کد خبر : 1502 / /
/

محمود واعظی هم از مردم خواسته بود که با رعایت اصول بهداشتی شرایطی را ایجاد کنند تا بتوانند در ایام نوروز سفر کنند.

در حالی که یک ماه تا پایان سال باقی مانده یکی از دغدغده‌ها این است که آیا در تعطیلات نوروز می‌توان سفر کرد یا مانند سال گذشته محدودیت‌های سفت و سختی اجرا می‌شود.

دولت در تلاش است شرایط را برای سفر شهروندان محیا کند. اما این مسئله به وضعیت کرونا در کشور بستگی دارد. امروز علیرضا رئیسی توضیحاتی درباره چالش سفر در ایام کرونا داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: "اگر در هتل بتوانیم افراد را تحت نظارت و رعایت پروتکل‌ها اسکان دهیم، بسیار ایمن‌تر از این است که در جا‌های دیگری که کنترلی روی آنها وجود ندارد، اسکان داده شوند."

علیرضا رئیسی افزود: «سفر‌ها را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد؛ یک گروه ممکن است افراد با تور به سفر بروند که از قبل تحت نظارت تور برنامه‌ریزی شده و هتل‌شان و گردش‌هایی که می‌روند، بر اساس برنامه‌ریزی و تحت نظارت خواهد بود که این بحث سازمان گردشگری می‌تواند این‌ها را پوشش دهد.»

او گفت: "گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزو هتل و اسکان‌شان با تور هماهنگ کنند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و... سفر کنند. این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند."

راهکار مقابله با کرونا 

علیرضا رئیسی

معاون امور بهداشت وزارت بهداشت گفت: «گروه سوم افرادی هستند که خودشان به مسافرت می‌روند و ممکن است به ویلا‌ها و جا‌های دیگری روند که تحت نظارت نیست و گروه چهارم هم مسافرت کرده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می‌کنند.»

رئیسی افزود: "می‌توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، گروه چهار می‌تواند ممنوع باشند، اما مشکل با گروه سوم باقی می‌ماند که واقعا این گروه خیلی قابل کنترل و نظارت نیست."

پیشتر معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروز ۱۴۰۰در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شده است.» با این حال برای دیگر سفرها احتمالا محدودیت‌ها وجود داشته باشد.

محمود واعظی هم از مردم خواسته بود که با رعایت اصول بهداشتی شرایطی را ایجاد کنند تا بتوانند در ایام نوروز سفر کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.