کد خبر : 12376 / /
/

عکس بازیگران| اخبار بازیگران| بازیگران ایرانی| عکس بازیگران ایرانی| بازیگران معروف ایرانی

هانیه توسلی عکس بدون میکاپ خود را منتشر کرده است.

هانیه توسلی عکس بدون میکاپ خود را منتشر کرده است. هانیه توسلی مدتی پیش در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که به می تو پیوسته است. هانیه توسلی اعلام کرد تجربه ای مشابه داشته است. هانیه توسلی اخیرا   بازی در سریال زخم کاری را در تجربه کاری خود به ثبت رساند. هانیه توسلی ازدواج نکرده است.

هانیه توسلی

هانیه توسلی بعد از مجموعه های قلب یخی , ابله , شاهگوش این بار بار گیسو به کارگردان منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی حضور خواهد یافت و باید دید تجربه موفق سریال ابله را تکرار خواهد کرد.

بازیگر مشهور و جذاب کشورمان که تاکنون جوایز و افتخارات زیادی در فیلم های سینمایی در جشنواره های داخلی کسب کرده است در سریال گیسو منوچهر هادی حضور خواهد داشت. وی که فعالیت هنری خود را با صحنه تئاتر از همدان آغاز کرده بود اکنون یکی از ستاره های سینماست. وی ازدواج نکرده و دلایل خاص خود را برای این امر دارد. در ادامه مروری داریم بر زندگی هانیه توسلی که در پرشین وی مشاهده می کنید.

 

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان می باشد. دارای مدرک لیسانس نمایشنامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است.

وی به عکاسی و نقاشی علاقمند است و علاقه شدید و خاصی به گربه دارد و شش گربه در خانه‌ اش با او زندگی می‌ کنند که همه خیابانی هستند. جالب است بدانید در دوران دبیرستان تجدید آورده و تنبل کلاس بوده است.

هانیه توسلی در خانواده اش

پدر هانیه توسلی، مرحوم «نادر تقی توسلی» سرهنگ ژاندارمری و مادرش خانه دار بود. هانیه توسلی چهار خواهر به نام های هما، هدیه، مهسا و طناز دارد. خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله، منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد. خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است. و خواهر دیگر هدیه نام دارد و در آمریکا خوانندگی می‌ کند. خواهر کوچکش هم در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

هانیه توسلی چگونه شروع کرد؟

هانیه توسلی از ۱۷ سالگی کار تئاتر را به صورت آماتور در همدان شروع کرد و اولین گامش در ورود به سینما بازیگری نبود و با دستیاری کارگردان در فیلم «آخر بازی» در سال ۷۹ شروع کرد.

هانیه توسلی

قبل شروع به بازیگری دارای مشکل اختلال تلفظ بود که به دلیل علاقه‌اش به سینما و تمرین‌هایش این مشکل حل شد. وقتی نمایش «پدر دوست داشتنی» با بازی او، در یکی از جشنواره‌های تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، نصرالله قادری که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش «پدر» انتخاب کرد.

هانیه توسلی و بازیگری از دوران دبیرستان

وی در سال ۷۹ با سریال غزیبانه وارد تلویزیون شد و همچنین فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم شام آخر ساخته فریدون جیرانی آغاز کرد.

هانیه توسلی در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجردر سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلم دهلیز، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. شهرت او در تلویزیون با حضور در سریال میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی در تلویزیون اتفاق افتاد که این مجموعه در رمضان ۸۴ پخش گردید.

گفتگوی هانیه توسلی با فریدون جیرانی

فریدون جیرانی: چرا ازدواج نمی کنی؟

توسلی : ازدواج یه خرده پیچیده هست سخته . همین حالا دارم به شما می‌گویم و ممکن هست که ازدواج بکنم . والا راستش وقتی جوان و کم سن بودم خیلی دوست داشتم بچه دار بشوم تو ذهن همۀ وقت بود و تحت تاثیر رمان جان شیفته بودم.

