدان شود یک سری افراد در انتخابات حضور نخواهند یافت و بالعکس اگر ایشان کاندیدا نشود ممکن است یک سری افراد وارد رقابتها شوند. هنوز هم موضع گیری صریحی از طرف ایشان صورت نگرفته و صرفا گمانه زنی می شود که ایشان در انتخابات حضور می یابند بقیه هم منتظرهستند ببینند چه می شود چرا که کاندیداتوری ایشان تعیین کننده خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری « رئیسی و قالیباف »

انتخابات ریاست جمهوری

وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کاندیداتوری قالیباف رئیس مجلس نیز گفت: البته من سخنگوی آقای قالیباف نیستم و صرفا یک نماینده مجلس هستم اما پیش بینی من این است اگر آیت الله رئیسی کاندیدا شود آقای قالیباف وارد رقابتهای انتخابات نمی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این که آیت الله رئیسی کاندیدایی است که خیلی از جریانها منتظر حضور وی هستند گفت: به نظر می رسد مردم می دانند به چه کسی باید رای بدهند و به چه کسی نباید رای بدهند اما منتظر هستند ببینید چه کسی وارد این رقابتها می شود. در واقع این سرد بودن صحنه انتخابات نیست بلکه مردم منتظر روی کار آمدن کاندیداهای اصلی هستند.

متفکرآزاد درباره میزان مشارکت و اقبال مردم به انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: البته مردم از وضع اداره کشور ناراحت هستند و دولت کارنامه خوبی را ارائه نکرده و مشکلات زیاد است این یک طرف ماجراست اما از طرفی کاندیداها باید حرفی برای گفتن داشته باشند و برای اداره کشور برنامه ارائه کنند و کارآمدی خود را به نمایش بگذارند. در این صورت مردم هم با روحیه خوب وارد فرآیند گزینش یا انتخاب رئیس جمهور کارآمدشان خواهند شد. در واقع فضای کشور به این سمت می رود که کاندیداهای که می تواند پاسخی به مشکلات مردم بدهند برنده رقابتها باشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.