کد خبر : 5080 / /
/

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود گفت: در بازار سرمایه آقای روحانی به سرمایه‌های مردم چنگ انداخت و در واقع در حق مردم جنایت کرد.

علیرضا زاکانی (زاده ۱۳۴۴ در تهران)، سیاستمدار اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ است. علیرضا زاکانی نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران است . علیرضا زاکانی نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است.علیرضا زاکانی در سال ۱۳۶۲ و در دوران دفاع مقدس موفق به اخذ مدرک دیپلم شده‌است.  علیرضا زاکانی از مردم خواهش کرد که در بورس شرکت نکنند 

گفت و گوی علیرضا زاکانی در ارتباط با بورس

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود صبح امروز (سه شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره نحوه مواجهه با موضوع ابربدهکاران بانکی در دولت آینده، گفت: ما یازده ابر بدهکار بانکی داریم که ۹۰ هزار میلیارد بدهی دارند. متاسفانه سال گذشته بانک ها ۱۶۰۰ هزار میلیارد نقدینگی داشتند. از این پول‌ها دو سومش برای سود بانکی خرج شده است.

وی گفت: اولین کاری که من انجام می‌دهم این است که داده بانک‌ها را یکسان خواهم کرد. ما در دولت الکترونیک با این مضمون ادعا میکنیم که «ما در نصف روز مجوز میدهیم». علتش این است که با ایجاد یک سامانه میتوان امکانی را ایجاد کرد که هرکسی درخواستی دارد بتواند پاسخ معتبر خودش را در کمترین زمان ممکن بگیرد. این  به ما کمک میکند که اگر کسی در بانک دیگری بدهکار است به سرعت آنها را پای کار بیاوریم. در واقع به لطف شفافیت نسبت به بازپس‌گیری حق مردم اقدام جدی و اساسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه نقدینگی ۴ خط تلاش وجود دارد که مهمترین آن این است که مانع از افرایش آن شویم. وقتی که بانک‌ها یکپارچه شد اینها باهم در یک منطق درست اجرا می‌شود و کشور را می شود در کسری از سال شفاف کرد. همین که کشور شفاف شود کلی از مشکلات حل خواهد شد. نکته دوم اینکه با اراده می شود کشور را اصلاح کرد به طریقی که مردم کاملا بفهمند کشور تغییر کرده و در چهار سال نسبت به این تحول ببالند. این کار به دست خود مردم و با هماهنگی بین قوا میسر خواهد بود.

زاکانی در ادامه نیز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار درباره راه حل دولتش برای زیان‌دیدگان بورس چیست، گفت: بنده سال ۹۸ به مردم التماس کردم که به بازار سرمایه نروید. من احساس کردم که مردم را به پرتگاه دعوت می‌کنند و روحانی می‌خواهد مشکل خودش را حل کند. روحانی با تورم خودش را اداره کرد و چون نمی‌توانستند مانند دولت‌های قبل از نفت استفاده کند از تورم استفاده کرد. ما دقیقا کمک می‌کنیم بازار سرمایه در مسیر خودش برود و محور اصلی کار کشور بشود.

وی همچنین با بیان این که معتقدم که ما به فضل الهی مسکن را از حالت سوداگری نجات میدهیم، گفت: بازار سرمایه نیازمند ثبات و برخورد قاطع است. کسانی که جیب مردم را خالی کردند باید با آنها برخورد کرد. سال ۹۸ کسی بالای ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه نداشت، اما در سال ۹۹، ۱۱ نفر بالای ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه داشتند. در دولت ما دولت دستش را در جیب مردم نمی‌کند.

زاکانی بر این نکته نیز تاکید کرد که «در دولت آقای روحانی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم بیرون کشیده شده که از نظر من یک جنایت است».

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در  ادامه نشست خبری  خود، ضمن رونمایی از سامانه «دولت یار»، گفت: دولت ما اساس کار خود را بر مبنای مشارکت مردم گذاشته است. ما با مدل مشارکت مردم بر محور نخبگان طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای عرصه‌های مختلف آماده کرده‌ایم و اگر مردم در صحنه باشند ناامیدی معنا ندارد و مشکلات حل شدنی است.

وی افزود: اگر نخبگان محور حرکت و تحول باشند، دیگر بحران و مشکلی نداریم و با برنامه‌های موجود می‌توانیم در مدت چهار سال تحولی عظیم ایجاد کنیم. کشور ما شایسته بزرگی و عظمت است و اساس برنامه‌های ما بر اساس واقعیات جامعه است. باید طرح آمایش سرزمینی برنامه‌ها را تدوین کنیم تا بتوانیم تحولی عظیم ایجاد کنیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.