کد خبر : 1343 / /
/

هنوز هم وقتی به روز مادر نزدیک می‌شویم، قلبمان با همان شوق کودکی می‌زند، همان روزهایی که می‌خواستیم با پول‌های قلکی که از چند وقت پیش جمع شده بود، هدیه‌ای بخریم تا مادر را غافلگیر و شاد کنیم.

 

برای روز مادر چی بخریم؟ بهترین ایده برای خرید هدیه روز مادر چیست؟ ذوق خرید هدیه برای عزیز‌ترین آدم زندگی‌مان چیزی نیست که راحت بتوان توصیفش کرد. هنوز هم وقتی به روز مادر نزدیک می‌شویم، قلبمان با همان شوق کودکی می‌زند، همان روزهایی که می‌خواستیم با پول‌های قلکی که از چند وقت پیش جمع شده بود، هدیه‌ای بخریم تا مادر را غافلگیر و شاد کنیم. شما هم چنین تجربه‌هایی داشته‌اید؟ هر چند هیچ‌چیز نمی‌تواند پاسخ‌گوی مهر و عشق مادرها باشد اما مناسبت‌هایی مثل روز مادر حداقل فرصتی برای ابراز دوست‌داشتن و قدردانی هستند. اگر شما هم به‌دنبال ایده هایی برای خرید بهترین هدیه روز زن برای مادر، مادربزرگ یا مادر همسرتان هستید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در اینجا از ایده‌های مختلف و متنوع خرید هدیه برای بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف گفته‌ایم.

کادو روز مادر چی بخریم

کادو روز مادر

۱. دفترچه ویژه قدردانی

کادو روز مادردفترچه‌ای با طرح زیبا و رنگ جذاب تهیه کنید و در آن از خاطرات خوش خود با مادرتان بنویسید. به او بگویید که دوستش دارید و به او افتخار می‌کنید. برای اینکه از کلیشه‌هایی شبیه مجری‌های تلویزیون دهه شصت دور شوید، با زبان و لحن خودتان بنویسید. مثلا خیلی ساده به مادرتان بگویید که کدام ویژگی‌ها و رفتارهایش را می‌ستایید. هدیهٔ خوب هدیه‌ای است که با عشق و صرف‌ زمان درست شده باشد. چه چیزی بهتر از دفترچه‌ای که با شور و ذوق درست کرده‌اید و مشابه‌اش در هیچ فروشگاهی نیست؟! می‌توانید یک عکس زیبا از مادرتان هم به‌یادگار در صفحه اول دفترچه بچسبانید و زیر عکس از بهترین ویژگی‌های او بنویسید؛ چیزهایی که بابتش قدردان او هستید.

۲. دسته‌گل

قبول کنید که گل یکی از زیباترین هدیه‌هایی است که می‌توان به مادر یا هرکس دیگر تقدیم کرد. پس اگر سردرگم شده‌اید که برای روز مادر چه هدیه‌ای بخرید، حتما به خرید دسته‌گلی زیبا فکر کنید.

این پیشنهاد برای کسانی که هنوز دست‌شان توی جیب‌شان نرفته و در سنین کودکی و نوجوانی هستند از بهترین پیشنهادها برای خرید هدیه روز مادر است. دسته‌ یا حتی شاخه‌ای گل برای مادرها معادل باغی پر از گل‌های زیباست. باور کنید.

۳. کوسن خانواده

کادو روز مادر 99

کوسن با نام اعضای خانواده بهترین هدیه روز زن - برای روز مادر چی بخریم؟

حتما با خواندن عنوان این بخش خنده‌تان گرفته و یاد چیزی مثل نوشابه خانواده افتاده‌اید، نه؟ ولی این پیشنهادمان واقعا عالی است. کوسنی زیبا با طرح و رنگ موردعلاقهٔ مادرجان انتخاب کنید و روی آن با چاپ یا با گلدوزی، نام اعضای خانواده را بنویسید و به مادرتان تقدیم کنید. به این می‌گویند کوسن خانواده. چطور است؟