چقدر رابطه آن زن با بچه عجیب هست من هم در سن شانزده سالگی و هفده سالگی همۀ وقت تو ذهنم …. همین حالا احساس می‌کنم سی و هفت ساله هستم و خیلی بعید می‌دانم چون خیلی پیچیده هست

جیرانی : نمی خواهی بچه بیاوری و بزرگ کنی ؟

توسلی : اتفاقا خانم … دیدم . یکی از همکلاسی های من در دانشگاه بودند تئاتر که می خواندیم و یک بچه را به سرپرستی قبول کرده بود. خودش و دخترش را دیدم . نمی دونم … شایدم یک روزی اینکار را بکنم. شاید آن قدر روی خودم کار کنم که بتونم مسئولیت یک انسان را قبول کنم .

هانیه توسلی

جیرانی : این سئوال را به این علت کردم که من چون روی تاریخ کوتاه بازیگری زن در سینمای کشور ایران کار کردم همۀ خانم ها اکثرا تنها بودند.برخی افراد خیلی تنها بودند مثلا در تنهایی …

توسلی : تنهایی خیلی جذاب هست!

جیرانی : تنهایی در سالهای پیری جذاب نیست ..

توسلی : من به سالهای پیری نمی رسم…. ان‌شاءا… اگر خدا بخواهد …. به هر حال ببیند آدم ازدواج کند بچه داشته باشد نوه داشته باشد یک خوبی هایی دارد برای آدمی مدل من یک بدیهایی هم دارد من خیلی حوصله جمعیت و شلوغی ندارم من همۀ وقت از تنهایی لذت می‌برم .

یک جایی هم بودم که فامیلان و دوستانم بودند سریع کتابم را بر می دارم خیلی وقتا دوست دارم تنها باشم و از جمع گریزانم . تضادی بین حرفه ای که گزینه کردم و حالی‌که دارم وجود دارد . مادرم از اول ابتدایی مدرسه رفتم همین مدلی بودم. مدرسه هم که رفتم دوست صمیمی نداشتم . همۀ وقت از تنهایی لذت بردم.

زندگی هانیه توسلی و بازیگران مورد علاقه

من اصولا همیشه طرفدار لیلا حاتمی بوده ام. همان زمانی که تازه به سینما علاقه مند شده بودم فیلم «لیلا» اثر داریوش مهرجویی را دیدم و هنوز هم به نظرم «لیلا» یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران است. در نسل خودم همیشه به نظرم ترانه علیدوستی بازیگر خوبی آمده است و در نسل پیش از لیلا بی شک انتخابم سوسن تسلیمی است.»

علاقه هانیه توسلی به گربه و حیوانات

اگر سری به صفحه اینستاگرام هانیه توسلی بزنید عکسهای زیادی از گربه ها می بینید . او خیلی با این حیوان علاقه دارد و میگوید :

گربه در خانه ما خیلی مهم بود در زیرزمین یک کرسی قدیمی داشتیم که گربه‌ ها زیرش جمع می‌ شدند و زاد و ولد می‌ کردند شیشه زیرزمین شکسته بود و آنها راحت می‌ رفتند و می‌ آمدن ما هم به گربه‌ ها غذا می‌ دادیم و زندگی خوبی کنار ما داشتند

زندگی هانیه توسلیهانیه توسلی و گربه هایش

من الان هم شش گربه دارم البته هیچ‌ کدام از آنها پرشین کت نیستند و من گربه‌ های خیابانی را نگه می‌ دارم و از این کار لذت می برم

پُست «هانیه توسلی» بعد از مرگ گربه‌اش

هانیه توسلی بعد از مرگ گربه‌اش در اینستاگرام پستی منتشر کرد. چندی پیش هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان به دنبال مرگ گربه‌اش که به نام اردشیر نام گذاری شده بود، پستی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود که با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

قبول کردن کفالت یک دختر

هانیه توسلی کفیل یک دختر را دارد می گوید : بچه اردبیل است رابطه ما طبق سیستم بنیاد کودک است، به این صورت که آنها هر شش ماه یک بار گزارشی از آن ۶ ماه بچه برای من و دیگر کفیل‌ ها می‌ فرستند و از معدل و شرایط و نیازهای اصلی و … در آن توضیح می‌ دهند

غیر از این گزارش بنیاد، من خودم با بچه تلفنی صحبت می‌ کنم یک مناسبت‌ های ویژ ه‌ای هم خیلی برایم اهمیت دارد، مثل تولدش که در آذر ماه است، عیدها، وقتی امتحاناتش تمام می‌ شود، اول مهر به‌ هر‌حال آن‌ طوری نیست که هر روز با هم صحبت کنیم، اما در تماس هستم و بی‌ خبر نیستم

جوایز و افتخارات هانیه توسلی

هانیه توسلی تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم شب‌ های روشن از هفتمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲ دریافت کرد، همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ برای بازی در فیلم دهلیز، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

ممنوع التصویری هانیه توسلی

روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده «ایده اصلی» اظهار داشت که صداوسیما گفته تیزر‌های فیلم سینمایی ایده اصلی با حضور هانیه توسلی را پخش نمی‌کند. پیام نیکفرد این ادعا را در گفتگو با ایلنا بیان کرد.

