کد خبر : 220 / /
/

از جمله نقش های به یاد ماندنی “امیر آقایی” می توان به همبازی بودنش با باران کوثری در فیلم کوچه بی نام اشاره نمود.

 

بیوگرافی امیر آقایی

نام:امیر

نام خانوادگی:آقایی

تاریخ تولد:10 مرداد 1354

محل تولد:ارومیه

پیشه:بازیگر، نویسنده

سال های فعالیت:1380 تا کنون

وضعیت تاهل:مجرد

زندگی شخصی امیر آقایی

بازیگر خوش چهره و پر طرفدار تئاتر و سینما و تلویزیون امیر آقایی در تاریخ 10 مرداد سال 1354 در شهر ارومیه چشم به جهان گشود.

تحصیلات امیر آقایی

امیر آقایی همچنین در رشته کاگردانی تحصیل نموده است و در همین رشته توانسته مدرک کسب نماید و فارغ التحصیل شود.

خانواده امیر آقایی

امیر آقایی در یک خانواده 4 نفری متولد و زندگی نموده است و یک خواهر به نام نرمین دارد.

امیر آقایی

ازدواج و همسر امیر آقایی
امیر آقایی تا به امروز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد او چندی پیش در برنامه دور همی مهران مدیری گفت :تاکنون هیچ وقت به خواستگاری نرفته ام و به صورت جدی به ازدواج فکر نکردم اما حتما روزی ازدواج خواهم کرد.

مجموعه شعر امیر آقایی

او مجموعه شعری با نام بیدها در باد سروده است که در سال 1389 توسط انتشارات حوض نقره منتشر شده است. وی علاوه بر بازیگری و نویسندگی، نقاشی و عکاسی هم انجام می دهد.

امیر آقایی و علاقه به عکاسی

علاقه خاصی به عکاسی دارد و در این رابطه می گوید :همراه با مهدی پاکدل برای عکاسی بسیار سفر میکردیم در هوای گرگ و میش قدم میزدیم و در سکوت عکاسی میکردیم.

نقاشی کردن بخشی از وجودش است. وقتی روی موضوعی تمرکز میکند، چندین تابلو با همان موضوع را نقاشی میکند و بعد سراغ موضوعی دیگر میرود. به این صورت است که کارهایش مجموعه ای هستند.

امیر آقایی

ازدواج و خواستگاری امیر آقایی

امیر آقایی در برنامه دورهمی مهران مدیری ، درباره موضوع خواستگاری و ازدواج گفت :

هیچ وقت به خواستگاری نرفته است و هنوز به صورت جدی به ازدواج فکر نکرده است. او به مدیری گفت ازدواج اتفاق مهمی است و او هم یک روز به آن فکر می کند.

اولین حضور او در سینما به فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازمی گردد. او در این فیلم علاوه بر حاتمی کیا، شانس همکاری با لیلا حاتمی، حمید فرخ نژاد و اصغر فرهادی را هم داشت. ارتفاع پست روایت گر یک هواپیماربایی واقعی بود. آقایی پس از ارتفاع پست در فیلم های «راه طی شده» و «روز برمی آید» به ایفای نقش پرداخت، او در سال 1386 جلوی دوربین سیروس الوند ظاهر شد و توانست در روایتی عاشقانه، در فیلم «زن دوم» با نیکی کریمی و محمدرضا فروتن هم بازی شود. او پس از زن دوم، در فیلم «سعادت آباد» به کارگردانی مازیار میری در کنار بازیگران مطرحی چون لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار و حسین یاری به ایفای نقش پرداخت. سعادت آباد داستان زندگی یک زوج جوان را روایت می کند. او در سال 1392 در فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» به کارگردانی پوران درخشنده حاضر شد. آقایی در این فیلم تجربه ی بازی با طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان را کسب کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.