کد خبر : 11645 / /
/

حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان در 1401

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، با قدردانی از وزارت کار در راه اندازی جلسات ماهانه شورای عالی کار اظهار کرد: وزارت کار در دور جدید پس از انتصاب معاون روابط کار، برگزاری جلسات شورای عالی کار به طور منظم و ماهانه را در دستور کار قرار داد و از این بابت قدردانی می‌کنیم چون سابقه نداشته که این موقع سال جلسه دستمزد شورای عالی کار را داشته باشیم و در سالهای قبل هم اگر بوده به شکل نمایشی و بی نتیجه برگزار شده است.

حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. باز نشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی گفت: واریز وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۴ مرحله تایید شده است که در حال حاضر ۲ مرحله‌ی آن پرداخت شده است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی گفت: واریز وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۴ مرحله تایید شده است که در حال حاضر ۲ مرحله‌ی آن پرداخت شده است.

علی دهقانی کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی در خصوص وام ۷ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: واریز وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۴ مرحله تایید شده است که در حال حاضر ۲ مرحله‌ی آن پرداخت شده است.

وی افزود: سهمیه‌ی وام بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر تهران رقمی در حدود ۴۵ هزار نفر است که در حال حاضر از رقم، ۲۸ هزار نفر موفق به دریافت وام ۷ میلیون تومانی شده اند، همچنین برای تکمیل دریافت وام ۴۵ هزار نفر، آماری به عدد ۱۷ هزار بازنشسته تامین اجتماعی باقی مانده اند تا وام خود را دریافت کنند.

نایب رئیس مجلس گفت: دولت دوازدهم به صورت غیرقانونی ۳۷ هزار میلیارد تومان یکی از وزارتخانه‌ها را افزایش داده که این مسئله زمینه نارضایتی برخی کارکنان دیگر شده و انتظار می‌رود حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: دولت و مجلس به عنوان یک اولویت اساسی و مهم به دنبال تأمین جان و نان مردم است که باید در حوزه به این مهم توجه ویژه‌ای گمارده شود و سر و سامان به وضعیت موجود داده شود که این مسئله جزو خصوصیات بارز یک دولت انقلابی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم در بحث واکسیناسیون بسیار هوشمندانه عمل کرد و نسبت به ماه‌های گذشته ایمن‌سازی مردم به صورت قابل توجهی افزایش یافت و علاوه بر این مباحث از مباحث فرهنگی نیز غفلت نشده و هم‌اکنون به دنبال جلوگیری از رفتن جمعیت به سمت پیری است.

نیکزاد اظهار کرد: متأسفانه دولت دوازدهم به صورت غیرقانونی 37 هزار میلیارد تومان یکی از وزارتخانه‌ها را افزایش داده که این مسئله زمینه نارضایتی برخی کارکنان دیگر شده و به همین منظور از دولت و سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود حقوق کارکنان در سال آینده 10 درصد افزایش یابد تا نسبت به کنترل تورم و کاهش قیمت‌ برخی کالاهای اساسی اقدامات لازم انجام یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این که برخی فیش حقوقی نامتعارف دارند نیز به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و نیاز است در راستای ساماندهی این وضعیت اقدامات لازم مبنای کار باشد.

حقوق بازنشستگان| بازنشستگان و کارگران در انتظار افزایش حقوق

یک فعال حوزه کار با قدردانی از دولت به جهت انجام واکیسناسیون و مهار کرونا ابراز امیدوای کرد: در بحثمعیشت نیز نگاه ویژه ای به جامعه کارگری و بازنشستگان صورت گیرد و دولت در جهت ترمیم حقوق و افزایش قدرت معیشت کارگران و بازنشستگان گام بردارد.

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، با قدردانی از وزارت کار در راه اندازی جلسات ماهانه شورای عالی کار اظهار کرد: وزارت کار در دور جدید پس از انتصاب معاون روابط کار، برگزاری جلسات شورای عالی کار به طور منظم و ماهانه را در دستور کار قرار داد و از این بابت قدردانی می‌کنیم چون سابقه نداشته که این موقع سال جلسه دستمزد شورای عالی کار را داشته باشیم و در سالهای قبل هم اگر بوده به شکل نمایشی و بی نتیجه برگزار شده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که برگزاری این جلسات در جهت مثبت شدن وضعیت معیشتی کارگران ادامه پیدا کند و به جای تصمیم گیری ‌های مصلحتی از قانون تمکین و وفق ماده ۴۱ قانون کار برای کارگران دستمزد تعیین کنیم.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه قانون کار تکلیف حداقل دستمزد کارگران را مشخص کرده است، ‌ اظهار کرد: خوشبختانه وزیر کار نشان داده که تابع قانون است و قانون را اجرا می‌کند و این مساله موجب دلگرمی جامعه کارگری و بازنشستگان شده که دربحث دستمزد کارگری به ماده ۴۱ قانون کار و در خصوص بازنشستگان، به ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی عمل شود.