۴. زیرانداز یوگا

یوگا از ورزش‌های درجه‌یکِ روح و جسم است. اگر مادرتان اهل رفتن به کلاس یوگا باشد، قطعا به زیرانداز یوگا نیاز دارد. اگر هم تابه‌حال به کلاس نرفته است، با خرید زیرانداز یوگا می‌توانید او را ترغیب به رفتن به این کلاس کنید و پنجره تازه‌ای از آرامش و توجه به بدن را به روی او باز کنید. حتی پیشنهادمان این است که علاوه بر زیرانداز یوگا، مادرتان را در کلاس یوگا هم ثبت‌نام کنید و اینها را به‌عنوان هدیه روز مادر به او تقدیم کنید.

۵. کیف کوچک دوشی

 

روز مادر 99

اگر اهل هدیه‌های معنوی نیستید و دوست دارید که حتما چیزی بخرید، خرید یک کیف کوچک دوشی را در نظر داشته باشید. این کیف‌ها هم وزن کمی دارند و هم برای حمل وسایل ضروری مانند کارت‌ بانکی، پول و تلفن‌همراه جای کافی دارند؛ پس، از بهترین گزینه‌ها هستند.

حمل کیف‌های سنگین روی دوش باعث می‌شود که سلامت بدن به خطر بیفتد. چه‌چیزی مهم‌تر از سلامت مادر عزیزتان است؟ پس کیفی کوچک برایش بخرید: از این کیف‌ها که می‌توانند به‌صورت کج روی بدن قرار بگیرند و فشار و وزن روی شانه‌ها را تعدیل کنند.

۶. پلوپز

خرید هدیه تا حد زیادی به سلیقه‌ٔ شما و البته مادر گرامی‌تان وابسته است. اگر مادرتان اهل مهمانی‌دادن است و معمولا آخرهفته‌های شلوغی در منزلش دارد، پس پلوپزی باکیفیت قطعا به دردش خواهد خورد. پلوپز به آشپزیِ سریع‌تر و بی‌دغدغه‌تر در هنگام برگزاری مهمانی‌ها کمک می‌کند. پلوپز بخرید و نگذارید که مادرجان نگران وضعیت پلوی مهمانی‌هایش باشد.

۷. گلدان‌های کوچک

گلدان گل هم هدیهٔ شاعرانه‌ای است: گلدانی که با هر بار آب‌دادن به آن، مادرتان را به یاد شما بیندازد. سبزی و زیبایی را هم که همه دوست دارند. پس گلدانی زیبا بخرید و آن را به مادرتان پیشکش کنید.

۸. نظافت خانه

کادو روز مادر

نظافت خانه بهترین هدیه روز مادر - برای روز مادر چی بخریم؟

نمی‌دانیم که این ایده را چقدر می‌پسندید. شاید مادرتان از آن دسته بانوانی است که با استانداردهایی سختگیرانه منزل را نظافت می‌کند. شاید هم شما اهل نظافت‌کردن نیستید. اما اگر می‌توانید و ممکن است، به‌عنوان هدیهٔ روز مادر، منزل او را حسابی تمیز کنید و برق بیندازید. می‌توانید از شرکت‌های خدماتی هم برای نظافت منزل مادر کمک بگیرید. حالا یا به‌طور غافلگیرکننده یا با حضور خودش، این کار را انجام بدهید. این دیگر به شرایط شما و مادرتان بستگی دارد.

این هدیه فراتر از هدیه‌ای مادی است و نشان می‌دهد که برای آرامش و خوشحالی مادرتان ارزش قائل هستید و حاضرید وقت‌ و زمان‌تان را صرف کنید.

۹. یک جفت کفش ورزشی

اگر هنوز هم برای پرسش «روز مادر چی بخریم‌؟» به پاسخ مناسبی نرسیده‌اید، به شما پیشنهاد خرید کفش می‌دهیم. مادرها باید ورزش کنند؛ چون سلامت‌شان برای ما خیلی‌ خیلی مهم است.

