کد خبر : 21058 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید در رکود است. قیمت پراید این روزها نوسان کمتری را تجربه می کند. قیمت پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید وابسته به قیمت ارز و وضعیت سیاسی است. جدیدترین قیمت پراید و خودروهای داخلی را در خبر روز دنبال کنید.

قیمت پراید امروز 3 شهریور 1401

در حال حاضر بازار خودروی کشور در وضعیت رکودی قرار دارد. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، بازار مجددا در رکود می‌رود و با اندکی کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. اما این روند کوتاه مدت است و سپس روند تورمی بسیار کندی را پیش می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز شه میلیون تومان افزایش داشت و به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ اتومات هم در قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید+ قیمت خودروهای پرطرفدار 

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۹۷ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز پنج میلیون تومان افزایش داشت و امروز در قیمت ۵۷۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما در این میان خودروی پژو پارس اتوماتیک نسبت به روز گذشته ۱۳ میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۵۳ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار خودروی کشور در وضعیت رکودی قرار دارد. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، بازار مجددا در رکود می‌رود و با اندکی کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. اما این روند کوتاه مدت است و سپس روند تورمی بسیار کندی را پیش می‌گیرد.

او افزود: اما اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، در فصل پاییز جهش قیمت در بازار دیده می‌شود. دولت نیز سعی در گفتار درمانی و کنترل قیمت‌ها خواهد کرد.

چندی پیش نیز، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد.

این کارشناس خودرو می‌گوید تنها عاملی که بر کاهش قیمت‌ها اثر گذاشته است، کاهش قیمت دلار است. به گفته این کارشناس، خودرو در سال‌های گذشته به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل و بازار آن تبدیل به یک بازار دلاری شده است. یعتی قیمت خودرو مستقیما به قیمت دلار وابسته است. دلار ارزان شود، خودرو هم کمی ارزان امی‌شود و افزایش نرخ دلار، باعث رشد قیمت‌ها می‌شود.

نگاهی به خودروهای ۲۰ هزار دلاری 

وزارت صمت با خودروسازهای ژاپنی، آلمانی، هندی و چینی جهت واردات خودرو تا سقف ۲۰ هزار دلار گفتگو کرده است. کدام مدل‌ها را می‌توان در چنین بازه قیمتی وارد کرد؟

روز گذشته امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از مذاکره با خودروسازی‌هایی مانند تویوتا ژاپن و خودروسازهای آلمانی، چینی و هندی جهت واردات خودرو خبر داد. طبق اعلام این وزارت‌خانه، قرار است خودروهای وارداتی تا سقف ۲۰ هزار دلار قیمت داشته باشند تا دهک‌های پایین جامعه قدرت خرید آن را داشته باشند.

پیش‌تر نیز وزارت صمت اعلام کرده بود واردات‌خودرو زیر ۱۰ هزار دلار از اروپا را در برنامه خود دارد. اما با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص شد برای واردات خودروهایی در این بازه قیمتی گزینه‌های زیادی وجود ندارد. همچنین بسیاری از امکانات این خودروها به صورت آپشن‌های اضافه ارائه می‌شدند.

واردات تویوتا از چین

اکنون وزارت صمت سقف ارزش خودروهای وارداتی را بالا برده است.  با احتمال بالایی خودروهای ژاپنی تویوتا در میان خودروهای وارداتی هستند. بر اساس داده‌های سایت carprice، در بازه ۲۰ هزار دلار مدل‌های کرولا این خودرو موجود است. قیمت حال حاضر تویوتا کرولا ۲۰ هزار و ۴۲۵ دلار است. تویوتا کرولا هیبریدی اما ۲۴ هزار دلار قیمت دارد و نمی‌تواند در این بازه قرار بگیرد. در برخی سایت‌ها تویوتا کرولا ال ای مدل ۲۰۱۸، ۱۹ هزار دلار نیز قیمت‌گذاری شده است. چند مدل دیگر کرولا نیز در این رنج قیمتی امکان ورود به کشور را دارند. واردات خودرو

خودروهای آلمانی در ایران

در میان خودروهای آلمانی نیز برخی مدل‌های اوپل می‌توانند در طیف قیمتی ۲۰ هزار دلار قرار بگیرند. برای مثال مدل اوپل موکا ایکس اس در حال حاضر ۲۰ هزار ۵۰۰ دلار قیمت دارد. البته این ماشین تولید ۲۰۱۷ است. خودرو فولکس واگن جتا اس اتو تولید سال ۲۰۲۱ نیز ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. در میان خودروهای برند فورد، مدل فورد تاروس اس ای ال آدبلیودی ۲۰۱۸ به قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار معامله می‌شود. مدل‌های فورد  فوکوس اس ۲۰۱۸ با قیمت ۱۷ هزار دلار، فورد اکو اسپورت تیتانیوم پلاس ۲۰۱۹ با قیمت ۱۵ هزار دلار از سدان‌ها و شاسی بلند‌های موجود در بازه قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار هستند. واردات خودرو

از هندی‌ها هم خودرو می‌خریم

در خصوص خودروهای هندی اکثر مدل‌‌های ماهیندرا در بازه ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار قرار دارند. این خودروها در دسته شاسی بلندها قرار دارند. مدل‌های اشکودا کوشاک نیز در همین بازه قیمتی قرار دارند و اکثرا در دسته سدان‌ها قرار می‌گیرند. واردات خودرو

خودروسازهای چینی مانند جک، در میان مدل‌های امسال خود خودروهایی در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار دارند. برای مثال مدل جک جی اس ۷، ۱۶ هزار دلار قیمت دارد. جک جی ۷ ۲۰۲۲ نیز ۱۹ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌است. برخی شاسی بلند‌های ام جی نیز زیر ۲۰ هزار دلار قیمت دارند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.