کد خبر : 1347 / /
/

جوان داعشی که با ورود به پایگاه بسیج شهر شیبان در استان خوزستان، 2جوان بسیجی را به شهادت رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

شامگاه اردیبهشت سال97 حادثه خونینی در پایگاه بسیج شهر شیبان در استان خوزستان رخ داد. آن شب مأموران کلانتری شیبان که مقر آنها درست روبه‌روی پایگاه بسیج است با شنیدن سر و صداهایی که از سمت پایگاه بسیج به گوش می‌رسید راهی آنجا شدند و به محض ورود به پایگاه، جوانی بسیجی را دیدند که غرق در خون روی زمین افتاده بود. او بر اثر اصابت ضربات چاقو به‌شدت مجروح شده بود که با گزارش ماجرا به اورژانس، به بیمارستان انتقال یافت. مأموران در ادامه به سمت اتاق فرهنگی پایگاه رفتند و در آنجا جوان دیگری را دیدند که او نیز هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود اما در بررسی‌های اولیه معلوم شد که به شهادت رسیده است.

حوادث

هنوز مشخص نبود که عامل حمله به پایگاه بسیج چه‌کسی بوده و در این شرایط تیمی از مأموران بررسی‌های تخصصی برای شناسایی مهاجم را آغاز کردند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت از بیمارستان خبر رسید که مجروح این حادثه نیز بر اثر شدت جراحات جانش را از دست داده است و به این ترتیب آمار شهدای این حادثه به 2نفر رسید. درحالی‌که تنها چند ساعت از این حادثه گذشته بود، مأموران موفق شدند سرنخ‌هایی از فرد مهاجم به‌دست آورده و ساعت 6صبح روز بعد، او را که علی نام داشت دستگیر کنند. متهم در همان بازجویی‌های اولیه به حمله به پایگاه بسیج و به شهادت رساندن 2بسیجی اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل با برخی از اعضای گروهک تروریستی داعش که در خارج از کشور بودند از طریق فضای مجازی در ارتباط بودم. آنها شیعیان را افرادی کافر دانسته و می‌گفتند که باید علیه آنها اقدام کرد. من هم به تبعیت از آنها شروع کردم به تبلیغ و نشر عقاید وهابی در شهر شیبان. او ادامه داد:‌ مدتی قبل از فردی به‌نام ابودجانه در سوریه که با او در ارتباط بودم پرسیدم که آیا در سرزمین خودم جهاد، صحیح است؟ او نیز تشویقم کرد که این کار به شهید شدن و وارد بهشت شدن من کمک می‌کند. او به من می‌گفت در سرزمین خودت اگر شیعیان را بکشی، شهید می‌شوی.

مرد جنایتکار گفت: من با 2جوان بسیجی مشکلی نداشتم. فقط در شهر و ساختمان بسیج ‌دیده بودمشان اما اسم آنها را نمی‌دانستم. دلیل حمله‌ام به این 2نفر آن بود که دیدم جلوی در اتاق فرهنگی پایگاه بسیج یک کفش و یک دمپایی است و فهمیدم که 2نفر آنجا حضور دارند. وارد اتاق شدم و با چاقو هردونفر را زدم. حتی قصد داشتم سر یکی از آنها را طبق آموزش‌هایی که دیده بودم از بدنش جدا کنم اما موفق نشدم.

با اعترافات هولناک تروریست داعشی، وی به اتهام 2فقره قتل عمدی، عضویت در گروهک تروریستی داعش، محاربه و افساد فی‌الارض پای میز محاکمه قرار گرفت. دادگاه کیفری یک استان خوزستان پس از برگزاری جلسات رسیدگی متعدد درنهایت در تاریخ ۱۷بهمن۹۷ او را به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد. این در حالی بود که در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده، خانواده 2شهید حادثه با حضور در مرجع قضایی خواستار قصاص جوان جنایتکار شده بودند.

در شرایطی که با اعتراض وکیل متهم به رأی صادره از سوی دادگاه، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده بود، قضات شعبه۳۳ دیوان در تیرماه۹۸ این حکم را تأیید کردند و به این ترتیب پس از انجام مقدمات قانونی، سحرگاه پنجشنبه این حکم به اجرا درآمد و تروریست داعشی به دار مجازات آویخته شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.