کد خبر : 4664 / /
/

​ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ششم آب تهران و وارد شدن ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه باعث شد تا با دغدغه نوبت‌بندی آب مواجه نشویم.

 

 

 محمدرضا بختیاری گفت: طی چند روز آینده با تکمیل فرایند تصفیه، ظرفیت به هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

وی افزود: به دنبال تامین منابع پایدار آب برای استان تهران هستیم تا شاهد قطعی آب یا نوبت‌بندی آن نباشیم ضمن اینکه در این مسیر نیاز به همکاری مشترکان در مدیریت مصرف آب داریم.

بختیاری با تاکید بر مدیریت مصرف در مصارف خانگی گفت: گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که دمای هوا در خرداد امسال تا پایان تابستان در بخش بزرگی از کشور به‌طور میانگین یک درجه گرم‌تر از میانگین ۵۰ ساله است که این مساله متولیان امر آب‌رسانی را با چالشی بزرگ میزان تبخیر بیش تر منابع آبی روبه‌رو می‌کند.

وی گفت: افزایش دمای هوا از یک سو و کاهش بی‌سابقه بارندگی‌های کشور در نیم قرن اخیر از سوی دیگر شرایطی را فراهم کرده که باید برای مصرف هر لیتر آب هم برنامه‌ریزی وجود داشته باشد، اما گزارش‌ها حاکی از بی‌توجهی به مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف است. در روزهای گذشته دوباره شاهد معدوم‌شدن حجم زیادی از محصولات آب‌بر مانند هندوانه در برخی استان‌ها بودیم.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.