کد خبر : 2702 / /
/

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، «شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی» را به استان ها ابلاغ کرد.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی با ستاد اجرایی کرونا حضوری می باشد . نحوه برگزاری امتحانات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود . نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و دهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد . نحوه برگزاری امتحانات طوری است که قبل از دوره انتخابات 1400 به اتمام می رسد . جزئیات نحوه برگزاری امتحانات را می توانید در سایت خبر روز بخوانید 

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در راستای  اجرای فعالیت «برنامه ریزی – طراحی سئوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی»، نکات قابل توجه و سه برگ برنامه امتحانات نهایی خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پایه دوازدهم دوره دوم آموزش متوسطه روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری و رشته هنر دوره پیش دانشگاهی شاخه فنی و حرفه ای، را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه نامه؛ امتحانات حضوری در مناطق زرد، نارنجی و قرمز با صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و در تمام مناطق با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی که متعاقباً ارسال می شود و نظارت مراقبان بهداشت انجام خواهد شد؛ ستاد امتحانات استان/شهرستان/نواحی و مناطق، طبق شیوه نامه تشکیل و نسبت به تعیین حوزه های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی حداکثر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شوند.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی 

نحوه برگزاری امتحانات

در ادامه این شیوه نامه آمده است؛ مسئولیت درج صحیح اطلاعات حوزه ها و عوامل اجرایی به ویژه شماره همراه آن ها، برعهده مدیر کل آموزش و پرورش  استان است.

گزارش تعیین حوزه های اجرا و تصحیح، از سامانه فاینال دریافت و پس از تأیید رؤسای سنجش، حراست و مدیران کل استان ها، باید از طریق اتوماسیون اداری به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال شود.

شایان ذکر است؛ سئوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم براساس برنامه درسی و بارم بندی وضعیت قرمز در شرایط همه­ گیری بیماری کرونا، طراحی می شوند، همچنین؛ برنامه درسی دوره دوم متوسطه در وضعیت قرمز، بارم بندی دروس و برنامه امتحانات در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانیwww.aee.medu.irقابل مشاهده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.