کد خبر : 5551 / /
/

عامل تیراندازی مرگبار به‌کارمند آستان امامزاده صالح در کمتر از دو روز پس از جنایت شناسایی و بازداشت شد.

ساعت 8 صبح یکشنبه 9 خرداد رهگذری هنگام عبور از خیابان واعظی در شمال تهران متوجه مردی شد که خونین روی زمین افتاده است. با مشاهده مرد زخمی، بلافاصله او با پلیس تماس گرفت و مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش راهی محل شدند. آنها بلافاصله مرد زخمی را به بیمارستان شهدای تجریش منتقل کردند. اما مرد مصدوم که از ناحیه شکم با شلیک گلوله زخمی شده بود دقایقی بعد فوت کرد.

قتل مرد به بازپرس رحیم دشتبان، مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و تشخیص هویت و پزشکی قانونی اعلام شد و لحظاتی بعد تیم تحقیق راهی محل حادثه شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مقتول مهندس سعید طاهری، یکی از کارمندان آستان حرم امامزاده صالح(ع) است که از سوی فردی ناشناس با اصابت تیری به شکم به قتل رسیده است.

در بررسی میدانی سه پوکه به‌دست آمد که نشان می‌داد متهم سه تیر به سمت مهندس جوان شلیک کرده که دو تیر به او اصابت کرده است. در بازبینی دوربین‌های اطراف محل حادثه مشخص شد مردی با لباس مبدل در حالی که عصای نابینایان را به‌دست داشت در مقابل خانه مقتول به کمین ایستاده بود. به محض خروج او با اسلحه کلت کمری اقدام به تیراندازی کرده و بلافاصله نیز سوار بر خودرویی متواری شد.

تحقیقات برای دستگیری متهم متواری ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند عصر سه‌شنبه 11 خرداد یعنی سه روز پس از این جنایت او را دستگیر کنند. در تحقیقات صورت گرفته متهم انگیزه خود از این جنایت را اختلاف شخصی عنوان کرد و گفت: مدتی بود که با مقتول اختلاف داشتم و درنهایت تصمیم به قتل او گرفتم، روز حادثه با لباس مبدل و عصا و عینک نابینایان به کمین او ماندم و زمانی که از خانه خارج شد با شلیک گلوله او را به قتل رساندم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.