کد خبر : 2757 / /
/

این برنامه قصد دارد که همانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی آفرینی و شادی بخشی را به جامعه منتقل کند. از این رو هرشب مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

سیزدهمین قسمت از جشن رمضان ۱۴۰۰ با قصه های متفاوت از شبکه پنج سیما پخش شد.

بانویی که در کنار رج های قالی، زندگی تولیدکنندگان را هم ساخت

سیزدهمین قسمت از این ویژه برنامه ماه رمضانی شبکه پنج سیما، قصه رفاقت هایی را بیان کرد که مثل کوه کنار هم ایستاده اند و مشغول کمک به مردم هستند.

این برنامه قصد دارد که همانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی آفرینی و شادی بخشی را به جامعه منتقل کند. از این رو هرشب مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

در شب سیزدهم ماه مبارک رمضان، زینب پورابراهیم و بابک افرا به پای قصه رفاقت ها و لوتی گری های بازاری ها نشستند. حمید کریمی رئیس باشگاه خیرین مرکز استان البرز مهمان جشن رمضانی ها بود.

جشن رمضان

کریمی درباره شکل گیری این مرکز گفت: ابتدا با کمک کمیته امداد شروع کردیم و در سال ۹۶ این باشگاه با کمک سایر رفقا افتتاح شد. شکر خدا من رفیق های خیلی خوبی دارم و در ۹۰ هزار وحد صنفی، خیرین بسیار خوبی در کشور داریم. خیرینی که در این ایام مردم را فراموش نکرده اند، با اینکه کرکره مغازه ها و بازار پایین است، اما چراغ معرفت همچنان روشن است.

وقتی ضامن آهو شهرت خواننده جوان را ضمانت می کند

وی با اشاره به نام علی پروین بیان کرد: یکی از دوست های خیلی خوب بنده علی پروین است. میتوانم بگویم الگوی من در کار خیر هم علی آقا بودند، با اینکه در ایام کرونا جایی نمی روند اما دو بار به مرکز ما آمد. به کمک دوستان در ماه مبارک ۲۰۰۰ غذای گرم بین مردم توزیع شد، کارتون خواب ها تحت حمایت قرار می گیرند و در شب عید سال جدید هم ۲۵ زندانی را آزاد کردیم.

این بازاری خوش مشرب درباره معنی این جمله که کاسب حبیب خداست توضیح داد: من همیشه به دوستانم میگویم که باید از مسئولیتی که پیامبر اکرم(ص) روی دوش ما گذاشته اند مراقبت کنیم، متاسفانه خیلی ها در لباس حبیب خدا دست به کارهایی می زنند که شایسته نامشان نیست.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا در کارتان رشوه می گیرید یا به کسی رشوه می دهید گفت: من همین الان رشوه می گیرم؛ به اینصورت که پدر و مادر بنده فوت کرده اند، خیلی دوست دارم روح پدر و مادرم در این کارها شریک باشد که با میلیاردها پول آن را عوض نمیکنم. اگر مردم برای روح آنها صلوات بفرستند بزرگترین رشوه برای من است.

وی ادامه داد: از مردم ایران میخواهم که نسبت به هم بی تفاوت نباشیم، دنیا ما را مورد بی مهری و تحریم قرار داده اما اگر کنار هم باشیم تحریم نخواهیم شد.

این نمایشگاه دار بهترین خاطره خود در این سالها را اینگونه تعریف کرد: قرار بود یک جوان پس از ۸ سال حبس، در ۱۷ دی ۹۹ اعدام شود، وقتی این خبر را شنیدم، به برکت رفیق های خوب  و با وساطت خیرین تا ساعت ۳ و نیم بعدازظهر رضایت گرفتیم و قاضی به مددکار گفت که این زندانی را از بند درآورند. وقتی که در بند را باز می کنند و به آن جوان میگویند که آزاد شده ای، زانو میزند و خدا را شکر میکند. آنجا احساس کردم که خداوند مرا بغل کرد.

کریمی افزود: امروزه بخشش و فرهنگ گذشت و ایثار میتواند خیلی از گره ها را باز کند. بخشش جاده ای است که انتها ندارد و با هیچ قلمی نمیتوان آن را نوشت.  از همه مردم خوب کشور میخواهم دست همدیگر را بگیرند و مطمئن باشند که صد در صد خداوند دستمان را خواهد گرفت.

در ادامه نیما شمشادی خواننده جوان وارد استودیو شد.

وی پس از اجرای چند قطعه به گفتگو با زینب پورابراهیم و بابک افرا نشست و درباره آغاز فعالیت های موسیقی خود گفت: از سال ۹۰ استارت آلبوم من خورده شد و ورود به تلویزیون را هم در شبکه گیلان تجربه کردم. از بین سفارش های شبکه گیلان، من کاری به اسم زیارت را انتخاب کردم و به خاطر ارادت به امام رضا(ع)  استقبال بی نظیری از آن شکل گرفت.

شمشادی در ادامه قطعه زیارت به زبان گیلکی را اجرا کرد.

وی افزود: بعضی وقت انتظار نداری که بعضی از آثار دیده شود، استقبال از این کار به خاطر حقیر نبود بلکه به خاطر امام رضا(ع) بود.

این خواننده جوان درباره کار خوب خود توضیح داد: چند سال پیش از طریق یک برنامه تلویزیونی، من و همسرم یک پسر بچه را به سرپرستی گرفتیم، سال ۹۸ پسر خودم به دنیا آمد، جالب بود که تاریخ تولد آن پسربچه با تاریخ تولد پسر خودم یکیست.

وی افزود: همچنین من یک قطعه ای خوانده ام به نام گول همسر، یکبار جوانی مرا دید و گفت که من و همسرم قرار بود از هم جدا شویم اما بعد از شنیدن این آهنگ شما با هم آشتی کردیم.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰، به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.