کد خبر : 24396 / /
/

امروز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال 1401، قیمت دلار صرافی ملی 36 هزار و 602 تومان تعیین شد. قیمت خرید این ارز در صرافی ملی ایران 36 هزار و 236 تومان است.

قیمت دلار در بازار آزاد در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۳۳۰ تومان افزایش، ۳۸,۶۷۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۰۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۶,۶۰۹ تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۴۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۶,۲۶۰ تومان معامله شد. قیمت دلار در سامانه سنا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱ تومان افزایش، ۳۰,۳۶۲ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار کانادا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۳۳۰ تومان افزایش، ۲۸,۳۱۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار صرافی ملی امروز 29 آذر سال 1401، 36 هزار و 602 تومان و قیمت یورو در این صرافی 38 هزار و 723 تومان است.

امروز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال 1401، قیمت دلار صرافی ملی 36 هزار و 602 تومان تعیین شد. قیمت خرید این ارز در صرافی ملی ایران 36 هزار و 236 تومان است.

همچنین قیمت یورو صرافی ملی 38 هزار و 723 تومان و قیمت خرید این ارز 38 هزار و 336 تومان اعلام شده است.

پیش بینی قیمت دلار 29 آذر 1401

روز گذشته روند خرید و فروش در بازار دلار مانند ۲ روز گذشته در جریان است. قیمت دلار در بازارهای موازی افزایشی است و دلار هرات با نرخ ۳۸ هزار ۴۵۰ تومانی معامله می‌شود. دلار سلیمانیه نیز در پله ۲ و ۳ کانال ۳۹ هزار تومانی قرار دارد اما فعلا دلار تهران پرچمدار بازارهای موازی است.

قیمت دلار در بازار متشکل ۳۶ هزار و ۲۷۲ تومان است و روند افزایشی دارد. دلار توافقی نیز ۳۶ هزار و ۶۰۳ تومان در بازار معامله می‌شود.

تحلیلگران فنی افزایش سطح انتظارات تورمی را به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت دلار در بازار معاملات تهران می‌دانند.

از سویی فاصله قیمت دلار با تورم بیش از ۵۰ درصدی دلیل دیگر افزایش قیمت این اسکناس آمریکایی در ماه‌های پایانی سال عنوان می‌شود که از ابتدای سال توسط کارشناسان بازارهای مالی نسبت به آن هشدار داده شده است.

روز گذشته صالح‌آبادی طی نشستی در جمع خبرنگاران؛ به موارد متعددی در بازارهای سرمایه و مالی به ویژه نرخ ارز اشاره کرد.

قیمت دلار | بهره بانکی افزایش می‌یابد؟

به نظر می‌رسد در صحبت‌های روز یکشنبه رئیس کل بانک مرکزی مهمترین موردی که به آن اشاره شد، اصلاح نرخ بهره بانکی بود.

او این تصمیم نهاد پولی کشور را به تبعیت از ۹۰ کشور دنیا که در ماه‌های گذشته اصلاح نرخ بهره‌بانکی انجام داده‌اند، الزامی دانست و به روسیه که نرخ بهره‌ بانکی خود را یک شبه به ۲۰ درصد رساند، اشاره کرد.

هر چند صالح آبادی این تصمیم را منوط به تصمیم نهایی شورای پول و اعتبار دانست که توسط بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای مالی نگه داشتن فنر فشرده دلار در دستان دولت و فاصله آن با تورم به اندازه کافی به تولید داخلی صدمه زده است. به باور آن‌ها با این اقدام، سود تولید نمی‌تواند خود را به سود بانکی برساند و آسیب به تولید کشور بیشتر می‌شود.

روز گذشته بازار دلار با قیمتی باثبات در حالت انتظاری قرار داشت. بسیاری از معامله‌گران در انتظار سفر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای برجام و نهایتا تاثیر آن بر قیمت دلار بودند. بازار در حالتی انتظاری قرار داشت و با اینکه قیمت کاهش نداشت اما روند باثباتی را پشت‌ سر گذاشت.

اما امروز چشم‌انتظاری معامله‌گران به تغییر روند قیمت دلار نتیجه‌ای عکس داشت. خبری از سفر گروسی به تهران در رسانه‌ها درج نشد، بازارهای موازی با رشد قیمت همراه شدند و قیمت دلار متشکل و سهمیه‌ای نیز افزایشی بود.

در شرایط کنونی برخی معامله‌گران معتقدند که بازار ارز کشش قیمت‌های پایین‌تر را ندارد و در شرایط موجود هرچه عرضه دلار توسط بازار‌ساز انجام شود، به دلیل مبهم بودن شرایط برجام بازهم قیمت‌ها صعودی خواهد بود.

برخی دیگر اما عقیده‌ دارند سیاستگذار با قدرت بیشتری تزریق انجام می‌دهد و پیش بینی می‌کنند که قیمت به کانال پایین‌تر نیز ریزش کند؛ در نتیجه در حال حاضر وقت خرید نیست.

قیمت دلار در بازار آزاد

روز قبل دلار در بازار آزاد مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۳۸,۳۴۰ (سی و هشت هزار و سیصد و چهل ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۸۵ درصدی به ۳۸,۶۷۰ (سی و هشت هزار و ششصد و هفتاد ) تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۳۶,۶۱۶ (سی و شش هزار و ششصد و شانزده ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۳۶,۶۰۹ (سی و شش هزار و ششصد و نه ) تومان رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.