فیلم نهنگ عنبرهانیه توسلی در نهنگ عنبر

او بعدتر به «شهروند» گفت که «بعد از آماده شدن تیزر‌های فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی، ما آن را به صداوسیما ارایه کردیم، اما از پخش آن خودداری کردند». ظاهرا و به گواهی شنیده‌ها از پخش‌کننده «ایده اصلی»، بخش بازرگانی سازمان صداوسیما گفته که ممنوعیت‌هایی از سوی حراست سازمان صداوسیما برای پخش تصاویر هانیه توسلی اعلام شده و بنابراین باید آن بخش‌ها را حذف کنند.

اما این‌که چه اتفاق یا اتفاقاتی باعث برخورد حذفی تلویزیون در قبال هانیه توسلی شده است، موضوعی است که به‌جز گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای دلیل مستدل و رسمی دیگری درباره‌اش ذکر نشده است.

در حقیقت در شرایطی که دلیل ممنوع‌التصویری چند ماه پیش امیرمهدی ژوله –مثلا- «پست‌ های انتقادی این هنرمند درباره صداوسیما، ازجمله به راه انداختن کمپین من و سانسورچی» عنوان شده بود، یا گفته شد که دلیل ممنوعیت باران کوثری فعالیت‌ های سیاسی این بازیگر در اردوگاه اصلاح‌طلبان بوده و حتی دلیل برخورد‌های حذفی با مهناز افشار هم پست‌ها و توییت‌های انتقادی او اعلام شد، اما معلوم نیست هانیه توسلی چرا زیر تیغ رفته و نام و نشانش از تلویزیون ایران حذف شده است؟

حضور کمرنگ هانیه توسلی در فضای مجازی و کم‌کاری او در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون دلیل ممنوع‌التصویری او را مبهم جلوه می‌دهد؛ مگر این‌که پرونده گربه خانگی این بازیگر دوباره از گوشه کشو‌های بایگانی بیرون کشیده شده باشد که منطقی به‌نظر نمی‌ رسد!

البته در فضای مجازی دلایل دیگری برای برخورد حذفی صداوسیما با هانیه توسلی ذکر شده است که یکی از مهمترین آن‌ها –که البته اثبات نشده- پست‌های حمایتی او از نوشین جعفری، عکاس و خبرنگار که به‌تازگی بازداشت شده، عنوان شده است.

این موضوع که به کرات از سوی یکسری از کاربران مورد اشاره قرار گرفته، علاوه بر هانیه توسلی پای سلبریتی‌ های دیگری، چون مهناز افشار و سارا بهرامی را نیز به این پرونده باز می‌کند.

چنین شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در شرایطی منتشر می‌شود که درحال حاضر در پیج شخصی هانیه توسلی پستی در حمایت از نوشین جعفری وجود ندارد و تمام مطالبی که می‌توان در ارتباط با این خبرنگار بازداشت‌ شده در پیج هانیه توسلی دید، بازنشر چند پست اوست، مربوط به روز‌هایی که هنوز بازداشت نشده و در فضای رسمی رسانه‌ای کشور مشغول فعالیت بود.

هانیه توسلی به عنوان دومین بازیگر زن سریال نمایش خانگی «گیسو» معرفی شد. همزمان با نزدیک شدن به زمان فیلمبرداری سریال نمایش خانگی «گیسو» به تهیه‌ کنندگی هومن کبیری و کارگردانی منوچهر هادی؛ هانیه توسلی هم به عنوان دومین بازیگر زن به این مجموعه اضافه شد.

هانیه توسلی تاکنون در سه پروژه شبکه نمایش خانگی حضور داشته و «گیسو» چهارمین تجربه وی در این زمینه محسوب می‌شود و پیش از این حضور رضا گلزار، هومن سیدی، حسین یاری و ساره بیات در این سریال قطعی شده بود.

