کد خبر : 21648 / /
/

بر اساس اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی بسیاری از افرادی که از دریافت سود سهام عدالت جا مانده اند پیگیر نحوه ثبت نام این سهام شده اند.

جاماندگان سهام عدالت ده میلیون تومان سهام عدالت دریافت می کنند. در این خبر می خوانید که صاحبان جدید سهام عدالت چگونه سهام عدالت خود را دریافت می کنند. جدیدترین اخبار سهام عدالت را در این خبر بخوانید.

منابع خبری در توییتر از پیگیری زمان و نحوه ثبت نام جدید از جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ خبر دادند و به بررسی چگونگی آن پرداختند.

بر اساس اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی بسیاری از افرادی که از دریافت سود سهام عدالت جا مانده اند پیگیر نحوه ثبت نام این سهام شده اند.

بنا بر اعلام مسئولین دولتی در ماه های آینده به حدود ۳ تا ۴ میلیون نفر از جاماندگان به صورت خودکار و بدون نیاز به ارائه اطلاعات خاص سهام عدالت اختصاص پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، برخی سودجویان در فضای مجازی، با ارسال پیام های اغواکننده قصد بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد را دارند.

اگر از جاماندگان سهام عدالت هستید و یا اطرافیان شما به دنبال اطلاع از چگونگی نحوه ثبت نام این سهام هستند، در نظر داشته باشید که برای دریافت سهام عدالت نیازی به ثبت نام در درگاه خاصی نیست.

اگر سود سهام عدالت می‌خواهید این نکات را بخوانید

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید.

اگر سود سهام عدالت می‌خواهید این نکات را بخوانید

  آیا می‌دانید مشکل سود نگرفتن سهام عدالت به دلیل ثبت نکردن شماره شبا در سامانه است؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، ارائه نکردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است. از جامعه 49 میلیون نفری مشمولان سهام عدالت، حدود 2 میلیون نفر هنوز شماره شبا معتبر بانکی اعلام نکرده‌اند. مشکلی که با تبدیل شماره کارت به شبا به آسانی قابل رفع کردن بود، اما تبدیل به مانعی برای گرفتن سود سهام عدالت خیلی از صاحبان سهام عدالت شده است.

اما این روزها دریافت شماره شبا خیلی ساده است. کافی است با تبدیل شماره کارت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت- و ورود به سایت رده یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد 24رقمی شبا را دریافت کنید.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کار کرد؟

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir

رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد. آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

برای گرفتن سود سهام عدالت چه راهی وجود دارد؟

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد 24رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

مطابق صحبت‌های اخیر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی جاماندگان ، از میان دو دهک درآمدی هستند که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند و تا پایان سال ۱۴۰۱ سبد سهام خود را دریافت خواهند کرد.

مطابق گزارش‌های رسمی از زمان آغاز این پروژه تاکنون کمتر از پنجاه میلیون نفر در این قالب سهامدار شدند اما با این حال در ماه‌های گذشته بحث‌هایی حول شناسایی جاماندگان مستحق در گرفت.

اردیهبشت ماه امسال محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفت: موضوع سهام عدالت در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ و به عنوان یکی از بند‌های بودجه تصویب شد. دولت مکلف است به جاماندگان، این سهام را واگذار کند و اولویت‌های مربوط به این بخش را به شکلی مدنظر قرار دهد.

آنزمان براساس برآورد این نماینده مجلس، حدود پنج میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستحق، کارگران فصلی، بازنشستگان و رزمندگان معسر هستند که استحقاق دریافت این یارانه را دارند اما هنوز به آنها سهامی تعلق نگرفته است.

با این حال حسین امینی‌خواه، بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت به تازگی، تعداد جاماندگان را حدود سه میلیون نفر عنوان کرد.

شناسایی ۳ میلیون نفر جامانده سهام عدالت

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اعلام شناسایی حدود ۳ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت، شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده در این طرح را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حسین امینی‌خواه گفت: بانک اطلاعاتی حدود ۳ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری نهادهای مربوط، معاونت رفاه وزارت تعاون و کار و همچنین سازمان خصوصی شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.

 بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده از سهام عدالت اعلام می‌شود، عنوان کرد: سایت مربوط به انتقال سهام فوتی‌ها به وراث با توجه به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تعاونی‌های سهام عدالت با بیش از ۴۹ میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تعاونی‌های اقتصادی کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور عنوان کرد: تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به دوراندیشی مقام معظم رهبری در موافقت با اجرای ۴۴ قانون اساسی در واگذاری سهام برخی شرکت‌های صدر اصل ۴۴ به شش دهک پایین جامعه تشکیل شد. وی بیان کرد: اگر دولت بتواند از پتانسیل تعاونی‌های سهام عدالت در حوزه اقتصاد کشور استفاده کند به‌گونه یقین نقش مؤثری در اقتصاد بومی استان‌ها، شهرستان‌ها و همچنین اشتغال‌زایی دارد.

امینی‌خواه گفت: مقوله تعاون در چهار دولت گذشته بسیار مورد بی‌مهری قرارگرفته است، در حالی که اقتصاد اسلامی مبنی بر محور تعاون می‌تواند به کاهش فاصله‌های طبقاتی و مشارکت عموم مردم در اقتصاد کشور سهم بهسزایی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات بیش از ۱۵ ساله مدیران و کارکنان ۳۵۲ شرکت سهام عدالت شهرستانی کشور تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم با توجه به عدم پرداخت ۲۵ درصد از مانده مطالبات شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی تا پایان سال ۱۳۹۸، همچنین کل مطالبات و حق بیمه کارکنان تعاونی‌ها حمایت و کارهای لازم را درزمینهٔ تسریع در پرداخت مطالبات کارکنان انجام بدهند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور ضمن تأکید بر تثبیت امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های سهام عدالت خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های تعاونی که بیش از ۱۵ سال عمر خود را در تعاونی‌ها صرف نمودند تأمین کند.

امینی‌خواه با بیان اینکه وجود تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به تعدد آن‌ها در بیش از ۳۵۲ شهرستان کشور سبب نظارت بسیار گسترده بر دارایی مردم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شرکت‌های سرمایه‌پذیر شده‌است، اظهار داشت: امیدواریم جایگاه و نقش این تعاونی‌ها با تدوین مقررات و اجرای قانون اصل ۴۴ هر روز پررنگ‌تر از قبل شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.