کد خبر : 6004 / /
/

مردجوان که درحادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش به چندین بیمار جان دوباره ای بخشید.

اهدای عضو مرتضی قهرمانی همه را شگفت زده کرد. مرتضی قهرمانی با اهدای عضو جان بیمارن نیازمند را نجات داد. مرتضی قهرمانی که در یک تصادف به کام مرگ فرو رفت اهدای عضو کرد. اعضای بدن مرتضی قهرمانی بیماران نیازمند اهدای عضو شد.

مرتضی ،قهرمان زندگی آرسن پسرخردسالش بود. با اینکه چندروزی از مرگ مرتضی می گذرد هنوز خانواده به آرسن نگفته اند. دلتنگ پدرش است و با عکس او صحبت می کند. این روزها قلب بابا مرتضی و دیگر اعضای بدنش به دیگری اهدا شد.

یک حادثه ناگهانی باعث شد که مرتضی برای همیشه چشمش را به روی زندگی ببندد.

اما آن حادثه شوم چه بود؟

مصطفی برادر مرتضی ماجرا را اینطور بازگو می کند: روز حادثه برادرم سوار موتورسیلکت در جاده تهران کرج درحرکت بود که ناگهان خودرویی از یک خروجی خارج می شود و با برادرم برخورد می کند.

مردجوان ادامه می دهد: برادرم به شدت به زمین برخورد کرد. اورژانس که در محل حضور پیدا کرد در همان معاینات اولیه تشخیص دادند ضربه شدیدی به سرش وارد شده . شدت مصدومیت برادرم باعث شد او را به بیمارستان فیاض بخش منتقل کنند.

روزهای چشم انتظاری باری بازگشت مردجوان به زندگی

با انتقال مرتضی به بخش مراقبت های ویژه ، تیمی از پزشکان تلاش کردند تا او دوباره سلامتی اش را به دست آورد.

برادر مرتضی می گوید: تا چند روز دست به دعا برداشتیم و از خدا کمک خواستیم. امیدوار بودیم که برادرم به زندگی بازگردد.اما متاسفانه اتفاقی رخ نداد و درنهایت پزشکان مرگ مغزی مرتضی را اعلام کردند.

رضایت گیری برای اهدای عضو بیمار مرگ مغزی

با اعلام مرگ مغزی بیمار، تیم رضایتگیری دست به کارشدند و با خانواده حاجی وند صحبت کردند تا رضایت آنها اخذ شود.

مصطفی می گوید: ابتدا که قبول نکردیم اعضای بدن برادرم را اهدا کنیم. حتی به گفته پزشکان بیمارستان هم اکتفا نکردیم و پرونده برادرم را به چند پزشک متخصص دیگر نشان دادیم. اما آنها هم اعلام کردند بیمار مرگ مغزی شده. وقتی تقریبا همه امیدمان را از دست دادیم مادرم و همسر برادرم گفتند،دوما پیش مرتضی به آنها گفته اگر یک روز دچار مرگ مغزی شدم حتما همه اعضای بدنم را اهدا کنید.

به این ترتیب بود که خانواده حاجی وند با توجه به وصیت مرتضی رضایت دادند تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود و آنها جان دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کنند.

برادر مرتضی می گوید: برای آخرین بار که برادرم را دیدم انگار غرق در خواب بود. هنوز نوانسته ام رفتنش را باور کنم. ما هنوز به آرسام پسر خردسال بردارم نگفته ایم که دیگر پدر ندارد. بچه برادرم آنقدر دلش برای پدرش تنگ شده که مدام عکسش ر در آغوش می کشد و آن را می بوسد.

نجات جان چند بیمار نیازمند با اهدای اعضای بدن مرتضی

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره افزود: با رضایت اولیای دم و انتقال بیمار مرگ مغزی به بیمارستان تهران، با تلاش پزشکان قلب، کبد و کلیه و نسوج او به بیماران نیازمند اهدا شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.