کد خبر : 1295 / /
/

ماجرای عجیب و جنجالی تردد غیرقانونی نماینده مجلس از خط ویژه و سیلی خوردن سرباز وظیفه راهور که با انتقادات و واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی همراه شد، سوژه انتشار کارتون شد.

به دنبال انتشار ویدئویی در فضای مجازی درباره برخورد یک نماینده مجلس با یک سرباز وظیفه، رئیس مجلس و رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی این موضوع خبر و اطمینان دادند که در صورت احراز تقصیر با نماینده برخورد خواهد شد.

گروه پارلمانی خبرگزاری فارس:  به دنبال انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی که حکایت از برخورد یک نماینده مجلس با یک سرباز نیروی انتظامی دارد، اینطور گفته شد که اصغر عنابستانی نماینده  سبزوار که قصد عبور از خط ویژه خیابان انقلاب تهران در دروازه دولت را داشته  با ممانعت سرباز نیروی انتظامی مواجه شد و در فیلم از سرباز وظیفه و برخی افراد حاضر در محل اینطور نقل شده که نماینده مذکور در واکنش به اقدام قانونی این سرباز به او سیلی می‌زند.

برخورد قانونی در صورت احراز تقصیر

اندکی بعد از  پخش این فیلم، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثۀ درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است، گفت: پس از رسیدن گزارش‌ها و‌ ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور،  هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی  صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه،گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است. 

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این هیئت، ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

صدور دستور انتظامی برای حمایت از سرباز وظیفه

نماینده مجلس

امروز همچنین سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار داشت: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق پرسنل ناجا از دستورات اکید فرمانده ناجا است، افزود: اعتقاد و باور سردار اشتری همواره بر این است که سربازان را چون فرزندان خود بدانیم و در صیانت از شخصیت، کرامت و حق و حقوقشان لحظه ای درنگ نکنیم، وی بارها تاکید کرده اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند بنابر این اجازه نمی دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.

سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

 به مامور پلیس راهور سیلی نزدم

نماینده مجلس

از سوی دیگر علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون برخوردش با ماموران راهور ناجا در محدوده خط ویژه اتوبوسرانی، تصریح کرد: سرباز مذکور به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین؛ آن‌ها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند و این باعث شد تا شلوغ شده و با حضور جمعیت، التهاب ایجاد شود.

نماینده مردم سبزوار همچنین گفت: ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم؛ لذا اینکه گفته می‌شود؛ عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری موضوع از طریق سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هستیم.

دستور بررسی دقیق و برخورد بدون مسامحه در صورت احراز تخلف

سیلی به سرباز

با این حال اما محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از صدور دستور رسیدگی بدون مسامحه به این موضوع خبر داد و در صفحه شخصی خود نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست.

وی افزود: در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.