پس با خرید یک جفت کفش ورزشی، آنها را به سالم‌ماندن و حفظ سلامتی دعوت کنید. خرید کفش ورزشی می‌تواند بهترین هدیه روز مادر باشد؛ چون نشان می‌دهد به فکر سلامتی و شادابی مادرتان هستید و این او را خوشحال می‌کند.

۱۰. گردن‌بند ماه تولد

گردن‌بند ماه تولد مادرتان را برایش بخرید. مثلا اگر مادر عزیزتان یک آبان‌ماهی جذاب است یا اردیبهشتی مغرور (واقعا این صفات برای ماه‌های تولد را چه کسی ساخته است؟)، برای او گردن‌بندی با نشان ماه تولدش بخرید.

اگر می‌توانید، گردن‌بند طلا بخرید؛ اگر هم نه، که جنس‌های مختلف این گردن‌بندها در بازار وجود دارد. مثلا با خرید از دیجی کالا هدیه روز زن را ساده و سریع و به شکل اینترنتی تهیه کنید. در این فروشگاه، انواع گردن‌بندها از جمله گردن‌بند ماه تولد وجود دارد.

۱۱. قاب عکس

کادو روز مادر

قاب عکسی تهیه کنید و در آن عکسی خانوادگی یا عکسی زیبا از مادرتان را بگذارید. تصویر داخل قاب می‌تواند هر چیزی باشد؛ این دیگر به شما و مادرتان بستگی دارد. مثلا شاید عکسی از مراسم ازدواج مادر و پدر یا عکس موردعلاقۀ مادرتان در قاب‌عکس، او را خوشحال کند. می‌توانید قابی دوقلو هم بخرید و در یک بخش از آن یک عکس و در بخش دیگرش، شعری زیبا برای مادرتان بنویسید و در قاب بگذارید. سلیقه به خرج بدهید. ببینیم چه می‌کنید!

قا‌ب‌عکس‌های دیجیتالی هم گزینهٔ دیگری هستند که می‌توانید به‌عنوان بهترین هدیه روز زن تهیه کنید. با وصل‌کردن فلش‌مموری یا کارت حافظه‌ای حاوی عکس‌های مختلف، این قاب‌ها تصاویر را برایتان نمایش می‌دهند. دنیای دیجیتالی، قاب دیجیتالی هم می‌طلبد. قبول دارید؟

۱۲. گرفتن وقت آرایشگاه یا ماساژ

گرفتن وقت آرایشگاه یا ماساژ می‌تواند بهترین هدیه روز زن باشد. این گزینه هم برای همسرتان هم برای مادرتان و هم برای مادر همسرتان خوشایند و جذاب خواهد بود. اگر این دوستان اهل رفتن به آرایشگاه و ماساژ باشند، قطعا از ایده‌تان استقبال می‌کنند؛ اگر هم نباشند، کاری که ترتیب می‌دهید، برایشان به‌شدت نو و تازه خواهد بود و حسابی ذوق خواهند کرد.

۱۳. حوله حمام

شاید از این پیشنهاد خوشتان نیاید و بگویید که مگر خرید حولهٔ حمام رمانتیک است؟ باید بگوییم که بله. در این فهرست قرار است از تمام هدیه‌هایی بگوییم که افراد با سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف را راضی و شاد می‌کند. پس حولهٔ حمام هم یک گزینه است و می‌توانید به آن فکر کنید، به‌ویژه اگر شما یا مادرتان در دسته افرادی هستید که به کاربردی‌بودن هدایا اهمیت می‌دهید.

