کد خبر : 19133 / /
/

مهدی طارمی | مهدی طارمی فوتبالیست | مهدی طارمی فوتبال

آیا مهدی طارمی به میلان خواهد رفت؟!

مهدی طارمی بازیکن فوتبال در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. مهدی طارمی در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. مهدی طارمی در پورتو در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

مهدی طارمی

طارمی دعوت میلان را خواهد پذیرفت؟!

تمایل میلان به جذب مهدی طارمی، خبر تازه ای نیست. قهرمان ایتالیا پیش از این به جذب سردار آزمون نیز نزدیک شده بود و چند ماه قبل نیز شایعاتی درباره احتمال به خدمت گیری مهاجم بوشهری پورتو مطرح شد و اکنون دوباره این اخبار به گوش می رسد.

فروردین امسال بود که نشریه توتو مرکاتو ایتالیا در خبری به علاقه پیولی سرمربی روسونری به جذب مهدی طارمی خبر داد اما این رسانه ایتالیایی مدعی بود که پورتو برای جدایی ستاره ایرانی خود درخواست دریافت مبلغ 20 میلیون یورو کرده که همین مسئله منجر به انصراف میلان از جذب طارمی شده است.

توتو مرکاتو تنها رسانه معتبری نیست که به داستان طارمی و میلان پرداخته بود. 3 ماه پیش رودی گلتی خبرنگار سایت اسپورت ایتالیا نیز با اشاره به عملکرد چشمگیر طارمی در لیگ فوتبال پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا در صفحه توئیتر خود نوشته بود: باشگاه آث میلان ایتالیا برای به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال به صورت رسمی اقدام کرده است.

جدایی مهدی طارمی از پورتو

«پپه» کاپیتان تیم فوتبال پورتو یکی از بازیکنان حامی مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم بوده است. پپه در اوج فشارهایی که به مهدی طارمی در هفته‌های پایانی این فصل به خاطر گرفتن پنالتی وجود داشت، به حمایت از طارمی پرداخت. حتی زمانی که پورتو در کورس کسب عنوان قهرمانی بود و طارمی یک پنالتی از دست داد و عذرخواهی کرد، پپه در مصاحبه‌ای گفت که نیازی به عذرخواهی طارمی نیست.

حالا و در شرایطی که پورتو با درخشش طارمی موفق شد قهرمان لیگ برتر و جام حذفی پرتغال بشود، پپه بازهم لب به تمجید از طارمی پرداخت و از او به شکل ویژه ای تعریف کرد.

پپه که خودش یکی از مدافعان سرسخت در فوتبال است، در گفتگو با نشریه داخلی باشگاه پورتو در پاسخ به این سئوال که چه چیزی دفاع کردن مهدی طارمی را برای یک مدافع سخت می‌کند؟ گفت: فقط می‌توانم بگویم طارمی یک بازیکن فوق العاده باهوش است؛ با هوش و کیفیتی که این روزها کمتر مهاجمی آن را دارد.

بحث ماندن طارمی در پورتو یا جدایی اش از این تیم هم سوژه رسانه‌های پرتغالی است. پورتو تاکنون حداقل سه بازیکن اصلی خود را در نقل و انتقالات تابستانی از دست داده است و شاید طارمی هم به این جمع اضافه شود. هرچند مبلغ ۲۰ میلیون یورو که باشگاه پورتو برای صدور رضایتنامه طارمی در نظر گرفته است، کمی بالا به نظر می‌آید.

با این حال یکی از صفحات نقل و انتقالات پرتغال مدعی شد طارمی در لیس باشگاه اورتون انگلیس قرار دارد و شاید مهاجم ایران راهی تیمی بشود که مالک آن هم ایرانی است.

چه تیم هایی خواهان جذب مهدی طارمی هستند؟ 

سایت "اسپورتینگ پدیا" آمریکا هم با انتشار گزارشی تحت عنوان «مهدی طارمی – ستاره ایرانی که در اروپا می‌درخشد» به معرفی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پورتو پرداخت و در پایان مدعی شد تیم‌های لیل و المپیک مارسی فرانسه خواهان جذب او هستند.

این رسانه آمریکایی نوشت، مهدی طارمی فوتبالیستی است که در پست مهاجم برای باشگاه پورتو پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. این مهاجم ایرانی از سن ۱۰ سالگی در برق بوشهر پیشرفت خود را آغاز کرد و سپس در ۱۴ سالگی به آکادمی جوانان ایرانجوان بوشهر رفت و سپس به شاهین بوشهر رفت و از ۱۸ سالگی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. او تنها در ۷ بازی برای این تیم شرکت کرد و تنها یک گل به ثمر رساند.

طارمی سال ۲۰۱۳ به ایرانجوان رفت و با او قراردادی ۲ ساله بسته شد. او در ۲۲ بازی ۱۲ گل برای آن‌ها به ثمر رساند و دومین گلزن برتر لیگ ایران در آن زمان بود. پس از آن فصل، این بازیکن به پرسپولیس انتقال یافت، جایی که او همچنان به گلزنی هایش ادامه داد و در ۱۰۵ دیدار ۵۳ گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا قهرمانی‌های پیاپی را کسب کند. او با نیم میلیون یورو به الغرافه پیوست و یک فصل در قطر بازی کرد. طارمی در ۳۸ بازی ۲۲ گل برای این باشگاه به ثمر رساند و سپس برای اولین حضورش در فوتبال اروپا راهی ریو آوه شد.

مهاجم ایرانی در ویلا دو کوند تاثیری فوری گذاشت و در اولین بازی خود در بازی اول لیگ پرتغال مقابل اوس هت تریک کرد و هفته بعد مقابل اسپورتینگ لیسبون سه پنالتی به دست آورد. مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در پرتغال در ۳۷ بازی در مجموع ۲۱ گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل داد و به تیمش کمک کرد تا به مقام پنجمی دست یابد. او در آن فصل برای تصاحب کفش طلایی با ۲ بازیکن دیگر برابر شد.

طارمی در تابستان ۲۰۲۰ با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به پورتو رفت. در اولین فصل حضورش در اژدها، این مهاجم آن‌ها را ناامید نکرد و ۲۳ گل به ثمر رساند و ۱۸ پاس گل داد. او همچنین برای گل آکروباتیک عالی خود در برابر چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد. در فصل گذشته، این بازیکن ۲۶ گل زد و ۱۷ بار پاس گل داد و در پرتغال با پورتو دبل کرد و قهرمانی لیگ و جام حذفی را به دست آورد.

طارمی چهار سال پیش با ایران در جام جهانی روسیه حضور داشت و تاکنون ۵۷ بازی ملی برای تیم ملی انجام داده که ۲۶ گل و ۱۳ پاس گل به ثبت رسانده است.

با توجه به اینکه این بازیکن ایرانی در ماه جولای ۳۰ ساله می‌شود، مشخص نیست که آیا تیم‌های مطرح اروپایی به دنبال جذب او هستند یا خیر، و اگر این کار را انجام دهند، با توجه به انقضای قرارداد طارمی در سال ۲۰۲۴، پورتو مبلغ بالایی را طلب خواهد کرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مارسی و لیل این مهاجم را زیر نظر دارندد و رسانه‌های دیگری اخیراً اعلام کردند که خورخه ژسوس او را در باشگاه جدیدش فنرباغچه می‌خواهد، اما تاکنون هیچ پیشنهادی ارائه نشده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.