کد خبر : 19565 / /
/

امید ارباب، مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی، اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند. نکته مهم‌ترین اینکه تمام سامانه‌های دولتی با پسوند. IR تمام می‌شوند و پسوندهای دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند.

 با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی، اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند. سهام عدالت جاماندگان قرار است امسال اعطا شود. حالا قرار است کسانی هم که از دریافت سود سهام عدالت جاماندند سود سهام عدالت دریافت کنند. اخبار مربوط به سهام عدالت در خبر روز به روز می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند.

امید ارباب، مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی، اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند. نکته مهم‌ترین اینکه تمام سامانه‌های دولتی با پسوند. IR تمام می‌شوند و پسوندهای دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند.

به گفته ارباب در خصوص شکل کلاهبرداری اشخاص باید گفت، این افراد با راه‌اندازی سایت‌های جعلی، اقدام به فیشینگ می‌کنند و اشخاص را به سایت مشابه هدایت و به هر شکلی افراد را مجاب می‌کنند که اطلاعات بانکی خود را ارائه دهند. افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

وی اضافه کرد: افراد برای پیگیری اخبار سود سهام عدالت لازم است به سایت‌های معرفی شده شرکت سپرده گذاری به نشانی سهام عدالت دات آی‌آر یا درگاه جامع ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنند. در این سایت‌ها همه اطلاعات مورد نیاز وجود دارد. همچنین خود بانک‌ها حتما در زمان واریز سود اعلام می‌کنند که این سود برای سهام عدالت است. افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند قطعا مشکلی در حساب‌های بانکی‌شان وجود داشته است.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در صورت ارائه اطلاعات بانکی، به ویژه شماره شبای معتبر سود جاماندگان از واریز سود سهام عدالت تا پایان تیر واریز می‌شود.

فرصت ۲ روزه برای اعلام شماره شبا جهت دریافت سود سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران سهام عدالت روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فرصت دارند، شماره حساب خود را از طریق سجام اعلام کنند تا سود برای آنها واریز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، محمود حسنلو اظهار داشت: سود سهام عدالت که قرار است اول یا دوم مرداد واریز شود مربوط به کسانی است که شماره شبای آن‌ها در نوبت قبلی واریز سود مشکل داشته یا شماره حساب مشترک یا شماره حساب سپرده بلندمدت بوده که امکان واریز ندارند، بنابراین باید همه این افراد ظرف یکی دو روز باقیمانده شماره معتبر از طریق سامانه سجام ثبت کنند.

وی در مورد اینکه قرار بود تا آخر تیرماه سود سهام عدالت افرادی که شماره شبا اعلام کنند، واریز شود، گفت: از این تعداد برخی اقدام به ارائه شماره شبای حساب بانکی کرده‌اند که امیدواریم در روز اول یا دوم مردادماه سال جاری سود مانده آن‌ها واریز شود.

ماجرای وام سهام عدالت بانک ملی چیست؟

دارندگان سهام عدالت می‌توانند با کمک سهام خود وام بگیرند. وامی که مبلغ آن ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. اما شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

مبلغ وام سهام عدالت برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۷ میلیون تومان است.

در این شیوه سهام عدالت به‌عنوان وثیقه قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند وام سهام عدالت دریافت کنند. همچنین تنها سه بانک وام سهام عدالت می‌دهند و یکی از این بانک‌ها بانک ملی است. شرایط توثیق سهام عدالت بانک ملی چیست؟

شرایط دریافت وام سهام عدالت

اولین سوال این است که چه کسانی می‌توانند با سهام عدالت خود وام بگیرند؟ تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. اما مشروط به اینکه:

– هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌ باشند.

-همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت ‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان وام دریافت کنند.

-متقاضیان این وام باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت طی کرده باشند.

– با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، هیچ وامی پرداخت نمی‌شود.

مراحل دریافت وام

اگر فردی بخواهد از بانک ملی وام سهام عدالت را بگیرد، حتما باید در این بانک حساب بانکی باز کند.

مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند.

اگرچه عنوان شده مبلغ معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است، اما گویا وامی که بانک ملی به متقاضیان می‌دهد تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

دریافت این این وام، غیرحضوری است و متقاضیان باید برای شروع کار، یکی از اپلیکیشن‌های ایوا (سامانه مخصوص بانک ملی)، بله و شصت را انتخاب کنند.

نکته مهم درباره وام سهام عدالت این است که این وام به صورت نقدی و کارت بانکی نیست و امکان خرج‌کردن آن در همه جا وجود ندارد.

بلکه افرادی که این وام را گرفته‌اند کارت اعتباری دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.