کد خبر : 1375 / /
/

بهرام رادان حتما یکی از ستاره‌های این روزهای سینمای ایران است که در سومین روز جشنواره فیلم فجر به برج میلاد آمد و در نشست خبری فیلم «ابلق» هم شرکت کرد، ولی هیچ سوالی از او پرسیده نشد، او هم چیزی نگفت و رفت.

سی‌ونهمین جشنواره‌ی فجر از روز یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه کار خود را با نمایش آثار گوناگون و برگزاری دو نشست خبری برای فیلم‌های «رمانتیسم عماد و طوبا» و «بی همه چیز» آغاز کرد. نشست‌های خبری جشنواره فجر ۹۹ در برج میلاد برگزار می‌شوند و طبق آنچه سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره فجر اعلام کرد، سالن برای حضور تعداد محدودی از اهالی رسانه آماده و صندلی‌های اضافه حذف شده تا امکان برگزاری نشست‌های خبری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ممکن شود. به گفته فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فجر امسال با توجه به این که قرار است ۳۰ درصد ظرفیت سینماها جهت اکران فیلم استفاده شود، ۷۰ سالن و ۴۱ مرکز در تهران و شهرستان‌های پیرامون پایتخت برای جشنواره انتخاب شده است. سید مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره فجر هم درباره‌ی برگزاری جشنواره در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا گفت: «در ابتدا که تصمیم به برگزاری جشنواره فیلم فجر گرفتیم شرایط تهران در وضعیت قرمز بود و پیش‌بینی ما این بود که جشنواره فقط برای داوران باشد اما با کاهش وضعیت وخیم بیماری این امکان فراهم شد که جشنواره را در دو سطح دیگر منتقدان و اهالی رسانه و برای مردم برگزار کنیم. 

حضور ساکت بهرام رادان در جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

بهرام رادان حتما یکی از ستاره‌های این روزهای سینمای ایران است که در سومین روز جشنواره فیلم فجر به برج میلاد آمد و در نشست خبری فیلم «ابلق» هم شرکت کرد، ولی هیچ سوالی از او پرسیده نشد، او هم چیزی نگفت و رفت.

هرچند حاشیه جزء لاینفک و جدانشدنی جشنوار فیلم فجر بوده و هست اما امسال به نظر می‌رسد به واسطه شیوع ویروس کرونا همه چیز تحت تاثیر قرار گرفته و حاشیه‌های جشنواره هم کمتر شده. یعنی انگار با همه منحوس بودنش اما، کرونا چندتایی خاصیت هم دارد.

حالا این بی‌حاشیه‌ای شدن جشنواره در روز سوم آنقدر بود که حرف نزدن سلبریتی‌ای مثل بهرام رادان می‌شود تیتر ما. البته واقعا جای تعجب هم داشت. یعنی وقتی نشست خبری فیلم ابلق برگزار شد و هیچ سوالی از بهرام پرسیده نشد، خوب بود آقای مجریِ نشست‌ها از او می‌خواست چیزی بگوید. بالاخره او الان جزء جوان اول‌های سینمای ایران است، اما انگار حضور بهرام در نشست مصداق این جمله شد که «چیزی نگفتم. چیزی نگفت. همیشه که گفتم، گفت نباید گفت».

الناز شاکردوست که اصلا بعید نیست نامزد بهترین بازیگر هم شود، او هم چند کلامی گفت. بعد هم دیگر چیزی نگفت. از محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم ابلق هم زیاد سوال شد. اما او پاسخ همه سوال‌ها را به خانم آبیار پاس داد. حالا او از قضا همسر خانم آبیار هم هست.

 

اما در روز سوم جشنواره دیگر خبری از رعایت نشدن فاصله‌های اجتماعی نبود. یعنی هر کسی که مسئولیتی در جشنواره داشت علاوه بر کار خود مسئول تذکر فاصله‌گذاری بین افراد هم بود. یعنی اگر توی جشنواره فیلم فجر احیانا دوستی را دیدی، باید جوری رو در روی او بایستی و حرف بزنی که دو نفر هم بتوانند از بین شما رد شوند و این یعنی ایمنی در جشنواره.

حالا که خیالمان از رعایت شدن پروتکل‌های بهداشتی راحت شد برگردیم سراغ نشست‌ها. دیروز مسئول اجرای نشست‌ها محمود گبرلو روزنامه‌نگار با سابقه سینما بود که عینک نزدیک بینی را جا گذاشته بود و برای خواندن حتی اسم برخی از خبرنگاران هم دچار مشکل شد. یعنی آنقدر دچار مشکل شد که اگر غلط خوانش را املایی حساب می‌کردی حتما نمره قبولی نمی‌گرفت. البته اصلا نمره بدهکار هم می‌شد. مثلا منفی ۸.

فیلم های دفاع مقدسی جشنواره فیلم فجر 

جشنواره فیلم فجر

اما بالاخره در روز سوم، جشنواره رنگ جنگ و دفاع مقدس هم گرفت. امسال جشنواره سه فیلم دفاع مقدسی دارد که نخستینش دیروز رونمایی شد. خوب هم رونمایی شد. استقبال هم شد. یعنی هر چه فیلم جلوتر رفت جذاب‌تر هم شد. تا آنجا که جذابیت آن به نشست هم رسید. حتی تپق‌های مجری نشست هم از هیجان فیلم کم نکرد.

حالا فیلم دوم که تمام می‌شود در برج میلاد و بعد هم نشست آن. برج میلاد خیلی زود سوت و کور می‌شود. خالی می‌شود. بالاخره باید قبل از ساعت منع تردد به خانه برسیم. اما این فاصله‌ کمِ پایان جشنواره تا رسیدن به منزل باعث شده همچنان ذهن‌ها درگیر جشنواره باشد. درگیر فیلم‌ها باشد. مخصوصا وقتی روایتی از یک قهرمان ملی ببینید. قهرمانی که همین چند دهه پیش زیسته. به شهات رسیده و حالا بعد از ۴۰ سال می‌فهمیم چنین شهیدی داشته‌ایم. این متن هم تقدیم به روح بلند شهید عبدالرسول زرین که هر چند دیر اما بالاخره سوژه فیلم تک تیرانداز شد.

حالا امروز و در چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هم دو فیلم زالاوا ساخته ارسلان امیری و مصلحت به کارگردانی حسین دارابی برای ما اهالی رسانه، منتقدان و هنرمندان نمایش داده می‌شود.

امسال دبیر جشنواره سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد است و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن فیلم‌ها در برج میلاد و پردیس ملت برای منتقدان، هنرمندان و اهالی رسانه اکران می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.