کد خبر : 5005 / /
/

فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری، در اولین حضور بین‌المللی خود، دو جایزه بهترین بازیگر مرد برای زنده‌یاد علی‌انصاریان و بهترین فیلمبرداری برای مهدی رضایی را از جشنواره وی‌آی‌زد بلغارستان دریافت کرد.

علی انصاریان (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۵۶ – درگذشتهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹) بازیکن فوتبال، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود. علی انصاریان کار خود را در سال ۱۳۷۵ و با بازی در باشگاه فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز آغاز و در پرسپولیس به اوج رسید. علی انصاریان سرانجام در سال ۱۳۹۰ از حرفهٔ فوتبال خداحافظی کرد . علی انصاریان برای دور نشدن از این ورزش مدرسه فوتبالی برای بچه‌ها تأسیس کرد. علی انصاریان پس از فوتبال، در حرفه سرگرمی و تلویزیون فعال شد.

 فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری، در اولین حضور بین‌المللی خود، دو جایزه بهترین بازیگر مرد برای زنده‌یاد علی‌انصاریان و بهترین فیلمبرداری برای مهدی رضایی را از جشنواره وی‌آی‌زد بلغارستان دریافت کرد. در واکنش به این موضوع حسین سلیمانی پیام صوتی زنده‌یاد علی انصاریان درباره فیلم سینمایی «کولبرف» و اظهار نا امیدی‌اش از رفتن این فیلم به جشنواره را منتشر کرده است. وی در توضیح این فایل صوتی با انتشار متن و تصویر زیر از بی معرفتی بعضی نسبت به مرحوم علی انصاریان گفت و نوشت:

 

گفتی فکر‌نکنم‌بره جشنواره، رفت علی اقا

تو اولین‌حضورشم جایزه اش رو‌گرفتی.

نوش‌جونت

فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کنندگی سید روح‌الله حسینی لرگانی در اولین حضور بین‌المللی خود رکورددار بیشترین نامزدی از جشنواره «وی‌آی‌زد» بلغارستان شد.

«کولبرف» در ۶ بخش بهترین فیلمنامه (میلاد منصوری) ، بهترین کارگردانی (میلاد منصوری)، بهترین فیلم (سید روح‌الله حسینی لرگانی)، بهترین بازیگری (زنده‌یاد علی انصاریان) ، بهترین فیلمبرداری (مهدی رضایی)، بهترین بازیگری (مهتاب ثروتی) نامزد دریافت جایزه شد.

«کولبرف» اولین فیلم بلند میلاد منصوری است که پیش از این سابقه ساخت پنج فیلم کوتاه به نام‌های «میم»، «شکلات»، «اگزیت»، «مستر کلینر» و «سربست» و همچنین دستیاری کارگردان در سریال‌هایی مانند علی‌البدل و پایتخت پنج را در کارنامه‌ی خود دارد. منصوری برای فیلم کوتاه «سربست» عقاب طلایی جشنواره سینماتوگراف آسیا و سه جایزه کارگردانی، فیلمبرداری، طراحی صحنه و گریم را ازجشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل برزیل دریافت کرده است.

بازیگران فیلم عبارتند از: حسین سلیمانی، حسین مهری،دنیز متوسلی، مهتاب ثروتی، چیا بابامیری، علی فراستی، آرتین امجدی، با حضور پیام احمدی‌نیا و با هنرمندی زنده‌یاد علی انصاریان.

 

میلاد منصوری (نویسنده و کارگردان)، سید روح‌الله حسینی لرگانی (تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار)، مهدی رضایی (مدیر فیلمبرداری)، فرشید احمدی (مدیر صدابرداری)، عماد خدابخش (تدوینگر)، حسین قورچیان (صداگذار)،فرهاد عسگری (طراح صحنه)، مریم میرباقری (طراح لباس)، محمدرضا میرباقری (طراح گریم)، محمدعلی ناظم‌زاده (ساخت موسیقی)، فربد جلالی (اصلاح نور و رنگ)، امیرحسین خنجری (طراح بدلکاری)، ایمان کریمیان (جلوه‌های ویژه‌ی میدانی)، بیتا اخلاقی (جلوه‌های بصری)، میثم بیدقی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)،رویا بابابیگی (منشی صحنه)، هادی قنبری (مدیر تولید)، سولماز اعتماد (پخش بین‌الملل)، کیمیا پوراحمد (عکاس)، چیا بابامیری (مشاور لهجه)، سینا افشار طراح گرافیک)، آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی) عوامل این فیلم هستند.

بیوگرافی علی انصاریان

علی انصاریان متولد 14 تیر 1356 در تهران ، بازیکن بازنشسته و بازیگر است

با 186 سانتی متر قد بعنوان مدافع تجربه پوشیدن هر دو پیراهن تیم استقلال و پرسپولیس را دارد و حالا هنرپیشه شده و مجری گری برنامه را نیز تجربه کرده است.

علی انصاریان

علی انصاریان  و شروع فوتبال

فوتبال حرفه ای را از سال 1375 وقتی 19 ساله بود از تیم فجر سپاسی شیراز شروع کرد تا اینکه سال 1377 به تیم پرسپولیس تهران پیوست

او پنج سال در پرسپولیس بازی کرد سپس سال 1383 در سایپا بود و دوباره به پرسپولیس بازگشت و تا آخر فصل 84 در این تیم حضور داشت

از پرسپولیس تا استفلال

انصاریان سال 1385 بعنوان بمب نقل و انتقلات به مدت یک فصل راهی تیم رقیب ، استقلال شد سپس از سال 86 تا 88 یکسال در استیل آذین و استقلال اهواز بود 

خداحافظی از فوتبال

فصل 88 تا 89 را در گسترش فولاد تبریز بازی کرد سپس یک سال دیگر در شهرداری تبریز حضور داشت تا اینکه سال 1390 در 34 سالگی با شاهین بوشهر از فوتبال کنار رفت.

علی انصاریان

بازی در نقش خود

در زمان بازیکنی جسته و گریخته بعنوان بازیگر مهمان در چند مجموعه تلویزیونی آن هم در یکی دو قسمت و در نقش خود جلوی دوربین رفت.

از آن جمله می توان به سریال زیر آسمان شهر در سال 1380 به کارگردانی مهران غفوریان فیلم پاداش سکوت در سال 85 و سریال چارخونه در سال 86 اشاره کرد.

علی انصاریان بهمن ماه  1399 درگذشت.

پرسش و پاسخ

  • علی انصاریان ازدواج کرده است؟
    خیر
  • علی انصاریان چند سال داشت؟
    42
  • علی انصاری
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.