پورموسی با بیان اینکه بازنشستگان بیشتر از کارگران چشم انتظار دستمزد ۱۴۰۱ هستند، گفت: متاسفانه امروز شرایط کارگران سخت است ولی شرایط بازنشسته ها از کارگران هم سخت تر است. یک کارگر شاید اضافه کار داشته باشد و با بن خواربار و حق مسکن و حق اولاد حقوقش به ۵ میلیون تومان برسد ولی بازنشستگان اضافه کار ندارند و مبلغ جزئی حق مسکن می ‌گیرند. عیدی و پاداش آخر سالشان هم مثل کارمندان دولت پرداخت می‌شود در حالی که ما بارها دنبال این بودیم که عیدی بازنشستگان هم مثل کارگران پرداخت شود و امیدواریم این مجلس انقلابی در این زمینه به کمک بیاید.

به گفته این فعال حوزه کار، هزینه‌های درمان بازنشستگان به خصوص کسانی که بالای ۶۰ سال دارند به مراتب بیشتر شده و اگر چه با اقدامات جدیدی که در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته تلاش شده تا هزینه های درمان پوشش داده شود ولی هنوز جوابگو نیست.

پورموسی در پایان با بیان اینکه اهمیت توجه به وضع معیشتی خانوارهای آسیب پذیر و کارگری کمتر از کرونا نیست، اظهار کرد: رئیس جمهور در زمان آغاز فعالیت دولت دو مساله را در دستور کار جدی قرار داد، یکی مهار کرونا که تا حد بسیار زیادی موفق بودند و از ایشان به جهت توجه به امر واکسیناسیون تشکر می‌کنیم و دوم بحث معیشت و لزوم بهبود وضع معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف و کارگران بود. ما انتظار داریم که دولت در بحث معیشت نیز نگاه ویژه ای به جامعه کارگری و بازنشستگان داشته باشد و در جهت ترمیم حقوق و افزایش قدرت خرید و معیشت کارگران و بازنشستگان گام بردارد.

حقوق بازنشستگان| خبر مهم برای کارگران و بازنشستگان متقاضی مسکن 

 

انعقاد تفاهمنامه مشترک فیمابین این وزارتخانه و وزارت راه و شهرسازی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در مهر ۱۴۰۰ از اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماع در این سه ماه اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مرحله نخست شناسایی، پالایش و اولویت بندی متقاضیان مسکن واجد شرایط اعم از کارگران، بازنشستگان و سایر مخاطبان برای اعمال تدابیر حمایتی متناسب با هر یک از گروه‌های هدف صورت گرفته است.

حضور تیم‌های ورزشی کارگران در مسابقات بین المللی ورزشی شرکت ها، قهرمانی جهان در کشور یونان و کسب ۲۱ مدال طلا، ۲۲ مدال نقره و ۲۱ مدال برنز، حضور در مسابقات فوتبال جهانی شرکت‌ها در کشور امارات (FIFCO) و کسب مقام نخست توسط تیم مس سرچشمه، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در بنگاه‌های اقتصادی با تمرکز بر تأسیس و راه اندازی ۶۱ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های مشمول (۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل)، طراحی بسته فرهنگی ویژه بازنشستگان از جمله مهم‌ترین اقدامات این معاونت در این مدت محسوب می‌شود.

اجرای برنامه‌های مداخلاتی آموزشی ویژه جامعه کار و تولید، برگزاری ۹۷ دوره آموزشی مهارت‌های زندگی، (۶۷ دوره آموزشی مهارت‌های فرزند پروری، ۲۰۲ دوره آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد و ۱۳۴ دوره آموزشی سبک زندگی سالم)، بررسی‌های میدانی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد و نظارت بر استقرار سند تغذیه سالم در محیط کار (با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و غیره)، انجام مراحل مقدماتی فرایند شناسایی کارگران و واحدهای نمونه کشور برای برگزاری جشنواره ملی امتنان، برگزاری ۲۱ رویداد ورزشی قهرمانی کشور به صورت مجازی و حضوری، بهسازی و بازسازی ۵ مجموعه ورزشی تفریحی کارگران و اجرای طرح سراسری «سیمرغ»؛ صعود سراسری کوهنوردان کارگر ۳۱ استان به ۳۱ قله مرتفع کشور از دیگر اقدامات این معاونت در این مدت محسوب می‌شود

پرسش و پاسخ

  • حقوقبازنشستگان در 1401 چقدر می شود؟
    حقوق بازنشستگان قرار است در 1401 افزایش بیابد
  • حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد؟
    حقوق بازنشستگان احنمالا به مانند هرسال افزایش می یابد.
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.