کد خبر : 17785 / /
/

پراید وانت ۱۵۱ SE مدل ۱۳۹۹ در بازار امروز با قیمت ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد. مدل ۱۴۰۰ این خودرو با قیمت ۱۷۷ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت پراید نوسان زیادی دارد. قیمت پراید امروز 15 خرداد در جدول زیر آورده شده است. قیمت پراید وانت ۱۵۱ SE مدل ۱۳۹۹ در بازار امروز با قیمت ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد. قیمت پراید تحت تأثیر قیمت دلار است. برای اطلاع از آخرین قیمت پراید با این خبر همراه باشید. 

جدول قیمت پراید در بازار

قیمت جدید انواع پراید در بازار امروز را در این گزارش مشاهده کنید.

پراید وانت ۱۵۱ SE مدل ۱۳۹۹ در بازار امروز با قیمت ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد. مدل ۱۴۰۰ این خودرو با قیمت ۱۷۷ میلیون تومان به فروش رفت. پراید 111SE مدل ۱۳۹۰به عنوان گران ترین خودروی پراید با قیمت ۲۰۳ میلیون تومان در بازار امروز فروخته شد.  پراید 1۳1SE مدل ۹۹ نیز با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان فروخته شد.

قیمت جدید انواع پراید در بازار امروز  به شرح جدول زیر است:

قیمت پراید

بررسی بازار خودرو حاکی از آن است که نوسانات قیمتی در این بازار در ۲۴ ساعت گذشته متوقف شده است.

قیمت پراید| نوسان قیمت خودرو در بازار

نوسانات قیمتی در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته متوقف شده است؛ در روز گذشته روند قیمت‌ها در بین خودروهای پراید نزولی بوده است اما امروز نوسانات قیمتی در بین خودروهای پراید متوقف شده است. در روز گذشته پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ از ۱۷۹ میلیون تومان به ۱۷۷ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در روز گذشته ۳ میلیون تومان ارزان شد و این خودرو ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.

خودروهای پژو اما در روز گذشته گران شدند به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان رسید و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شد و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورد.

امروز اما نوسانات قیمتی در بین خودروهای پژو نیز متوقف شده است و در بین خودروهای سمند نیز امروز نوسانات قیمتی به حداقل رسیده بوده است و خودرو سمند سورن پلاس مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت پراید

خرید خودرو در سال‌های اخیر و با جهش ناگهانی قیمت‌ها، کار بسیار سختی شده و به همین دلیل، تقاضا برای خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمتی مثل پراید افزایش پیدا کرده است.

معایب و مزایای پراید چیست؟ انتخابی ارزان و کم‌استهلاک

 ما هم تصمیم داریم تا در این مقاله به بررسی مزایا و معایب پراید بپردازیم و درواقع راهنمای خرید پراید دست دوم را ارائه دهیم. اگر شما هم به فکر انتخاب خودرو با بودجه‌ای محدود هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید. 

معرفی پراید، این یار همیشگی ایرانیان

پراید ما ایرانی‌ها داستان درازی دارد و ابتدا در سال 1986 توسط شرکت فورد و با نام فورد فستیوا معرفی شده است. پس از آن به مزدا رفت و مزدا 121 نام گرفت، بعد از مزدا هم نوبت کیا موتورز بود که این خودرو را با نام کیا پراید تولید کند و در نهایت، سال 1372 بود که پراید به سایپا آمد و تا سال 1399 در نسخه‌های مختلفی عرضه شد. 

همراه-مکانیک

پراید یک پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی دارد که در نسخه‌های اولیه، حداکثر قدرت 63 اسب بخار و حداکثر گشتاور 103 نیوتن‌متر را تولید می‌کرد اما در مدل‌های بعد از سال 1390، این اعداد به 71 اسب بخار و 108 نیوتن‌متر افزایش پیدا کردند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد پراید با این پیشرانه و گیربکس 5 سرعته دستی هم به‌ترتیب برابر با 6.4 لیتر در صد کیلومتر و 15 ثانیه است. 

مزایای پراید، کم خرج ترین خودروی ایرانی

پراید با طول کم‌تر از 4 متر، خودرویی کوچک محسوب می‌شود و در سگمنت B جهانی قرار می‌گیرد اما نسبت به ابعاد خود، کابین و صندوق‌بار جاداری دارد و می‌تواند برای یک مسافرت 5 نفره کارآمد ظاهر شود. 