«گیسو» جزو آثار پربازیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی محسوب می شود و در روزهای آتی چند بازیگر دیگر نیز به آن اضافه خواهند شد.

«گیسو» درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی است و برخی بازیگران مطرح در کنار بازیگران جدید در این سریال حضور خواهند داشت. این سریال پیش تولید مفصل‌تر و طولانی‌تری داشته و فیلمبرداری آن طی چند روز آینده آغاز می‌ شود.

روایت هانیه توسلی از ماجرای کم‌شنوا شدنش

نشست خبری فیلم “بی‌صدا حلزون” به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده با حضور کارگردان، مرتضی شایسته (تهیه‌کننده)، محمدرضا رهگذر (نویسنده)، هانیه توسلی، علیرضا جلالی‌تبار، مجتبی شکری (بازیگران فیلم)، رضا شبیری زنجانی (آهنگساز) و … با اجرای منصور ضابطیان، عصر امروز (یکشنبه سیزدهم بهمن) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهرنگ دزفولی‌ زاده،کارگردان فیلم “بی‌ صدا حلزون” با اشاره به ساختار فیلم بیان کرد: “ساختار و قصه فیلم این را می‌طلبید که با ریتمی آرام به این مساله نگاه کنیم زیرا به افراد ناشنوا باید فرصتی برای دیده‌ شدن می‌ دادیم.”

فیلم سینمایی نقطه کورزندگی هانیه توسلی بازیگر نقطه کور

بازیگرانی که تکلیف‌شان با زبان بدن‌شان مشخص است

بهرنگ دزفولی‌ زاده درباره نحوه پرداخت این فیلم به ناشنوایان توضیح داد: “از اول قصدم این بود فیلمی در این ارتباط بسازم، چون فقط در هفته‌های خاصی به ناشنوایان پرداخته می‌شود. همچنین در انتخاب بازیگران برایم مهم بود از بازیگرانی استفاده کنم که تکلیف‌شان با زبان بدن‌شان مشخص باشد.”

او ادامه داد: “می‌خواستم این فیلم اکران عمومی داشته باشد تا مردم با ناشنوایان ارتباط بهتری داشته باشند و در این راه از بازیگر حرفه‌ ای برای بیشتر دیده شدن استفاده کردم.”

این کارگردان در واکنش به این سوال که آیا این فیلم تبلیغی برای عمل کاشت حلزون است، پاسخ داد: “من می‌خواستم اطلاعاتی درباره ناشنوایان و اینکه آیا این عمل را انجام دهند یا خیر را مطرح کنم. من هیچ‌ گونه تبلیغی برای این عمل نکرده‌ام. بلکه برای درک بیشتر افراد ناشنوا در جامعه تلاش کردم.”

او همچنین در پاسخ به چرایی استفاده از درام برای بیان این معضل توضیح داد: “با توجه به فیلمنامه احساس کردم باید به این شکل داستان را روایت کنم و در این بستر نگاهی به مشکلات ناشنوایان داشته باشم. بیست سال است که در این‌باره فیلمی ساخته نشده و با این درام می‌ توانستم مردم را با معضلات ناشنوایان آشنا کنم.”

هانیه توسلی

دو ماه تمرین برای هانیه توسلی

هانیه توسلی، بازیگر نقش الهام درباره این فیلم گفت: “اولین چیزی که درباره این نقش وجود داشت این بود که باید هم‌زمان هم با زبان ناشنوایان آشنا شوم و هم روی حرف زدنم به عنوان یک نیمه‌شنوا آمادگی پیدا کنم. رسیدن به این مهم نیاز به تمرین زیادی داشت و حدودا دوماه قبل از فیلمبرداری تمرین کردم.”

توسلی درباره نقش خود توضیح داد: “با چندین نفر برای یادگیری زبان ناشنوایان تمرین می‌کردم حتی صدای نیمه‌شنوا در تلفن همراهم ذخیره کرده بودم و سعی می‌کردم آن را بازی کنم. در حین فیلمبرداری من با این عزیزان همزبستی داشتم و در جمعی بودم که تعدادی شنوا و ناشنوا حضور داشتند. چیزی که برایم‌جای تعجب داشت این بود که بسیاری از خانواده‌ های ناشنوا علاقه ندارند فرزندشان کاشت حلزونی داشته باشند.

