کد خبر : 20131 / /
/

ثبات چند روزه نرخ دلار موجب شده تا قیمت خودرو هم به آرامش برسد.

قیمت پراید ثابت ماند.  قیمت پراید این روزها نوسان کمتری را تجربه می کند. قیمت پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید وابسته به قیمت ارز و وضعیت سیاسی است. جدیدترین قیمت پراید و خودروهای داخلی را در خبر روز دنبال کنید.

جدیدترین قمیت پراید امروز 11 مرداد

کارشناسان بازار خودرو اعتقاد دارند که وجود آرامش در بازار ارز، یکی از عواملی است که باعث آرامش بازار خودرو شده است.

به باور آنها، ثبات چند روزه نرخ دلار موجب شده تا قیمت خودرو هم به آرامش برسد.

قیمت پراید

این در حالی است که گروهی از کارشناسان عنوان می‌کنند که یک آرامش آتش زیرخاکستر را به دلیل نبود فضای مثبت برجامی شاهد هستیم و این امکان وجود دارد که بازار خودرو در روزهای آینده رشد قیمت را ثبت کند.

با این حال، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۲ میلیون تومان افزایش و تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ در حدود ۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۰۲ میلیون تومان قیمت دارد و تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز ۱۹۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت پراید

این در شرایطی است که در بازار خودرو شاهد بودیم که بقیه خودروها هیچ‌گونه تغییر قیمتی پیدا نکرده‌اند و به نظر می‌رسد ترمز ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو کشیده شده است.

قیمت پراید | ثبت نام و قیمت محصولات مرداد ۱۴۰۱

فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه سایپا + لینک ثبت نام و قیمت محصولات مرداد ۱۴۰۱

سایپا، ثبت نام فروش فوق العاده خودرو با قیمت قطعی (بخشنامه سایپا - فروش فوری با موعد ۹۰ روزه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو) را در مرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز کرد. فرم ثبت نام اینترنتی محصولات از طریق سامانه ثبت نام یکپارچه خودرو در دسترس است.

 ثبت‌نام فروش فوق العاده سایپا در سامانه یکپارچه فروش به صورت دو طرح فروش عادی و ویژه جوانی جمعیت آغاز شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سایت متمرکز خرید خودرو است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تخصیص خودرو و ثبت نام خرید خودرو ایجاد شده است.

قیمت پراید

خودرو یکپارچه

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد. تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. هرگونه فروش، فروش فوری، فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو فقط از طریق این سامانه انجام می‌شود.

فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه سایپا + لینک ثبت نام و قیمت محصولات مرداد ۱۴۰۱

ثبت نام سایپا

ثبت نام در طرح جدید فروش سایپا از ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز و تا تکمیل ظرفیت خودروها ادامه خواهد داشت.

محصولات سایپا

بر پایه بخشنامه گروه خودروسازی سایپا محصولات ارائه شده در این طرح فروش فوق العاده شامل کوییک با گیربکس معمولی و کوییک.آر با گیربکس معمولی هستند.

موعد تحویل محصولات سایپا

طبق اعلام سایپا زمان تحویل خودروها در طرح فروش فوق‌العاده حداکثر ۹۰ روزه است.

قیمت محصولات سایپا

خودرو قیمت (تومان) موعد تحویل

کوییک با گیربکس معمولی ۱۶۸.۰۷۴.۰۰۰ ۹۰ روزه

کوییک R با گیربکس معمولی ۱۷۸.۰۲۰.۰۰۰

سامانه ثبت نام سایپا ۱۴۰۱ یکپارچه

ثبت نام سایپا فقط از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com/public/home امکان پذیر است.

شرایط ثبت نام سایپا در سامانه خودرو

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت، با بیان این مطلب اعلام‌کرد: برای طرح فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود و محدودیت پلاک انتظامی فعال و عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و… اعمال نمی‌شود.

فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه سایپا + لینک ثبت نام و قیمت محصولات مرداد ۱۴۰۱

سایت سایپا

متقاضیان برای ثبت نام به درگاه اینترنتی فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

ایران خودروی «صفر ستاره» وارد می‌کند؟

اتفاق عجیب در واردات خودرو

دولت قرار است خودروی اقتصادی وارد کند. خودروهایی که نیاز همه دهک‌ها را پوشش دهد. اما این خودروهای اقتصادی چه ویژگی‌هایی دارد و سطح ایمنی آنها چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هنوز از آیین‌نامه واردات خودرو رونمایی نشده است. اما گفته می‌شود هدف دولت واردات خودروهای ۱۰ هزار دلاری یا کمتر است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودروها به لحاظ کیفی شرایط مطلوبی ندارند و ستاره ایمنی آنها صفر است. آیا دولت قرار است چنین خودروهایی وارد کند؟

دو روز قبل آیین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شد. حالا رئیس این کمیسیون می‌گوید خودروهایی مانند تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ از رده خارج شده‌اند، اما تاکنون معادل داخلی برای آن‌ها تعیین و تولید نشده و یکی از اهداف آیین‌نامه مذکور، واردات خودروهایی است که نیاز تمامی اقشار درآمدی را پوشش دهند. خودروهایی که به گفته این نماینده مجلس قیمت آنها کمتر از ۱۰ هزار دلار و حدود ۶ تا ۸ هزار دلار است و احتمالا تعرفه واردات آنها بین ۱۰ الی ۲۰ درصد است.

اما کدام خودرو را می‌توان وارد کرد؟ پیش از این مساله واردات خودروهای هندی مطرح بود. مرکز پژوهش‌های مجلس ماه گذشته گزارشی منتشر کرد و در آن لیست خودروهای اقتصادی که ایران می‌تواند وارد کند را در جدولی عنوان کرد.

دو تا سه مل خودروی اقتصادی هندی که اگرچه قیمت آنها ۵ تا ۷ هزار دلار است، اما سطح ایمنی آنها بسیار پایین است و هیچ ستاره‌ای ندارد. دیگر خودروهای این لیست هم وضعیت مشابهی دارند خودرویی مانند نسخه هندی هیوندایی i10 که تنها دو ستاره دارد. یا خودروی داچیا ساندرو ۲۰۲۲ که ان هم دو ستاره دارد و از نظر ایمنی وضعیت غیرقابل قبولی دارد.

پایان انحصار صنعت خودرو؟

برخی معتقدند صرف باز شدن قفل واردات، دستاورد خوبی است و می‌تواند به انحصار خودروسازان پایان دهد. اما عده دیگری می‌گویند حالا که مساله واردات خودرو مطرح است، دولت باید واردات را آزاد کند و نوع خودرو و قیمت آن را به واردکنندگان بسپارد نه اینکه برای واردات خودرو هم سقف تعیین کند. این رفتار، ادامه رفتار انحصارگرایانه‌ای است که دولت تاکنون در عرصه خودرو داشته و گویی به خودروسازان این سیگنال را می‌دهد که واردات به نحوی نیست که انحصار آنها را به مخاطره بیندازد.

در حالی که هدف اصلی آزادسازی واردات خودرو این است که انحصار خودروسازان داخل شکسته شود و آنها یا قیمت را کمتر کنند و یا کیفیت را ارتقا دهند. اما حالا به نظر می‌رسد قرار است خودروهایی وارد شود که هیچ‌کدام کیفیت بهتری از نمونه‌های داخلی ندارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.