کد خبر : 17862 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید نوسان زیادی داشته است. قیمت پراید به طرز فاجعه باری در سالهای اخیر افزایش داشته است. قیمت پراید اندکی کاهش یافته است. قیمت پراید  با آزادسازی واردات خودرو کاهش خواهد یافت. برای اطلاع از قیمت پراید با این خبر همراه باشید. 

قیمت پراید جدید چند؟

نوسان قیمت خودرو در بازار دوباره آغاز شد. کارشناسان معتقدند با اقدامات وزارت صمت در رابطه با صنعت خودرو، وضعیت بازار بهبود نمی‌یابد.

 قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۸ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز سه میلیون نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید و سایر خودروها در بازار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ نیز دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت. این خودرو به ۳۰۷ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور در نرخ ۳۴۷ میلیون تومان ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک نیز بر قله ۴۴۴ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و هم اکنون با نرخ ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سامانه یکپارچه، تفاوت خاصی با قرعه‌کشی خودروسازان ندارد. قرار بود وزارت صمت دخالت‌های خود را در صنعت خودروسازی کشور کاهش دهد اما حال قرعه‌کشی نیز به وظایف آن اضافه شد.

او توضیح داد: با این اقدامات وزارت صمت، تنها وضعیت این صنعت و بازار بدتر می‌شود. با این شرایط، هیچ یک از اهدافی که وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها مشخص کرده بود، تحقق نمی‌یابد.

قیمت پراید

 

رصد بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز 16 خرداد 1401 و با پایان تعطیلات «سمند LX با موتورEF7» تنها خودرویی بود که رشد قیمت داشت.

ثبات نسبی در بازار ایران‌خودرویی‌ها+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی ها بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمند LX با موتورEF7» در بازار رشد 2 میلیون تومانی داشت. علاوه بر این خودرو «رانا پلاس» نیز با رشد یک میلیونی در بازار قیمت خورد. رشد قیمت این دو خودرو در بازار در حالی است که سایر پرتیراژهای ایران خودرو بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو بازار اخبار منفی که از مذاکرات برجام شنیده می شود یکی از دلایلی است که موجب شده تا بازار سردرگم شود و امکان برنامه ریزی از خریداران گرفته شود . از سوی دیگر نوسان پی در پی نرخ دلار نیز موجب شده تا ملاک قراردادن آن هم امکان پذیر نباشد و با این شرایط خریداران انتظار را به خرید ترجیح داده اند.   

 قیمت محصولات ایران خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانوادسمند امروز«سمند LX با موتورEF7 » با افزایش 2 میلیونی در بازار 348  میلیون تومان قیمت گذاری شود. اما «سمندLX»  بدون تغییر 300 میلیون تومان باقی ماند و «سمند سورن پلاس» هم با سایر محصولات خانواده خود در ثبات قیمت همراهی کرد و  355 میلیون تومان قیمت خورد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز «رانا پلاس» هم یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت و 307 میلیون در بازار عرضه شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» همچون روز گذشته 505 میلیون تومانی باقی  ماند، «دنا معمولی» هم 395 میلیون تومان دست به دست شد.

اما داستان خانواده 207 «پژو 207 دنده‌ای» هم بدون تغییر 405 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» با ثبات قیمت همچون روز گذشته 412 میلیون به فروش رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز محصولات سایپا افت یک تا 2 میلیون تومانی در بازار داشتند، ‌این افت قیمت در بازار سایپایی ها در حالی رقم خودرو که شاهین امروز رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت.

به گفته فعالان بازار خودرو ارزیابی نشان دهنده آن است که امروز و با توجه به نوسان کاهشی نرخ دلار بازار سایپا افت اندک قیمت در بازار داشت، اما با توجه به کمبود عرضه شاهین در بازار این نوسان کاهشی نتوانست در بازار اثرگذار باشد. از سوی دیگر انتظار خریداران برای اعلام جزییات طرح واردات خودرو نیز براین نوسان اثرگذار بوده بوده است.

قیمت محصولات سایپا

«شاهین»، «کوییکR»  «، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا»، محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت امروز «شاهین» با افزایش یک میلیون 385 میلیون تومان معامله شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است خانواده کوییک امروز با افت قیمت در بازار عرضه شدند. امروز «کوییک R» افت یک میلیونی قیمت در بازار داشت و 223 میلیونی تومان قیمت خورد و «کوییک معمولی» هم افت 2 میلیونی را تجربه کرد و 212 میلیون تومانی در بازار به فروش رسید.

«تیبا صندوقدار» دیگر محصول سایپا هم امروز در بازار یک میلیون افت قیمت داشت و 193 میلیون تومانی شد و «تیبا 2 معمولی» هم  با کاهش یک میلیونی 204 میلیون تومان بدون تغییر در بازار دست به دست شد.  «ساینا» هم افتی 2 میلیون داشت و 215 میلیون تومان قیمت خورد.  

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.