بهرنگ دزفولی‌ زاده با اشاره به تحقیق‌هایی که پیش از فیلمبرداری انجام داده گفت: “هم‌زیستی و هم فکری خوبی با آقای رهگذر داشتم، او نیز بر قصه‌ای که نوشته بودیم تاکید داشت. زمانی که فیلمنامه را نوشتیم از کانون ناشنوایان با ما تماس گرفتند و گفتند می‌توانید کاشت حلزونی را به نمایش بگذارید.”

دزفولی‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاران فیلم “بی صدا حلزون” گفت: “پولی که برای ساخت فیلم مصرف می‌شود باید پاک و درست باشد؛ مثل پولی است که سر سفره می‌آید و باید پاک و تمیز باشد.”

رضا شبیری‌ زنجانی، آهنگساز فیلم هم درباره کارش توضیح داد: “سعی کردم در این فیلم به خاطر موضوع از یک سری المان‌ها استفاده کنم و موسیقی را از گوش یک فرد ناشنوا بشنویم برای همین خودمان صدا به فیلم اضافه کردیم تا به نقش‌ها بیشتر نزدیک شویم.”

وقتی هانیه توسلی بیننده را نمی‌ ترساند

کارگردان فیلم “بی‌صدا حلزون” درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفت: “در سینمای ایران انتخاب بازیگر بسیار مهم است. در این فیلم انتخاب بازیگر چهار ماه طول کشید زیرا می‌خواستیم از کسی استفاده کنیم که بتواند از عهده بازی در این فیلم بربیاید. صدای هانیه توسلی زیر است و بیننده را نمی‌ترساند، صدای او باعث ناراحتی مخاطبان نمی‌شود و می‌توانند با این کاراکتر همراه شوند.”

فیلم مادری

او ادامه داد: “فیلم درباره حق‌خواهی است که امیدوارم با مطالبی که شما درباره آن می‌ نویسید این صدای حق‌ خواهی و فیلم شنیده شود. فکر نمی‌کردم فیلمم در بخش سودای سیمرغ نباشد و زحمت دوستانم نادیده گرفته شود اما باز با این حال به انتخاب داوران احترام می‌گذارم.”

واکنش هانیه توسلی به وجود مافیای بازیگری

هانیه توسلی با بیان اینکه در طول سابقه بازیگری‌اش به مافیا برنخورده، تاکید کرد که توصیه‌اش به علاقه‌مندان بازیگری، شروع کار از تئاتر است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه برنامه‌های نخستین جشن فیلم یزد، نشستی با محوری ت نقش آفرینی‌های هانیه توسلی در سینما به ویژه فیلم «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی که در سینماها اکران شده است، برگزار شد.

 فیلم سینمایی ایده اصلی

علی علایی، مجری کارشناس برنامه در ابتدای برنامه با اشاره به نقش آفرینی‌های هانیه توسلی در سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: هانیه توسلی جزو بازیگرانی است که هم تحصیلکرده رشته سینماست و هم اینکه حرفه بازیگری را از تئاتر شروع کرده و به همین دلیل همیشه نقش‌های متفاوتی را در فیلم‌ها و سریال‌ها از خود به جا گذاشته است.

پس از آن هانیه توسلی بیان کرد: به شخصه خیلی از فیلم‌هایی را که در آنها ایفای نقش داشتم قبول ندارم، به خوب یا بد بودن فیلم کاری ندارم اما نقشی که می‌خواستم و از خودم انتظار داشتم نتوانسته‌ام به‌درستی بازی کنم و بازی در برخی فیلم‌ها برایم قابل دفاع نیست.

او ادامه داد: چند نقش خود را قابل دفاع می‌دانم و از بازی‌ که کردم راضی هستم و بازیگری من در آن نقش‌ها چشم‌نواز بوده است. از روزی که به بازیگری علاقه‌مند شدم برخورد حسی با این حرفه داشتم و دوست داشتم که همیشه خودم را در قالب نقش ببینم و فیلمنامه را کاملا درک کنم و بعد بازی در تئاتر یا فیلم را قبول کنم.

تا زمانی که سر صحنه فیلمبرداری حضور دارم درگیر نقش هستم و بعد کار و نقش تا روز بعد یا صحنه فیلمبرداری بعدی برایم به پایان رسیده است.

