کد خبر : 6601 / /
/

آتش سوزی بزرگ در بخش قرنطینه بیماران کرونایی بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) در شهر الناصریه استان ذی قار عراق بر اساس آمار غیر رسمی تا کنون ۶۰ کشته بر جا گذاشته است و حجم بالای آتش با دهها تن محاصره شده در آن احتمالا آمار تلفات بیشتری در پی خواهد داشت.

 

برخی اخبار حاکی از آن است که مقامات، بیمارستان را از بیماران تخلیه کرده اند اما منابع حاضر در صحنه می گویند هنوز دهها نفر در میان لهیب سرکش شعله ها گرفتار شده اند.

آمار تلفات لحظه به لحظه در حال بالا رفتن است. برخی برآوردها حاکی از افزایش احتمالی تلفات به بالای ۹۰ نفر است.

آتش سوزی در بیمارستان امام حسین عراق

آب مخزن های آتش نشانان تمام شده و ساکنان با تانکرهای آب به کمک برای اطفای حریق شتافته اند.

سعد حربیه فرمانده عملیات سومر به مکان حادثه رسیده و چندین تیم آتش نشانی در حال تلاش برای مهار آتش هستند اما به گفته شاهدان، حریق بزرگ تر از آن است که فعلا امکان مهار آن باشد.

آتش‌سوزی در بیمارستان آموزشی بصره به وقوع پیوست

گفته می شود انفجار کپسول اکسیژن عامل اتش سوزی است .

برخی منابع رسانه ای عراقی گزارش دادند که ۵ تن از کادر پزشکی بیمارستان، ۲ پرستار، سه زن و یک نیروی وزارت کشور عراق (احتمالا مامور امنیت و حفاظت بیمارستان) در میان قربانیان آتش سوزی هستند. 

آتش سوزی در بیمارستان امام حسین عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمارستان، راهی شهر ناصریه مرکز استان ذی قار در جنوب عراق شد. الکاظمی در اناصریه نشستی فوق العاده برای بررسی و رسیدگی به حادثه تشکیل داد.

همچنین محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در توییتی اعلام کرد امروز، سه شنبه، جلسه ای برای تحقیقات و بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی بیمارستان الناصریه تشکیل خواهد داد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.