کد خبر : 23075 / /
/

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۰۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۶,۶۸۰ تومان معامله شد.

 قیمت دلار امروز در محدوده 36 هزار و  680 تومان معامله شد. قیمت دلار چند روز است که به شدت گران شده است. قیمت دلار به وضعیت سیاسی گره خورده است. قیمت دلار در بازار متشکل امروز نسبت به روز قبل 30تومان رشد کرد. برای اطلاع از آخرین قیمت دلار با این خبر همراه باشید.

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۰۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۶,۶۸۰ تومان معامله شد.دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۷ تومان افزایش، ۲۹,۱۱۱ تومان نرخ گذاری شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۱.۹۶ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۹,۴۹۰ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۹,۱۱۱ تومان معامله شد.دلار کانادا با افزایش ۰.۰۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۷,۱۹۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد

روز قبل دلار در بازار آزاد مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۳۶,۶۵۰ (سی و شش هزار و ششصد و پنجاه ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۸ درصدی به ۳۶,۶۸۰ (سی و شش هزار و ششصد و هشتاد ) تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۹,۰۵۴ (بیست و نه هزار و پنجاه و چهار ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۹ درصدی به ۲۹,۱۱۱ (بیست و نه هزار و یکصد و یازده ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۸,۹۱۰ (بیست و هشت هزار و نهصد و ده ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۱.۹۶ درصدی به ۲۹,۴۹۰ (بیست و نه هزار و چهارصد و نود ) تومان رسید.

 قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۷,۱۷۵ (بیست و هفت هزار و یکصد و هفتاد و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۹ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۵ درصدی به ۲۷,۱۹۰ (بیست و هفت هزار و یکصد و نود ) تومان رسید.

سقف کوتاه مدت قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد عقبگرد قیمت دلار بود.اسکناس آمریکایی که تا نزدیک مرز 37 هزار تومان پیشروی کرده بود با نسخه جدید بازار ساز  اندکی مهار شد و تا مرز 36 هزار تومان عقب نشینی کرد. 

ترس بازیگران ارزی از جریمه مالیاتی

گفته می شود در بازار ارز، تمایل به خرید ارز سهمیه ای با توجه به احتمال جریمه های مالیاتی، کاهش یافته است ولی تقاضای احتیاطی تا حدی در بازار حضور دارد و در این شرایط، پایین بردن قیمت دلار برای بازارساز پرهزینه تر خواهد بود. 

نسخه بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز

بانک مرکزی در نخستین واکنش اقدام به تسهیل‌گری در راستای خرید ارز سهمیه‌ای کرد. تا پیش از این هر شخص جهت خرید ارز توافقی باید در صفوف طولانی مقابل صرافی‌های مجاز می‌ایستاد و با ارائه کارت ملی خود تا سقف 2‌هزار دلار به صورت سالانه اقدام به خرید ارز با قیمتی پایین‌تر از بازار آزاد می‌کرد. اما از روز‌های پیش سازمان بازار متشکل ارزی در اقدامی جدید از شعب برگزیده برخی بانک‌ها به عنوان محل خرید ارز توافقی خبر داد.

علاوه بر آن با ارائه سامانه هوشمند خرید ارز معضل ایستادن در صف خرید ارز را نیز برطرف ساخت. بازارساز در اقدام بعدی خود با کمک نهاد‌های قضایی تعداد ۱۷ تن از سوداگران ارزی را دستگیر کرد تا از نوسان‌دهی این افراد به معاملات ارزی جلوگیری کند.

شب گذشته هم در معاملات پشت خطی فشار خریداران اندکی کمرنگ تر شد.عقب گرد دلار موجب شده بود که دیشب برخی معامله گران عنوان کنند، میانه کانال ۳۶ هزار تومان، سقف کوتاه مدت قیمت دلار است و بهتر است که فعلا از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند و آماده قرار گرفتن در موقعیت خرید در نرخ های پایین تر باشند.

پیش بینی قیمت دلار

فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز مرز حساس ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد احتمال برگشت دلار تا ابتدای کانال ۳۵ هزار تومان هم محتمل خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.