برخی نقش‌ هایم خیلی با خودم و روحیات و رفتارم متفاوت بوده و برای رسیدن به آنها لازم بوده که یک سری حرکات بیرونی و حرکات بدن و میمیک صورت را تعریف کنم یا باید صدای خاصی را برای نقش تمرین می‌کردم، یکی از این نقش‌ها بازی در «ابله» به کارگردانی کمال تبریزی بود، هر چند که این سریال شبکه نمایش خانگی با اقبال خوبی روبه‌رو نشد اما ایفای نقش در آن سخت‌ بود به این دلیل که با خودم تفاوت‌های زیادی داشت.

توسلی ادامه داد: هر شهری این توانایی را دارد که فیلم‌های زیادی در آن ساخته شود. یزد یکی از شهرهایی است که اتمسفر خوبی برای تولید فیلم دارد. قبل از حضور در شهر یزد و بازی در فیلم «مادری» تصورم از این شهر چیز دیگری بود و ذهنیتی که از یزد داشتم با شهری که دیدم متفاوت بود.

یهانیه توسلی در کاشان

بازیگر فیلم «مادری» درباره حضورش در این فیلم ساخته رقیه توکلی به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی گفت: من با فیلمسازان فیلم اولی زیاد کار کرده‌ام و وقتی فیلمنامه «مادری» را خواندم آن را دوست داشتم.

اینکه دو خواهر با هم زندگی می‌کنند و درگیری عاطفی دارند، برایم بسیار جالب بود. قصه ساده و روانی داشت و این سادگی در پذیرش نقش به من کمک زیادی کرد. همچنین اتمسفر و خانه‌ها و معماری یزد به فیلم جان داده است. بزرگ‌ترین نقطه قوت فیلم اصالتی است که از خود کارگردان به فیلم انتقال داده شده و این باعث درگیر شدن مخاطب با فیلم می‌شود.

توسلی در پاسخ به اینکه آیا مافیا برای ورود بازیگران در سینما وجود دارد یا خیر، گفت: مافیا در همه جای دنیا وجود دارد، اما اینکه من بخواهم قاطعانه صحبت کنم در سینمای ایران این موضوع وجود دارد یا خیر باید بگویم که من در طی مسیر رسیدن به بازیگری خوشبختانه به این مافیا برخورد نکردم.

فیلم سینماییهانیه توسلی در فیلم سینمایی جهان با من برقص

من عاشق بازیگری بودم و کلاس‌های بازیگری زیادی رفتم و از ۱۵ سالگی تا بیست سالگ ی کتاب‌های فراوانی خواندم، تمامی نمایشنامه‌های بهرام بیضایی را در آن سال‌ها خواندم. تئاتر و سینما از اهمیت زیادی برایم برخوردار بود و مطالعه‌های زیادی در این زمینه انجام دادم.

این بازبگر اظهار کرد: من هیچ پارتی نداشتم و فقط به خاطر جدیتم در یادگیری و بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه توانستم در سینما حضور پیدا کنم. الان نمی‌توانم بگویم که چهره یا پول در بازیگر شدن اهمیت ندارد اما بازیگری که به خاطر چهره و پول وارد این حرفه شود بعد از مدتی حذف خواهد شد.

بازیگران بزرگی مثل خسرو شکیبایی و پرویز پرستویی سال‌ های زیادی بازیگر تئاتر بودند و کسی آنها را نمی‌شناخت اما به دلیل اینکه توانا بودند و صبر داشتند، توانستند جایگاه خود را در سینما به خوبی پیدا کنند.

توصیه من به تمام علاقه‌مندان به بازیگری این است که اول تبدیل به یک بازیگر قوی در تئاتر شوید بعد برای بازی در سینما تلاش کنید. از طرفی در رشته سینما مطالعه داشته و به روز باشید؛ این دو در کنار هم می‌تواند به بازی جلوی دوربین کمک کند. اگر این راه را طی کنید حتما در سینما راه برای شما باز خواهد شد.

هانیه توسلی در پایان گفت: کسی که سینما و بازیگری را دوست دارد در وهله اول بایستی تئاتر را جدی بگیرد. من از ۱۵ سالگی به بازیگری علاقه‌مند شدم. در جشنواره تئاتر همدان بود که حس کردم به بازیگری علاقه دارم و آن را برای خودم هدف قرار دادم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.