کد خبر : 16092 / /
/

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: اگر دو شرط ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی طرح‌های فروش عملی شود، میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. در نتیجه قیمت‌ها نیز تعادلی می‌شوند.

نوسان قیمت خودرو در بازار ادامه دارد. قیمت خودرو در بازار دچار تغییر شده است. قیمت خودرو تارا به عنوانمثال 11 میلیون افزایش قیمت داشته است. قیمت خودرو در صورت حذف قرعه کشی طرح های فروش ممکن است به تعادل برسد. برای اطلاع از قیمت خودرو با این خبر همراه باشید.

جدیدترین قیمت خودرو در بازار 

نوسان قیمتی در بازار خودرو همچنان ادامه دارد. خودروها در بازار با تغییرات قیمتی مواجه هستند، اما خودروی تارا اتوماتیک نسبت به روز گذشته ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: اگر دو شرط ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی طرح‌های فروش عملی شود، میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. در نتیجه قیمت‌ها نیز تعادلی می‌شوند.

او توضیح داد: بازار نسبت به روزهای گذشته ثبات بیشتری دارد. نوسان کاهش یافته و قیمت‌ ها به صورت لحظه‌ای افزایش ندارد. اما همچنان قیمت‌ها بالا است. به نظر می‌رسد این شرایط تا روزهای آینده ادامه یابد.

پیش از این اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت کمبود عرضه خودرو به بازار است. خریداران خودروی صفر نمی‌توانند در نمایشگاه‌های کشور خودروی مورد نظر را خریداری کنند و باید به سراغ دفاتر رفت.

قیمت خودروهای بازار چند قیمت خوردند

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به ۱۹۹ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به قیمت ۱۶۸ میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۷۴ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی با چهار میلیون کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۳۶۶ میلیون تومان رسید.

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس با چهار میلیون افزایش نسبت به روز گذشته، به ۲۰۹ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  با دو میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۲۸۶ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۳۵ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک با ۱۱ میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۶۳ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

بهانه گیری خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شرط ایران خودرو برای توقف قرعه‌کشی خودرو مبنی بر ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری، گفت: خودروسازان در جریان حذف قرعه‌کشی به دنبال صید ماهی از آب گل آلود هستند تا قیمت خودرو را دوباره افزایش دهند.

 اواخر دی ماه سال گذشته بود که وزیر صمت صحبت از حذف قرعه‌کشی خودرو کرد، فرآیندی که با وجود محدودیت تعداد خودروها هر باره بیش از یک میلیون نفر در آن ثبت‌نام می‌کنند که اگر فرد خوش‌شانس باشد، با برنده شدن در این قرعه‌کشی یک شبه سود هنگفتی به دست می‌آورد و اگر شانس با وی یار نباشد از برنده شدن در این لاتاری جا می‌ماند. این وضعیت موجب شد که برنامه ریزی‌ها به سمت و سوی حذف قرعه کشی خودرو رود اما نکته جالب در روند حذف قرعه‌کشی، اظهارات سخنگوی ایران خودرو درباره شروط این شرکت برای تحقق این مهم دستوری است.

سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو افزایش عرضه خودرو و حذف قیمت‌گذاری دستوری را لازمه توقف قرعه‌کشی می‌داند حال آنکه دلیل اصلی استقبال مردم از قرعه‌کشی، تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه است و حذف قیمت‌گذاری دستوری مزیت شرکت در قرعه‌کشی را به خودی خود حذف می‌کند.

سیدجواد حسینی کیا  درباره این شروط می‌گوید حذف قرعه‌کشی خودرو تنها با افزایش تولید شدنی است و طرح شروطی مانند ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری محلی از اعراب ندارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنای فروش خودرو با نرخ آزاد است در این شرایط مردم نیازی به ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو ندارند و ایران خودرو و سایپا نیز نمی‌توانند منتی بر مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه با حذف قرعه‌کشی، خودرو باید با قیمت کارخانه به بازار عرضه شود، اضافه کرد: اگر خودروی تولیدی به جای پارکینگ، در بازار عرضه شود و تیراژ تولید افزایش یابد، قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اظهارات سخنگوی ایران خودرو مبنی بر ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری برای توقف قرعه کشی خودرو، تصریح کرد: خودروسازان در جریان حذف قرعه‌کشی به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند تا قیمت خودرو را دوباره افزایش دهند که در شرایط انحصاری بازار و باکیفیت کنونی خودروها این امر توجیهی ندارد.

اظهار نظر عجیب رئیس سابق شورای رقابت درباره قرعه کشی خودرو

رئیس سابق شورای رقابت با بیان اینکه قرعه کشی نوعی توزیع خودرو است گفت: اگر در زمانی به این جمع بندی رسیدید که عادلانه تر از روش قرعه کشی هست و این‌ موضوع به تأیید واحدهای نظارتی رسید امکان اجرای آن را دارید.

رضا شیوا با اشاره به دو شرط ایران خودرو در حذف قرعه کشی خودرو در شهریورماه امسال ، گفت: ایران خودرو اعلام کرده در این دو شرط نخست تولید را به ۷۵۰ میلیون می رسانیم و بعد قرعه کشی و دستورالعمل قیمت حذف می شود.

وی افزود: باید بگویم شما نباید برای مصرف کننده شرط بگذارید بلکه قانون برای شما شروطی را تعیین کرده است.    

رئیس سابق شورای رقابت با اعلام اینکه در حال حاضر بازارِ تعدادی از خودروهای داخلی انحصاری است و تا زمانی که رقابتی نشده باید قیمت ها تحت نظارت قرار گیرد تا از موقعیت انحصارگری سواستفاده نشود، گفت: صرف اینکه تولید را بالا ببرید کار بسیار خوبی است اما متاسفانه عملی نشده است. نکته اینجاست بحث قرعه کشی نوعی توزیع خودرو است. توزیع خودرو هم باید به عادلانه ترین روش صورت گیرد.  اگر در زمانی به این جمع بندی رسیدید که عادلانه تر از روش قرعه کشی هست و این‌ موضوع به تأیید واحدهای نظارتی رسید امکان اجرای آن را دارید.

شیوا با اعلام اینکه  حتی اگر تولید افزایش یابد باید در عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود، گفت: بالا بردن تولید به هیچ وجه رقابتی بودن را به دنبال نخواهد آورد ، بلکه رقابتی شدن بازار خودرو یعنی تعداد بازیگران در این بازار به اندازه کافی باشند. اگر شما به تنهایی در بازار باشید همچون گذشته باید تحت نظارت قرار گیرید و براساس قانون باید دستورالعمل برای شما تدوین شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.