۱۴. لباس راحتی

خرید بهترین هدیه روز مادر یعنی خرید چیزی که نشان می‌دهد شما به فکر مادرتان هستید. مثلا یک دست لباس راحتی برای استفاده در منزل و هنگام خواب برای او بخرید و اجازه بدهید که هر شب در هنگام پوشیدن لباس‌خوابش، یاد شما باشد. این‌طوری حتی احتمال اینکه به خواب و رؤیای مادرجان بروید هم زیاد می‌شود. قشنگ نیست؟

۱۵. پتوی کنار مبل

کادو روز مادر

شب‌های پاییزی و زمستانی در هنگام تماشای تلویزیون، درازکشیدن روی مبل راحتی و کشیدن پتویی روی خود به‌شدت می‌چسبد. با خرید پتویی نازک با طرحی زیبا برای روز مادر، این تجربهٔ نرم و گرم را به مادرتان هدیه کنید. پتوهای کنارمبلی معمولا نازک‌اند و طرح‌های زیبا و رنگ‌هایی جذاب دارند و بعد از استفاده هم می‌توان آنها را به‌عنوان روکش روی مبل کشید.

۱۶. لوازم باغبانی در منزل

مادرتان باغبان خوبی است و دست به هر گلدانی می‌زند به باغچه‌ای کوچک تبدیل می‌شود؟ پس خرید بهترین هدیه روز زن برای او، لوازم باغبانی در منزل است. جعبه‌هایی کامل، مجهز و شکیل وجود دارند که در آنها ابزارهای باغبانی وجود دارند. خرید چنین جعبه‌ای برای مادر گل‌دوست‌تان ایده خوبی است.

۱۷. همزن برقی

بیشتر مادرهای ایرانی به آشپزی علاقه دارند و انصافا دست‌پخت‌های عالی‌شان هوش از سر می‌پراند. خرید همزن برقی برای درست‌کردن انواع دسرها و غذاها هم ایده‌ای است که می‌تواند مامان عزیزتان را در روز مادر خوشحال کند.

۱۸. قهوه‌ساز

کادو روز مادر

خرید قهوه ساز بهترین هدیه روز مادر - برای روز مادر چی بخریم؟

قهوه‌ساز برقی یا قهوه‌جوش هم هدیه خوبی است. بسته به بودجه‌ای که در اختیار دارید، از میان این دو گزینه، یکی را انتخاب کنید. قهوه‌سازهای برقی گران‌ترند و انواع مختلفی دارند. یادتان باشد که بوها می‌توانند جادو کنند و ما را در عرض چند ثانیه به سرزمین خاطراتی ببرند که با هزار سال فکرکردن هم به‌راحتی در ذهن‌مان تداعی نمی‌شوند. پس با خرید قهوه‌ساز کاری کنید که هروقت عطر این نوشیدنی خوش‌بو در منزل پیچید، یاد شما هم زنده شود. کتری یا چای‌ساز هم در همین دسته‌بندی قرار می‌گیرد و می‌توانید به خرید آن هم فکر کنید. شاید دُز رمانتیک این گزینه‌های آخری کمتر از قهوه‌ساز باشد اما در هر حال کاربردی و مفید هستند.

۱۹. پرتره مادر یا اعضای خانواده

تصویر مادر یا اعضای خانواده را بکشید و اگر در هنر نقاشی خبره نیستید، از کسی بخواهید که سفارش چنین کاری را قبول کند. پرتره را قاب و برای روز مادر یکی از بهترین هدیه‌ها را پیشکش کنید. کار دیگری که در زمینهٔ عکس و تصویر می‌توانید انجام بدهید، درست‌کردن قابی بزرگ به شکل قلب یا هر شکل دیگری است که در آن، عکس‌های مختلفی از خاطرات و روزهای گوناگون خودتان و مادرتان و به‌طورکلی، اعضای خانواده گذاشته‌اید. این هم می‌تواند بهترین هدیه روز مادر باشد.

۲۰. دست‌بند

برای مادرتان یک دست‌بند با طرح اختصاصی سفارش دهید. دست‌بندی که مزین به نام اوست یا جمله و کلمه‌ای که دوست دارد روی آن نوشته شده است. حالا این دست‌بند می‌تواند طلا یا هر جنس دیگری باشد. مهم این است که برای تهیهٔ آن وقت می‌گذارید و برای پیشکش‌کردنش به مادرتان ذوق دارید.

