کد خبر : 2585 / /
/

۳ معتاد که به‌تازگی از کمپ ترک اعتیادی در رباط کریم مرخص شده بودند، برای فراری‌دادن ۴نفر از دوستانشان که هنوز در کمپ بستری بودند، نقشه‌ای آتشین کشیدند.

 

حدود ساعت یک بامداد جمعه به آتش‌نشانی و پلیس شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران خبر رسید که یک کمپ ترک اعتیاد در این شهر دچار آتش‌سوزی شده است. آنچه در همان ابتدا مشخص بود، اینکه آتش‌سوزی عمدی بوده و عده‌ای از معتادان با شعله‌ور‌کردن پتوها و همدستی چند نفر در خارج از کمپ، آنجا را آتش زده بودند تا بتوانند فرار کنند. نقشه آنها موفقیت‌آمیز بود و درحالی‌که کمپ ترک اعتیاد شعله‌ور شده بود، ۱۹نفر از معتادانی که در آنجا بودند موفق به فرار شدند.

دقایقی پس از وقوع آتش‌سوزی بود که تیم‌های پلیس و آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند. آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند و توانستند دقایقی بعد شعله‌های آتش را خاموش کنند. از سوی دیگر مأموران پلیس که در جریان نقشه معتادان برای فرار از کمپ قرار گرفته بودند، به سرعت وارد عمل شدند و با گشتزنی و جست‌وجو در آن حوالی موفق شدند ۴نفر از معتادان فراری را دستگیر کنند.

در جریان تحقیقات مشخص شد ۴معتادی که توسط پلیس دستگیر شده بودند، کسانی بودند که با آتش‌‌زدن پتوهایشان شرایط داخل کمپ را به هم ریخته بودند. آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و یکی از متهمان گفت: برخی از ما را خانواده‌هایمان به کمپ آورده بودند که ترک کنیم و برخی نیز در جریان طرح‌های پلیس دستگیر و برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل شده بودیم.

وی ادامه داد: از بودن داخل کمپ وحشت داشتیم. توانایی ترک اعتیاد را نداشتیم و دلمان می‌خواست هر طوری شده از آنجا فرار کنیم اما در آنجا به‌شدت مراقب ما بودند و اجازه فرار نمی‌دادند. برای همین وقتی ۳نفر از دوستانمان پس از ترک اعتیاد در شرف مرخص‌شدن از کمپ قرار گرفتند، با آنها نقشه ریختیم که ما را فراری دهند. آنها مرخص شدند و قرار شد که شب حادثه و در تاریکی شب خودشان را به پشت دیوارهای کمپ برسانند و با استفاده از مواد اشتعال‌زا و از بیرون آنجا را آتش بزنند. از طرفی ما هم باید همزمان پتوهایمان را آتش می‌زدیم تا با ایجاد اغتشاش در کمپ موفق به فرار شویم.

متهم ادامه داد: آن شب همه‌‌چیز همانطور که نقشه‌اش را کشیده بودیم پیش رفت و پس از آتش‌سوزی، موفق به فرار شدیم و علاوه بر ما ۱۵معتاد دیگر هم فرار کردند اما چند دقیقه پس از فرار، پلیس ما را در یکی از محله‌های اطراف دید و دستگیرمان کرد.

با اعترافات متهمان دستگیر‌شده، تحقیقات برای دستگیری ۳همدست آنها که از بیرون کمپ اقدام به ایجاد آتش‌سوزی کرده بودند، آغاز و خیلی زود مأموران موفق شدند آنها را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی پلیس غرب استان تهران در این باره گفت: خوشبختانه در جریان این آتش‌سوزی به کسی صدمه و آسیب جدی وارد نشد و خسارات زیادی نیز به بار نیامد اما با این حال ۱۹معتاد موفق به فرار از کمپ شدند که ۷نفر آنها دستگیر شدند و تحقیقات برای دستگیری بقیه ادامه دارد.

وی افزود: ۷متهم دستگیر‌شده، عاملان اصلی آتش‌سوزی هستند که ۴نفر از آنها که در داخل کمپ حضور داشتند، با سپردن وثیقه آزاد شدند و ۳متهم دیگر که از بیرون کمپ اقدام به ایجاد آتش‌سوزی کرده بودند، با قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.