کد خبر : 1390 / /
/

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از سوی یکی از کسبه بازار منتشر شد که برای جابه‌جایی بار اسنپ گرفته بود اما راننده خودرو بعد از دو ساعت تلفن خود را خاموش کرده و بار را تحویل نداده است. مدیر اسنپ در خصوص این ماجرا توضیح داد.

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از سوی یکی از کسبه بازار منتشر شد که برای جابه‌جایی بار اسنپ گرفته بود اما راننده خودرو بعد از دو ساعت تلفن خود را خاموش کرده و بار را تحویل نداده است. مدیر اسنپ در خصوص این ماجرا توضیح داد.

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از سوی یکی از کسبه بازار منتشر شد که برای جابه‌جایی بار اسنپ گرفته بود اما راننده خودرو بعد از دو ساعت تلفن خود را خاموش کرده و بار را تحویل نداده است.

این شهروند از جعلی بودن پلاک خودرو نیز خبر می‌دهد. پس از آن مدیرعامل اسنپ به این اظهارات واکنش نشان داد.

ماجرای تخلف راننده اسنپ 

اسنپ

 

یکی از کسبه بازار روز جمعه ۱۷ بهمن فیلمی را منتشر کرده و اعلام کرد: "دیروز ۱۶ بهمن اتفاق عجیبی برای من افتاد که ترجیح می‌دهم مردم ایران و مسافران اسنپ از آن مطلع باشند.

طبق روال همیشه برای جابه‌جایی بارهایمان درخواست اسنپ دادیم. ظرفیت اسنپ باکس پر شده بود و مجبور شدم خودرو درخواست کنم. خودرو با کرایه ۳۹هزار تومان برای محدوده شاپور تا محدوده پونک آمد. بار را تحویل دادیم و بعد از دو ساعت متوجه شدیم که راننده غیبش زده و تلفن هایش خاموش است.

به خیال این که پشتیبانی می‌شویم با اسنپ تماس گرفتیم اما گفت شما اجازه نداشتید بار به خودرو بدهید. مردم عادی از کجا باید بدانند که به خودرویی که درخواست می‌کنند بار بدهند یا خیر؟ اسنپ اعلام می‌کند که شما باید اساسنامه را می‌خواندید. سوالم این است که اساسنامه کدام ارگان و نهاد را خوانده‌ایم که این دومی باشد؟ آیا مجاب هستیم با هر کسی کار می‌کنیم اساسنامه آن را بخوانیم یا اسنپ باید اطلاع رسانی می‌کرد؟ از سوی دیگر چرا راننده قبول کرده که بار را تحویل دهد؟ شما فکر کنید بچه من در این خودرو بود چطور باید آن را پیدا کنم؟ می‌گویند از طریق مراجع قضایی اقدام کنید. از همه فاجعه تر این که پلاکی که در اسنپ ثبت شده جعلی بوده است.

پاسخ مدیر اسنپ به فیلم جنجالی 

مدیر اسنپ

اسنپ در پاسخ این صحبت‌ها واکنش نشان داده و اعلام کرد: امنیت سفر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اسنپ است. برای حفظ این امنیت اقدامات مختلفی انجام می‌دهیم تا همه مسافرانمان تجربه خوبی از سفر با اسنپ داشته باشند.

ثبت شدن اطلاعات کاربران مسافر و راننده و مشخصات سفرها، امکان به اشتراک‌گذاشتن موقعیت مکانی لحظه‌ای، پشتیبانی ۲۴ ساعته و احراز هویت و تایید صلاحیت کاربران راننده، امکان وقوع جرم و هر گونه سوء‌استفاده‌ی احتمالی از این بستر را به حداقل رسانده. علاوه بر این، اسنپ با همکاری پلیس ناجا با یک استعلام همه‌جانبه صلاحیت تمام متقاضیان را پیش از پیوستن به ناوگان بررسی می‌کند. تمام این ویژگی‌ها در کنار هم به نوعی خاصیت بازدارندگی از جرم را ایجاد کرده‌اند.

همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل در سفرها تیم امنیت سفر و تیم حقوقی اسنپ با همکاری نهادهای قضایی در کنار کاربران خواهد بود. به شما اطمینان می‌دهیم که خود را متعهد به یافتن راه‌حل‌های موثر برای تامین امنیت هر دو گروه از کاربرانمان می‌دانیم و همواره تلاش می‌کنیم تجربه‌ی سفر را برای شما آسوده‌تر و امن‌تر از پیش کنیم.

این ویدیو پاسخ مدیرعامل شرکت اسنپ به شکایتی است که یکی از کاربران در رابطه با بسته‌ی ارسالی خود توسط اسنپ مطرح کرده‌اند.

با آمدن تاکسی‌های اینترنتی، کار و کاسبی آژانس‌ها و تاکسی‌ها کساد شد و تاکسی‌های زرد هم راهی پیدا نکردند جز این که به تاکسی‌های اینترنتی بپیوندند. شروع به کار این تاکسی‌ها با استقبال عجیب مردم شروع شد. چرا که آنها با قیمت‌های عجیب و غریب ارزان مسافر را به مقصد می‌رساندند.

با سکه شدن بازار تاکسی‌های اینترنتی اعلام شد که این تاکسی‌ها مجوز فعالیت ندارند و باید مجوز اخذ کنند تا بر فعالیت شان نظارت شود. اما این نظارت‌ها هم نتوانست از گرانی ناگهانی این تاکسی‌ها بکاهد و مردمی که به تاکسی‌های اینترنتی عادت کرده بودند و آژانس هایی که ورشکسته باعث شد که مسافران این تاکسی‌ها کم نشود و حتی نوع فعالیت خود را گسترش دهند و موتوری، وانتی و باکس (مخصوص جابه‌جایی بارهای کم) را هم راه‌اندازی کردند.

اما نباید از یاد برد که این تاکسی‌ها منبع درآمد بسیاری از زنان و مردان سرپرست خانوار شد و لقمه نانی که بر سر سفره می‌برند از طریق کار در تاکسی‌های اینترنتی است.

کرونا که شروع شد و محدودیت‌ها برای کنترل شیوع این بیماری اعمال شد، مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا قبول کردند در ساعت‌های منع تردد شبانه در شهرها این تاکسی‌ها فعال باشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.