کد خبر : 19070 / /
/

۹ دهک اول درآمدی جامعه در هفته پیش رو باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید باشند. یارانه‌ای که پرداخت آن از اردیبهشت امسال آغاز شده و تاکنون دو مرحله آن پرداخت شده است. حالا قرار است بیستم تیر ماه سومین مرحله این یارانه هم واریز شود

یارانه نقدی با گذشت بیش از ۵۰ روز، قابل برداشت نیست. تکلیف یارانه نقدی جاماندگان هفته آینده مشخص می شود. یارانه نقدی امکان دارد روز عید قربان واریز شود. عیدی جدیدی در کنار یارانه نقدی وجود ندارد. جدیدترین خبرها درباره یارانه نقدی را اینجا دنبال کنید.

یارانه نقدی این هفته چقدر است؟

 به روال دو ماه گذشته در سومین روز هفته آینده، یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ۹ دهک درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. جز این قرار است برخی از گروه‌های جامغه بسته معیشتی دریافت کنند. اگرچه مشخص نیست این بسته در این هفته پرداخت می‌شود و یا در مناسبتی دیگر. 

۹ دهک اول درآمدی جامعه در هفته پیش رو باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید باشند. یارانه‌ای که پرداخت آن از اردیبهشت امسال آغاز شده و تاکنون دو مرحله آن پرداخت شده است. حالا قرار است بیستم تیر ماه سومین مرحله این یارانه هم واریز شود.

گروه دیگری که این هفته باید منتظر یارانه جدید باشند، معترضان به عدم دریافت یارانه هستند. حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ماه گذشته به عدم واریز یارانه اعتراض کردند. یارانه این گروه واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست تا سازمان هدفمندی یارانه این گروه را شناسایی کند و تشخیص دهد که معترضان مشمول یارانه می‌شوند.

اطلاعات این گروه هم بررسی شده و احتمالا یارانه این گروه هم در روز بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود. بر این اساس، این هفته تنها یک یارانه نقدی به حساب مشمولان واریز می‌شود و یارانه دیگری در راه نیست.

پیش از این، مطرح شده بود که احتمالا قرار است دولت یارانه عید قربان را پرداخت کند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد یارانه مناسبتی جدیدی در راه نیست و آنچه در بسیاری از رسانه‌ها با عنوان یارانه عید قربان مطرح شده، همان یارانه ماهانه‌ای است که بیستم هر ماه پرداخت می‌شود. اما از یارانه مناسبتی خبری نیست.

یارانه نقدی| بسته معیشتی جدید توزیع می‌شود؟

چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»

با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.

برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود.

زمان واریز یارانه نقدی تیر ماه ۱۴۰۱

روز نو :البته پیش از ابراهیم رئیسی، مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده بودند که یارانه نقدی و معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱ در روز دوشنبه بیستم ماه جاری پرداخت شود. بررسی پرداخت‌ها دولت در مراحل گذشته نیز این موضوع را تاییدمی کند.

جایگزینی یارانه نقدی با کالابرگ موضوعی بود که اعضای تیم اقتصادی دولت، در هفته‌های گذشته مطرح کردند. اما ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز ستاد هماهنگی اقتصادی تایید کرد که فعلا یارانه نقدی ادامه پیدا خواهد کرد و فعلا خبری از کالابرگ نیست.

رئیس دولت سیزدهم در این رابطه خطاب به تیم اقتصادی دولت دستور داده، یارانه کسانی که در بررسی‌ها، صلاحیت آن‌ها برای دریافت یارانه احراز شده است به سرعت و بدون وقفه پرداخت شود. او گفته که به اعتراضات رسیدگی شده و پرداخت یارانه، به تناسب شاخص‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است.

اما او چیزی در مورد زمان واریز یارانه نقدی مرحله ۱۳۷ نگفت و جزئیات پرداخت سری جدید را به هفته بعد واگذار کرد.

البته پیش از او، مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده بودند که یارانه نقدی و معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱ در روز دوشنبه بیستم ماه جاری پرداخت شود. بررسی پرداخت‌ها دولت در مراحل گذشته نیز این موضوع را تایید می‌کند.

اگر در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد یارانه نقدی دریافت کرده اید، در تیرماه نیز باید منتظر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشید. اما اگر جز حذف شدگان یا جاماندگان هستید و در سامانه وزارت کار اعتراض تان را به ثبت رسانده اید. باید منتظر پایش و نتیجه نهایی باشید.

در نهایت اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها شما را در دهک اول تا نهم قرار دهد، شما نیز در این مرحله یارانه مذکور را دریافت می‌کنید.

اما چنانچه میزان گردش حساب یک سال اخیرتان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است، سفر خارجی رفته اید، یا خودرویی با قیمت بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان در طول یک سال اخیر خریده باشید، احتمالا در پایش وزارت کار و کارشناسان سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دهک دهم قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی از گرفتن یارانه ۳۰۰ هزار تومانی محروم می‌شوید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.