۲۱. محصولات مراقبت از پوست

کادو روز مادر

بهترین‌ مدل‌های کرم لایه بردار پوست از نگاه مصرف‌کنندگان کدامند؟

هیچ‌کس دوست ندارد که چروک‌های صورت مادرش را ببیند. هرچند پیری و افزایش سن هم بخشی زیبا از زندگی است و همه، دیر یا زود، آن را تجربه می‌کنند اما به‌کمک ماسک‌های مختلف و محصولات بهداشتی و آرایشی می‌توان بهتر از پوست مراقبت کرد. پس در میان محصولات مراقبت از پوست هم می‌توان هدیه‌ای جذاب برای صورت ماه مادر پیدا کرد.

۲۲. قاب تاریخی

به مورد ۲۲ از فهرست رسیده‌ایم و هنوز راضی نشده‌اید؟ سختگیر هستید؟ شاید هم آن‌قدر مادرتان را دوست دارید که به‌سادگی به نتیجه‌گیری برای خرید بهترین هدیه روز مادر نمی‌رسید. اگر هنوز این پرسش در ذهن‌تان طنین‌انداز است که برای روز مادر چی بخریم ، از شما دعوت می‌کنیم که به ساختن قاب تاریخی هم نیم‌نگاهی بیندازید.

قاب تاریخی چیست؟ روی صفحه‌ای بزرگ، تاریخ‌های مهم و موردعلاقهٔ مادرتان نوشته و قاب شده است، مثلا تاریخ تولد فرزندان و سالگرد ازدواج. اگر نوه‌ای هم در کار است، تاریخ تولد او هم به‌یادماندنی خواهد بود. این تاریخ‌ها را روی صفحه‌ای بنویسید و آن را قاب کنید. مادرتان خوشش خواهد آمد. شک نکنید.

۲۳. ماگ‌های سفارشی

ماگ سفارشی چیست؟ یعنی ماگی که می‌توانید برای مادرتان سفارش دهید و روی آن تصویر یا نوشتۀ موردعلاقه‌اش را چاپ کنید. مثلا جمله‌ای زیبا، شعر موردعلاقه‌اش یا نامش را روی ماگ چاپ کنید و بگذارید هر وقت که چیزی در آن می‌نوشد، یاد شما باشد.

۲۴. درختچه‌های کوچک بُن‌سای

کادو روز مادر

این درختچه‌های کوچک مینیاتوری در گلدان‌ را دیده‌اید؟‌ نام آنها بُن‌سای است و می‌توانند هدیه‌ای زیبا و جذاب برای روز مادر باشند. اگر در خرید هدیه برای روز مادر وسواسی شده‌اید و نمی‌توانید به جمع‌بندی نهایی برسید، به‌سراغ این گلدان‌های مینیاتوری بروید و برای مادرتانیک بن‌سای جذاب بخرید.

۲۵. تلفن‌همراه

مادرجان اهل فناوری‌های روز نیستند؟ دیگر وقت آن رسیده که پای ایشان را به دنیای اینترنت و فضای مجازی باز کنید. خرید تلفن همراه هم می‌تواند بهترین هدیه روز زن باشد، نه؟

بعضی از مادرها از ورود به فضای مجازی و دنیای دیجیتالی خوش‌شان نمی‌آید. شاید به این خاطر که تابه‌حال حضور در آنها را تجربه نکرده‌اند یا شاید هم فکر می‌کنند که از عهدهٔ کار با وسایل جدید برنمی‌آیند. دلیل هرچه که باشد، با خرید تلفن‌همراه می‌توانید آنها را وارد دنیای جذاب دیجیتالی کنید. اگر هم این عزیزان اهل فناوری هستند که دیگر هیچ؛‌ خرید تلفنی مجهزتر یا وسایل جانبی آن مانند قاب زیبای گوشی و… می‌تواند خوشحال‌شان کند.