مصرف سوخت و استهلاک پایین

یکی دیگر از مزایایی که خرید ماشین پراید را توجیه‌پذیر می‌کند، مصرف سوخت و استهلاک پایین این خودرو است. پراید علی‌رغم تکنولوژی قدیمی پیشرانه خود، با مصرف سوخت ترکیبی کم‌تر از 6.5 لیتر در صد کیلومتر، کماکان خودرویی کم‌مصرف محسوب می‌شود. استهلاک مجموعه فنی این خودرو هم وضعیت قابل‌قبولی دارد و اگر فشار زیادی به آن نیاورید، تا مدت‌ها هوای جیبتان را خواهد داشت. 

تعمیرات آسان

سادگی فنی پراید باعث شده است تا تعمیرات آن بسیار آسان باشد و حتی مکانیک‌های تازه‌کار هم از عهده آن بربیایند. بنابراین حتی اگر در روستاهای کشور زندگی می‌کنید؛ خیالتان از بابت پیداکردن تعمیرکار و حتی قطعات یدکی برای پراید راحت باشد. 

بازار خرید و فروش داغ

با گذشت حدود 2 سال از توقف تولید، بازار خرید و فروش پراید کماکان داغ است و این خودرو در بازار حکم پول نقد را دارد. بنابراین هر زمان که تصمیم به فروش پراید خود بگیرید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که فارغ از تیپ و مدل آن، در کم‌ترین زمان برای آن خریدار پیدا خواهد شد. 

معایب پراید کیفیت ساخت پایین

پراید به‌عنوان یک خودرو اقتصادی، کیفیت ساخت چندان مناسبی ندارد و داشبورد آن خیلی زودتر از حد انتظار به سروصدا می‌افتد. این موضوع متأسفانه بیش‌تر در پرایدهای مدل بالا شایع است. بنابراین در هنگام خرید پراید دست دوم حتماً مسافتی را با آن رانندگی کنید و میزان سروصدای کابین را بسنجید.

پیشرانه ضعیف

پیشرانه پراید حتی در نسخه‌های ارتقایافته X100 (مدل‌های 1390 به‌بعد) قدرت چندان زیادی ندارد. بنابراین اگر قصد خرید پراید را دارید، بهتر است فکر یک رانندگی لذت‌بخش و جوانانه را از سرتان بیرون کنید و به رفت‌وآمد آرام با خودرویتان قانع باشید. 

ایمنی نه‌چندان مناسب

یکی دیگر از معایب پراید که همیشه محل جنجال بود، ایمنی نه‌چندان خوب آن است. درواقع ساختار قدیمی بدنه این خودرو در کنار استفاده از ورق‌های سبک‌وزن باعث شده است تا پراید استحکام لازم را نداشته باشد و متأسفانه در تصادفات ضربه را به سرنشینان خود منتقل کند. البته پرایدهای مدل بالا با توجه به تجهیز به ترمز ABS و ایربگ و هم‌چنین تقویت‌شدن اندک بدنه، ایمنی بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند اما در هر صورت بهتر است در هنگام رانندگی با این خودرو، احتیاط را چاشنی کار خود کنید. 

کلام آخر

در پایان بررسی مزایا و معایب پراید می‌توانیم بگوییم که این خودرو علی‌رغم توقف تولید، کماکان گزینه‌ای مناسب برای افرادی محسوب می‌شود که با بودجه محدود به‌دنبال خرید خودرو هستند و یک ماشین کم‌دردسر برای ترددهای روزمره خود می‌خواهند. البته در هنگام خرید پراید هم بایستی بسیار دقت کنید تا یک نمونه سالم گیر بیاورید چراکه همین پراید در ظاهر بی‌آزار، در صورت نگهداری غیرصحیح مالک قبلی می‌تواند هزینه‌های هنگفتی روی دستتان بگذارد.

اگر قصد خرید پراید 131 یا هر تیپ دیگری از پراید را دارید؛ کارشناسان همراه مکانیک می‌توانند شما را در انتخاب یک گزینه سالم و البته خوش‌قیمت یاری کنند. اگر هم بودجه‌تان برای خرید پراید کافی نیست، می‌تواند از خدمات فروش اقساطی خودرو در همراه مکانیک استفاده کنید. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.