کد خبر : 18382 / /
/

ر سال 1384، پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت، توسط دولت و آغاز نام نویسی، برای این سهام، به جهت مزایای بالایی که از سوی دولت، برای این نوع سهام، در نظر گرفته شده بود، تعداد زیادی از افراد واجد شرایط، برای دریافت سهام عدالت، اقدام به ارائه مدارک و ثبت نام در آن کردند.

از آنجایی که آغاز واگذاری و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، در سال 1401، در دستور کار دولت است، از تیر ماه، فراخوان واگذاری سهام عدالت ، به مشمولان، انجام می‌ شود. همچنین، بابت اینکه جامانده های سهام عدالت به کجا مراجعه کنند، واگذار سهام عدالت، به صورت اینترنتی، از طریق سامانه سهام عدالت، صورت می پذیرد.

 در سال 1384، پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت، توسط دولت و آغاز نام نویسی، برای این سهام، به جهت مزایای بالایی که از سوی دولت، برای این نوع سهام، در نظر گرفته شده بود، تعداد زیادی از افراد واجد شرایط، برای دریافت سهام عدالت، اقدام به ارائه مدارک و ثبت نام در آن کردند. 

اما، علی رغم جمعیت عظیمی که موفق به ثبت نام، برای دریافت این سهام شدند، تعداد بسیار زیادی از افراد نیز، به دلایل مختلفی، از ثبت نام و دریافت این سهام، در دوره اول آن، جا ماندند. اما رونق بی سابقه بازار سرمایه که متشکل از بازار بورس و فرابورس می باشد، سبب شده تا افراد زیادی، تمایل به فعالیت در این بازار پیدا کنند که از جمله آن ها، جاماندگان از ثبت نام اولیه سهام عدالت می باشند. 

با توجه به اهمیت دریافت سهام عدالت، برای جامانده ها از دوره اول این سهام دولتی، در ادامه، در پاسخ به این سوالات که آیا امکان ثبت نام مجدد جامانده ها وجود دارد، جامانده ها به کجا مراجعه کنند و همچنین، در رابطه با سامانه و سایت آن، مطالب لازم آورده شده است.

سهام عدالت| آیا امکان ثبت نام مجدد جامانده ها وجود دارد؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد، پس از رونق بی سابقه بازار بورس، تعداد زیادی از افراد جامانده از اولین دوره ثبت نام سهام عدالت، خواستار برگزاری مجدد فرآیند نام نویسی سهام عدالت، از سوی دولت شدند. لذا، در این راستا، دولت، اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی سهام عدالت، برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آن ها، کرده است که بر طبق آن، ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای سه گروه اصلی جاماندگان امکان پذیر خواهد شد که این سه گروه به ترتیب شامل موارد زیر می باشند :

افرادی که اقدام به ثبت نام در دوره اول سهام عدالت کرده اند، اما، به هر دلیلی، مانند خرابی زیر ساخت های سیستمی، موفق به انجام این کار و دریافت سهام عدالت نشده اند.

افرادی که بعد از اجرایی شدن طرح ثبت نام سهام عدالت، عضو کمیته مستضعفان و یا سایر سازمان های حمایتی گشته اند و یا قبل از این دوران، عضو خانواده نبوده و بعدا وارد آن شده اند.

جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند

با توجه به اینکه در حال حاضر، تنها، طرح پیشنهادی ثبت نام و ارائه مجدد سهام عدالت، برای افراد واجد شرایط و مشمول آن، تصویب شده است، در نتیجه اطلاعات دقیقی، از جزئیات آن، همانند اینکه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۱ کی شروع می شود، وجود ندارد.

اما، با توجه به شرایط برگزاری ثبت نام اولیه سهام عدالت، پیش بینی می شود که متقاضیان، برای ثبت نام دوره دوم نیز، همانند دوره اول، تنها کافی است تا با در دست داشتن مدارک لازم برای سهام عدالت، از طریق سامانه و سایت ثبت نام سهام عدالت، مراحل مربوطه را طی کنند و نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای نمی باشد.

همچنین، لازم به ذکر است به تازگی، تعداد جاماندگان تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی، مشخص شدند. بر این اساس، در مجموع حدود 3 میلیون و 337 هزار و 700 نفر جزو جاماندگان سهام عدالت، می باشند که حدود 2 میلیون و 25 هزار نفر، از این افراد، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و حدود 1 میلیون و 300 نفر، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت را دارند، می بایست در رابطه با زمان دقیق، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با زمان ثبت نام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۱

با توجه اینکه برای بسیاری از افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، سوال پیش آمده که جامانده ها به کجا مراجعه کنند، شرکت سپرده گذاری مرکزی، با در نظر گرفتن شرایط لازم برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 1401، سعی بر این داشته تا جهت تسهیل در انجام فرآیند ثبت نام جامانده ها سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام جدید سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان اینترنتی را در نظر بگیرد.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت الکترونیکی، اقدام نمایند.

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۱، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، ثبت نام جامانده ها سهام عدالت 1401، از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir، انجام شود.

افرادی که جزو 6 دهک اول و ضعیف جامعه می باشند که دولت موظف به حمایت از آن ها می باشد.

لازم به ذکر است آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، در سال 1401، در دستور کار است که از تیر ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می ‌شود.

افرادی که قصد گرفتن سهام عدالت، برای کودکان را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت ثبت نام سهام عدالت، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت سهام عدالت برای کودکان، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.