۲۶. کتاب‌خوان الکترونیکی

کادو روز مادر

این روزها که دیگر همه‌چیز دیجیتالی شده است، کتاب‌خواندن هم ابزارهای تازه می‌طلبد. با خرید کتاب‌خوان الکترونیکی برای مادرتان می‌توانید مطالعه‌کردن را برایش ساده‌تر کنید. کتاب‌خوان‌های الکترونیکی انواع و اقسام دارند و بعضی از آنها می‌توانند برای کاربر خود، کتاب را به‌شکل صوتی بخوانند و پخش کنند.

کتاب‌خوان کوچکی که وزن بسیار اندکی دارد، به‌راحتی می‌تواند نقش کتابخانه‌ای با صدها جلد کتاب را برایتان ایفا کند. پس برای خرید هدیه برای مادر به کتاب‌خوان الکترونیکی هم فکر کنید.

۲۷. مچ‌بند هوشمند

مچ‌بندهای هوشمند هم می‌توانند بهترین هدیه روز مادر باشند. این مچ‌بندها می‌توانند به تلفن‌همراه هوشمند متصل شوند و علاوه بر آن، ضربان قلب، میزان کالری‌ مصرفی، شمارش گام‌ها و خیلی چیزهای دیگر را اندازه‌گیری کنند. خرید مچ‌بند هوشمند برای مادر هم ایده خوبی است. به آن فکر کنید.

۲۸. ساعت‌مچی

کادو روز مادر

اگر به‌دنبال خرید بهترین هدیه روز زن هستید، ساعت‌مچی هم واقعا گزینه خوبی است. ساعت‌های مچی متنوعی در بازار وجود دارند که بنا به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید از میان آنها برای مادر هدیه بخرید. با هر بار نگاه‌کردن به ساعت، مادر به یاد شما خواهد افتاد و انگار همیشه یادتان روی نبضش با او همراه است. شما هم گریه‌تان گرفت؟ دُز احساسی موضوع خیلی بالا رفت، نه؟

۲۹. کتاب آشپزی

البته مادران عزیز به‌ویژه مادران ایرانی دست‌پخت‌هایی درجه‌یک دارند و با فوت‌وفن آشپزی کاملا آشنا هستند. اما می‌توانید به خرید کتابی فکر کنید که در آن دستورهای غذایی تازه وجود دارد. مثلا باتوجه‌به ذائقه مادرتان برای او دستور غذاهایی از نقاط دیگر دنیا را تهیه کنید. با این کار، او را به چالش جذاب آشپزی ملل دیگر دعوت می‌کنید و دنیایی از تنوع را پیش رویش می‌گشایید.

اگر کتابی با این مختصات پیدا نکردید، با گشت‌وگذار در اینترنت و جمع‌آوری دستورهای غذایی جذاب می‌توانید هدیه‌ای ایدئال تهیه کنید. کافی است دستورهای مذکور را با تصاویر جذاب و باکیفیت چاپ کنید و خودتان کتابی درجه‌یک برای روز مادر آماده کنید.

30- بلیت مسافرت 

کادور روز مادر

بلیت مسافرت می‌تواند هدیه‌ای مادی و معنوی باشد. برای مادر عزیزتان هتل رزرو کنید، بلیت بخرید و او را راهی سفری جذاب کنید. اگر برایتان مقدور است، خودتان هم همراهش بروید؛ وگرنه، کاری کنید که به‌تنهایی یا با دوستانش به سفر برود؛ البته پدرجان هم می‌تواند همراه مناسبی باشد. دیگر برنامه‌ریزی برای جزئیات این سفر از عهده ما خارج است و باید بنا به شرایط زندگی‌تان، خودتان دست به کار شوید! ولی فکر خوبی است. قبول دارید؟

در آخر

مادرها ارزشمندترین دارایی ما در این جهان هستند. باور کنید و مطمئن باشید که هیچ آغوشی گرم‌تر و عزیزتر از آغوش‌شان نیست. زمانی‌که در آغوش مادر هستید، تنها زمانی است که باید مطمئن باشید که تنها نیستید. خرید هدیه برای روز مادر، کوچک‌ترین کاری است که می‌توان در برابر عشق عجیب و بی‌انتهای مادرها انجام داد. روز مادر مبارک!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.