کد خبر : 22470 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌یکشنبه یکم آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید دچار نوسان شده است. قیمت پراید و خودرو ایرانی در رکود قرار دارد. قیمت پراید تا اوایل زمستان 20 درصد بالا می رود. قیمت پراید تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. آخرین اخبار قیمت پراید را در اینجا بخوانید.

بازار خودرو همچنان در رکود است. با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، پیش‌بینی می‌شود که رکود و روند افزایش قیمت‌ها در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌یکشنبه یکم آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ اتومات در سطح ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست صبح شنبه در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هم‌اکنون ۳۱۰ میلیون تومان ارزش دارد. تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۷ میلیون تومان در بازار شروع به کار کرد.

قیمت پراید | پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه و خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

اما چندی پیش هم، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما بعید است که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال کاهش یابد. از طرف دیگر، به دلیل شرایط سیاسی موجود در کشور و همچنین فقدان سیاست‌گذار قوی در بحث صنعت و بازار خودرو که تصمیمات‌شان تغییری در رویه بازار ایجاد کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کند.

ارزیابی بازار خودروهای پرطرفدار ایران خودرو از رشد قیمت محصولات این شرکت در بازار حکایت دارد.

افزایش 5 میلیون تومانی «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که از میان 6 محصول پرطرفدار ایران خودرو امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۱ چهار محصول رشد یک تا پنج میلیون تومانی در بازار داشتند و دو محصول با افت 2 میلیونی در بازار قیمت گذاری شدند.

به گفته فعالان بازار رشد قیمت خودرو در حالی در این بازار رقم خورده که از 12 مهر 1401 تاکنون قیمت دلار نوسان اندک داشته، با این حال قیمت خودرو در این به دفعات افزایش یافته است.

براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افزایش 5 میلیونی بیشترین رشد قیمت را داشته و «دنا معمولی» و «تارا دنده ای» افت 2 میلیونی داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» در بازار امروز با افت 2 میلیونی 348 میلیون تومانی شد . اما «هایما S7» هم در بازار تغییر قیمت نداشت و 952 میلیون تومانی شد. رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو «تارا دنده ای» هم در بازار افتی با 2 میلیونی 442 میلیون تومانی شد.  

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» با افزایش 2 میلیونی در بازار 400 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش 5 میلیونی 525 میلیون تومانی شد. اما «پژو 207 دنده‌ای»  در بازار با افت یک میلیونی 407 میلیون تومان دست به دست شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.